خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمازی: احمدی نژاد هم ناشی بود و ساعت را تغییر نداد

ایلنا نوشت: محمود احمدی‌نژاد هم در ابتدای کارش ناشی بود و سراغ لغو تغییر ساعت رفت؛ دولت و مجلس به دلیل فقدان اعتماد به نفس از مسئولیت برخی تصمیمات شانه خالی می‌کنند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که دولت و مجلس هیچ کدام‌شان اعتماد به نفس ندارند، بیان کرد: تصمیم‌گیران در مجلس و دولت به دلیل ناآگاهی و ناآشنا بودن به امور، اعتماد به نفس ندارند یک کاری را که آغاز می‌کنند به پایان برسانند، برای همین در مجموع آن چیزی که شاهدش هستیم این است که از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

درباره این‌که چرا در چند وقت اخیر دولت و مجلس تصمیم‌گیری در امور مهم را به گردن یکدیگر می‌اندازند مانند آن چیزی که در مسئله تغییر ساعت، سرنوشت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و طرح صیانت مشاهده کردیم گفت: ریشه پذیرفتن مسئولیت و عدم قبول مسئولیت و کارها را متوجه طرف مقابل کردن در این است که اولاً این‌ها با مسائل کشور آشنایی لازم را ندارند. ثانیاً از نتیجه اقدام خودشان که آیا این تصمیم به نفع مردم خواهد بود و یا عواقب خواهد داشت، مطمئن نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: بر خلاف آن چیزی که منعکس شده که حاکمیت یکپارچه است، اتفاقا این قبیل اقدامات نشان می‌دهد که این یکپارچگی و هماهنگی بیشتر در ظاهر بوده و در باطن ارکان حاکمیت با یکدیگر چندان هماهنگ نیستند.

وی با بیان این‌که دولت و مجلس هیچ کدام‌شان اعتماد به نفس ندارند، بیان کرد: تصمیم‌گیران در مجلس و دولت به دلیل ناآگاهی و ناآشنا بودن به امور، اعتماد به نفس ندارند یک کاری را که آغاز می‌کنند به پایان برسانند، برای همین در مجموع آن چیزی که شاهدش هستیم این است که از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

نمازی تاکید کرد: نکته بعدی که بسیار مهم است، این است که دولت و مجلس متوجه شده‌اند مردم همراهی‌شان نمی‌کنند. مردم پشتیبان و موافق خیلی از تصمیماتشان نیستند و از این موضوع بسیار نگرانند برای همین‌ است که کارهای بیخودی انجام می‌دهند.

وی افزود: برای مثال در مورد تغییر ساعت که در بسیاری از کشورهای دنیا رسم است و مردم هم عادت کرده‌اند می‌بینیم با این اقدام مجلس مردم امروز می‌پرسند چند روز دیگر چگونه در ساعت گرما سرکار برویم و در اوجش به خانه بازگردیم؟ توجه داشته باشید تغییر ساعت حرکتی بوده که از نظر علمی و منطقی اثبات شده و نتیجه هم داده است. یکبار آقای احمدی‌نژاد که اول کارش ناشی بود و به سراغ تغییر ساعت رفت، حالا هم این‌ها رفته‌اند که نشان می‌دهد کار بلد نیستند و نمی‌توانند اقدامی سازنده برای ملت انجام دهند؛ لذا کارهای بی‌مورد را آغاز و در میان راه هم رها می‌کنند.

نمازی درباره این‌که دولت تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را بر عهده مجلس گذاشته است، این اقدام دولت نشان‌دهنده چیست، گفت: موارد یا کارهای مهم که نیاز به مصوبه مجلس دارد باید از طریق دولت و لایحه‌اش صورت گیرد، تصمیم‌گیری در مورد طرح صیانت یک تصمیم بسیار مهم است که حتی اگر خوب هم باشد، با تصمیم‌گیری غلط به ضرر کشور خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: طرح صیانت از کاربران که اسمش عوض شده اما این نام اولیه‌اش دروغ بود چراکه صیانتی از کاربران نمی‌کند بلکه حقوق کاربران را محدود می‌کند. تصمیم‌گیری درباره این طرح کار مهمی است که حتما دولت باید لایحه‌اش را بیاورد، امروز دولت متوجه شده است این طرح چه عواقب سوئی دارد و منجر به رکود اقتصادی، اختلال در معیشت مردم و خانوارها می‌شود و قطعا عکس‌العمل‌های بدی خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: دولت از ابتدا هم موافق طرح صیانت نبوده است و حتی اگر هم موافق بوده موافق به این شکل نبوده است و می‌خواهد به مردم بگوید که من همراه این طرح نبودم و نیستم.

وی درخصوص این‌که این دست اقدامات چقدر به عصبانی شدن مردم دامن خواهد زد، گفت: مردم به اندازه کافی عصبانی هستند این تغییرات منجر به تحرک، شروع و اعلام مخالفت‌شان می‌شود. تصمیم‌گیری درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بسیار مهم است. خوب است که انحصار از بخش‌های مختلف برداشته شود که به رانت‌خواری پایان می‌دهد؛ اما چون درست درباره‌اش تدبیر نشده و عواقب کار درست سنجیده نشده است، مشکلاتی دارد.

نمازی بیان کرد: قطعا تصمیمات نادرست درباره ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تاثیراتش را بر واردات گندم، سویا، کنجاله، تخمه آفتابگردان که از روسیه و اوکراین می‌آمده، خواهد داشت و منجر به افزایش قیمت آنان می‌شود و این موضوع با معیشت مردم سروکار دارد و اگر قرار باشد طرح صیانت هم اجرایی شود پیش‌بینی می‌‌شود منجر اعترض مردم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تغییر ساعت باهدف صرفه جویی در انرژی صورت گرفته نه مسائل سیاسی یا مذهبی. ثابت نگهداشت ساعت رسمی با ذهنیت منفی، بچگانه ترین شکل تفکر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا