خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای مردم مظلوم اوکراین متأسف و رنجوریم

ابوترابی، خطیب نماز جمعه

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز هم برای مردم مظلوم اوکراین متأسف و رنجوریم. تاکید کرد ما هرگز از جنگ و تهاجم استقبال نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدحسین ابوترابی‌فرد در آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ ضمن تبریک پیشاپیش نوروز گفت: نظام سیاسی از نگاه امیرالمؤمنین ابزاری برای دستیابی به دو آرمان مهم است. توسعه انسانی و ساخت کشور آباد. توسعه انسانی یعنی فراهم کردن زمینه رشد و تعالی ملت و ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش، معرفت، و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه. این مهم‌ترین هدف در اندیشه سیاسی اسلام و حکمرانی دینی است. ساخت کشور آباد هم یعنی ساخت نظامی مدرن برای پیشرفت و توسعه.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: حضرت علی(ع) به مالک اشتر توصیه کردند که بدون تأمین نظام مالیاتی و نیروی دفاعی مقتدر به اهداف مزبور دست نخواهی یافت. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقدمه به این مهم اشاره کرده است. اگر ادبیات سیاسی ما به معنای واقعی کلمه از کلام جامعه‌پرداز و انسان ساز علی(ع) بهره‌مند شود، در مسیر دستیابی به تمدن اسلامی حرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد همچنین با تبریک نیمه شعبان به مسلمانان جهان گفت: باید با الهام از منشور حکمرانی علی(ع)، مسئله مهدویت و حکومت جهانی مهدی موعود(عج) را بررسی کنیم. امام عصر(عج) برای اجرای منشور حکمرانی نامه امیرالمؤمنین در کره خاکی قیام خواهند کرد. حضرت مهدی موعود(عج) قواعد تمدن‌آفرین و انسان‌ساز امام اول شیعیان را به دقت مورد توجه قرار خواهند داد. نظام ایشان مبتنی بر تولید و خلق ثروت، بسط امنیت و عدالت در جهان، زمینه استصلاح جوامع بشری، رشد و ترقی علمی و ایمانی بشر و آراستگی انسان‌ها به فضائل اخلاقی را فراهم می‌آورند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قسط عبارت است از تحقق عدالت در متن زندگی بشر. انسان عادل، مقسط است. به وظایفش عمل می‌کند و راه را برای بسط عدل و داد در جامعه فراهم می‌کند. انسان‌ها آمده‌اند تا به این حد عالی از کمال، عقلانیت و دانش دست پیدا کنند. این مرحله در حکومت امام زمان(عج) تحقق خواهد یافت. با اصلاح افراد بشر شعله‌های خانمان‌سوز فساد از جامعه خاموش خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه فساد باشد، مسیر اصلاح جامعه با چالش مواجه می‌شود، گفت: به همین خاطر رهبری بر ریشه‌کن شدن فساد تأکید می‌کنند. وجود مبارک امام زمان(عج) راه را برای این تحول در سطح کره خاکی هموار می‌کند. در دوران حکومت امام زمان(عج) شاهد تحقق رسالت انبیای الهی هستیم. به گفته امیرالمؤنین انبیا می‌آیند تا دفینه‌های خرد را آشکار کنند. وجود امام عصر (عج)این مهم را عینیت می‌بخشد.

ابوترابی فرد در ادامه تأکید کرد: وجود مبارک امام عصر(عج) کره خاکی را به مدرسه‌ای بدل می‌کند که
امروز قدرت‌های فاسد این کره خاکی، اجازه نمی‌دهند راه برای اندیشه فراهم شود. هشت سال تهاجم بر ملت یمن به این خاطر است که از ساخت یک نظام مبتنی بر ایمان و اندیشه جلوگیری کنند. امروز هم برای مردم مظلوم اوکراین متأسف و رنجوریم. ما هرگز از جنگ و تهاجم استقبال نمی‌کنیم؛ اما اشکی که جهان برای اوکراین می‌ریزد، اشک تمساح است. آنها خودشان این بحران را به‌وجود آوردند و امروز از آن استقبال می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه عصر ظهور، عصر عقلانیت است؛ گفت: در زمانه ظهور امام زمان(عج) جامعه در قله‌های حکمت قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای که زنان خانه‌دار در خانه خود در درجه‌ای از علم و دانش قرار می‌گیرند که به قرآن و سنت رسول الله(ص) فقیه هستند یعنی می‌توانند قضاوت و وظیفه‌شناسی کنند و نظریه داشته باشند. اگر جامعه‌ای در این اندازه از دانش قرار گیرد، به سطح والایی از قدرت دست خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی رحلت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت، و تأکید کرد: اعدام دسته‌جمعی ده‌ها جوان آراسته به ایمان توسط رژیم مورد حمایت غرب – که این روزها برای حمایت از جنایتش نخست‌وزیر انگلستان به آنجا سفر کرد – را محکوم می‌کنیم. این استاندارهای دوگانه حقوق بشر آغازی است بر پایان قدرت غرب. این اقدام عربستان سعودی در مغایرت حقوق بین‌الملل است. آنها که دستشان بر این خون آلوده شده، بدانند که این اقدامات سرکوب‌گرانه، آتش خشم مسلمانان را بر حکومت حجاز شعله‌ور خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مرکز جاسوسی اسرائیلی در اربیل گفت: رجال سیاسی تل‌آویو به این هشدارها توجه کنند. اگر ذره‌ای از حددو خویش پا فراتر نهند، با خشم و قهر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد.

وی خطاب به نمازگزاران تصریح کرد: ما در عصر انتظار هستیم. حکومت جهانی امام عصر(عج) راه را برای تعالی آحاد بشر فراهم می‌کند. جمهوری اسللامی برای آحاد بشر احترام قائل است. راهبردهای رهبری در قبال سرزمین‌های اشغالی می‌گویند مسلمانان و یهودیان و مسیحیان باید با اتکا به آراء عمومی نظام سیاسی تشکیل دهند و اشغالگران از همان‌جا که آمده‌اند برگردند. از مدیران جمهوری اسلامی درخواست می‌کنم که سال ۱۴۰۱ سال احترام به مردم بدانند. ادب در برابر مردم و احترام به کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، حتی اگر کسی مرتکب به جرم می‌شود، جرمش باید مجازات شود. شخصیتش باید حفظ شود. مجازات در اندیشه دینی برای تربیت است. جامعه منتظر برای آزادی و حقوق انسان‌ها احترام قائل است. هدف پیامبر اعظم کرامت کفار و دشمنانش بود. او آنقدر دغدغه کرامت کفار را داشت که خداوند به او فرمود:”چه می‌کنی با خود؟” منتظران حضرت امام زمان(عج) سطح گفت‌وگوی مبتنی بر دانش را ارتقا دهند. جهاد تبیین یک حرکت عقلانی برای تکامل جامعه بشری است.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان سخنانش گفت: باید با ظلم مبارزه کنیم. نظام جمهوری اسلامی به اندازه ظرفیت و حدود مسئولیتش با ظلم مبارزه خواهد کرد. این دفاع از ستم‌دیدگان است که ما را آراسته به عدالت می‌کند. عصر ظهور، عصر تلاش و جهاد است. عصر تنبلی نیست. امام عصر(عج) خستگی‌ناپذیر است. ملت ایران باید اهل جهاد و امید باشند و با این ویژگی شناخته شوند. امیدوارم در این مسیر حرکت کنیم و جامعه خود را به ویژگی‌های عصر انتظار آراسته کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا