خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سقوط آزاد طلا بعد از نفوذ به کانال 2000 دلار

ایسنا نوشت: قیمت طلا روز چهارشنبه در حالی کاهش یافت که پس از اصرار مقامات فدرال رزرو مبنی بر افزایش شدیدتر نرخ‌ بهره برای مبارزه با تورم، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه نگرانی‌ها در مورد بحران اوکراین روند کاهش قیمت شمش را کمتر کرد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت شرقی برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۹۲۲ دلار و ۵۰ سنت رسید و روز گذشته با ۲.۴۰ درصد افزایش، ۱۹۳۸ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

بهای طلای آمریکا نیز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۹۲۳ دلار و ۵۰ سنت رسید که قیمت روز گذشته آن در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۹۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، بازدهی شاخص خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده به بالاترین سطح از ماه می ۲۰۱۹ افزایش یافت. مقامات فدرال رزرو به شکل‌دهی انتظارات بازار برای افزایش شدیدتر نرخ بهره برای مهار افزایش تورم کمک می‌کنند اما نتوانسته‌اند ترس‌ها را درباره اینکه چرخه انقباض می‌تواند باعث ایجاد حفره در اقتصاد و بازار کار شود برطرف کنند.

سقوط قیمت در بازار طلا و نقره

تحلیلگران اظهار کردند: ریسک‌های اقتصادی و سیاسی مرتبط با حمله روسیه به اوکراین همچنان توسط بازار طلا تحت نظارت دقیق قرار می‌گیرد و هر تحول بزرگی احتمالا منجر به تغییرات شدید قیمت در هر جهت خواهد شد.

پالادیوم که توسط خودروسازان در مبدل‌های کاتالیزوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، با ۲.۱ درصد افزایش به ۲۵۳۷.۴۳ دلار در هر اونس رسید.

هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۷۳ دلار رسید و پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۷.۱۷ دلار رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا