خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفاوت های انتفاضه سوم فلسطین با دو انتفاضه قبلی

انتفاضه جدید الاقصی از چندین هفته قبل در قدس اشغالی و حتی کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 48 آغاز شده است و در صورت تداوم می تواند نتایجی به مراتب بهتر از دو انتفاضه قبلی فلسطین به همراه داشته باشد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر عصام شاور تحلیلگر برجسته فلسطینی طی مقاله ای به بررسی انتفاضه کنونی الاقصی پرداخته است و می گوید این انتفاضه به دلایل مختلف می تواند نتایج متفاوت تری از دو انتفاضه قبلی داشته باشد که نخستین دلیل برای این مدعای ما این است که ملت فلسطین در برابر دشمن شکست خورده ای به پا خواسته است که در نبرد “العصف الماکول” در برابر مقاومت شکست خورد و تسلیم شروط و خواسته های آن شد.
دومین دلیلی که شاور برای اثبات فرضیه خود ذکر می کند، این است که پس از گذشت 20 سال از مذاکرات سازش و کوتاهی عرب ها و توطئه غربی ها، گزینه صلح دیگر غیر ممکن شده است.
وی سومین دلیل را اوضاع کنونی جهان عرب می داند که باب میل رژیم صهیونیستی نیست؛ هر چند که ظاهر امر خلاف این مساله را نشان دهد، اما ماه های آتی باعث روشن تر شدن مسائل خواهد شد.
این تحلیلگر فلسطینی در پایان تاکید کرده است که انتفاضه سوم فلسطین در صورت تداوم و بهره برداری مناسب از سوی گروه های مقاومت و مقامات فلسطینی منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین در یک چهارم از سرزمین تاریخی آن (اراضی اشغالی سال 67) خواهد شد.
وی تصریح می کند که البته این تشکیل کشور بر اساس مفاد توافقنامه اسلو صورت نخواهد گرفت، بلکه بر اساس سند وفاق ملی و مفاد آن که بر عدم چشم پوشی از حقوق و اصول ملی تاکید داشت و هیچ شرطی برای به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سال 48 از سوی مقاومت و ملت فلسطین وضع نکرده بود، تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا