خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه فالوئرهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

دیجیاتو نوشت: اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است و کاربران بی‌شماری به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. اگر بخواهید در اینستاگرام مورد توجه قرار بگیرید، این کار هم نسبت به گذشته ساده‌تر و هم دشوارتر شده است. اگر در این شبکه اجتماعی فعالیت دارید اما تعداد فالورهایتان افزایش پیدا نمی‌کند و یا لایک زیادی نمی‌گیرید، باید روش‌‌ها و عادات خود را تغییر دهید تا با افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام روبه‌رو شوید.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام

در این مطلب می‌خواهیم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم که به وسیله آن‌ها می‌توانید به صورت رایگان تعداد فالوور های خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

پست‌هایتان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف پروموت کنید

افزایش فالوور اینستاگرام

اگر به دنبال افزایش فالوورهایتان در اینستاگرام هستید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، پروموت کردن پست‌هایتان در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف است. بنابراین باید پست‌هایتان را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک و حتی وب‌سایت شخصی‌تان به اشتراک بگذارید.

با این کار، افراد بیشتری جذب صفحه‌تان در اینستاگرام می‌شوند. در حقیقت افراد بیشتری به پیج شما در اینستاگرام سر می‌زنند و از پلتفرم‌های دیگری هم می‌توانید فالوور جذب کنید. بنابراین این راهکار را دستکم نگیرید.

ظاهر منحصر به‌فردی به پروفایل‌تان بدهید

همانطور که می‌دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است، بنابراین کاربران با توجه به کیفیت محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، شما را دنبال می‌کنند و جذب صفحه‌تان می‌شوند. البته در کنار کیفیت، نحوه ارائه محتوا هم اهمیت بالایی دارد.

پست کردن عکس‌های بی‌کیفیت آن هم به صورت تصادفی، احتمالا نه تنها منجر به جذب فالوورهای جدید نمی‌شود، بلکه ریزش فالوورهای کنونی‌تان را هم در پی دارد. شما می‌خواهید افرادی که به پروفایل‌تان سر می‌زنند، چیزی را مشاهده می‌کنند که مورد علاقه‌شان است و دوستش دارند.

بنابراین برای اینکه افراد ترغیب به دنبال کردن شما در اینستاگرام شوند، باید سبک یا تم مخصوص به خودتان را ایجاد کنید. تم‌های اینستاگرام جذابی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان چارچوبی برای پروفایل‌تان استفاده کنید و تصاویرتان را مدیریت کنید. بنابراین در کنار توجه به کیفیت پست‌ها به صورت جداگانه، برای ترکیب کلی آن‌ها در پروفایل‌تان هم اهمیت قائل شوید.

هوشمندانه از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ ها یکی از راه‌های پیدا کردن شما توسط کاربران محسوب می‌شود، بنابراین اگر در کپشن پست‌هایتان بطور مناسب از آن‌ها استفاده نکنید، یک شانس بزرگ برای دیده شدن را از دست می‌دهید.

افزایش فالوور اینستاگرام

زمانی که یک هشتگ به کپشن پست‌تان اضافه می‌کنید، هدفتان تنها این کار نیست و در حقیقت می‌خواهید از هشتگ‌های محبوب و پرطرفدار استفاده کنید تا مورد توجه قرار بگیرید. بنابراین زمانی که فردی یکی از این هشتگ‌های محبوب یا ترند شده را جستجو می‌کند، احتمال دیده شدن پست شما افزایش می‌یابد. بنابراین شاید افراد پس از دیدن پست شما، تصمیم به دنبال کردنتان بگیرند که منجر به افزایش فالوور پیج اینستاگرام می‌شود.

ژئوتگ‌ها یا تگ‌های مکانی را فراموش نکنید

با افزودن موقعیت به پست‌هایتان، می‌توانید توجه افراد محلی را جذب کنید. زمانی که فردی در تب Places اینستاگرام برای یک مکان خاص جستجو می‌کند، در صورت داشتن ژئوتگ، احتمال ظاهر شدن پست شما در نتایج جستجوها وجود دارد.

ژئوتگ‌ها همچنین هنگامی که می‌خواهید از رویدادها و اتفاقات محلی هم مطلع شوید، کاربردی هستند و کاربران آن‌ها را جستجو می‌کنند. بنابراین با استفاده از ژئوتگ‌ها می‌توانید شانس دیده شدن پست‌هایتان را افزایش دهید و فالوورهای بیشتری جذب کنید.

با کپشن‌نویسی مناسب تعداد فالوور اینستاگرام را افزایش دهید

اگرچه یک تصویر می‌تواند ارزشی معادل هزاران کلمه داشته باشد، اما این موضوع به معنای آن نیست که همیشه برای پست‌هایتان تنها یک جمله به عنوان کپشن بنویسید. در حقیقت برای پست‌هایتان باید به اندازه‌ای کپشن بنویسید که اطلاعات کاملی درباره محتوای پست در اختیار کاربران قرار دهد و حتی حاوی داده‌های جدیدی برای مخاطبین‌تان باشد.

با طول مناسب کپشن‌ها، حس انسانی بیشتری به افراد منتقل می‌کنید و آن‌ها فکر نمی‌کنند که بدون هیچ احساسی و تنها به صورت مکانیکی تصاویر و ویدیوهایتان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. علاوه بر این، با کپشن‌نویسی مناسب می‌توانید ارتباط بیشتری با فالوورهایتان داشته باشید و آن‌ها برای تعامل با شما، ترغیب شوند.

ویدیو و Reels پست کنید

اگرچه اینستاگرام در ابتدا تنها به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس شروع به کار کرد، اما به مرور زمان ویدیوها محبوبیت بالایی پیدا کردند. ویدیوهای خنده‌دار، آموزشی، حیوانات و موارد دیگر می‌توانند میلیون‌ها بازدید در این شبکه اجتماعی داشته باشند، بنابراین سرمایه‌گذاری روی آن‌ها ایده مناسبی است.

فرقی نمی‌کند چه ویدیویی می‌خواهید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، این شبکه اجتماعی چنین امکانی را برایتان فراهم کرده که هر نوع محتوایی را در آن پست کنید (البته نباید از قوانین اینستاگرام چشم‌پوشی کنید). برای دستیابی به بهترین نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم تعداد مناسبی عکس و ویدیو در صفحه‌تان داشته باشید تا بتوانید فالوورها را جذب کنید.

افزایش فالوور اینستا

در کنار ویدیوهای معمولی، می‌توانید از Reels هم استفاده کنید؛ قابلیتی که عمر نسبتا کمی دارد اما توانسته در همین مدت هم مورد توجه قرار بگیرد و اینستاگرام مدت زمان آن‌ها را افزایش دهد. کاربران ویدیوهای ریلز شما را می‌توانند در صفحه اکسپلورر ببینند.

استوری‌های جذاب و درگیرکننده بسازید

در کنار اشتراک‌گذاری منظم ویدیوها، می‌توانید ساخت منظم استوری‌ها را هم مدنظر قرار دهید. استوری‌های شما در بالای فید کاربران به نمایش گذاشته می‌شوند و می‌توانند با لمس آیکون پروفایل‌تان آن‌ها را ببینند. استوری‌ها می‌توانند به فالوورهایتان اطلاعات تازه‌ای بدهند یا توسط آن‌ها بخشی از زندگی روزانه‌تان را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

افزایش فالوور اینستا

استوری‌ها بسیار انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانید تصاویر، ویدیوها و حتی ویدیوهای لایو را از طریق آن‌ها به اشتراک بگذارید. امکان نوشتن متن هم در استوری‌ها وجود دارد و البته هشتگ‌ها را هم فراموش نکنید. درست مانند پست‌ها، با هشتگ‌ها در استوری‌ها می‌توانید شانس دیده شدن آن‌ها را افزایش دهید. همچنین می‌توانید از طریق استوری، نظرسنجی برگزار کنید تا تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید.

در حالی که استوری‌ها تنها 24 ساعت دوام می‌آورند، می‌توانید آن‌ها را هایلایت یا آرشیو کنید تا برای همیشه در دسترس باشند. در حقیقت با هایلایت کردن استوری‌ها، آن‌ها در بالای صفحه‌تان قرار می‌گیرند و فالوورهایتان می‌توانند آن‌ها را همیشه مشاهده کنند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

افزایش تعداد فالوور اینستاگرام با پست‌ گذاشتن منظم

الگوریتم اینستاگرام پست‌هایی که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید را برایتان به نمایش می‌گذارد و پست‌های جدیدتر در اختیارتان قرار می‌گیرند. به همین دلیل اگر کاربری بطور منظم در صفحه‌اش پست منتشر کند، احتمال اینکه پست‌های او را ببینید، بیشتر می‌شود.

حالا همین فرمول برای خودتان کارایی دارد. اگرچه نمی‌توانید مواردی که دیگران آن‌ها را لایک می‌کنند، کنترل کنید، اما کنترل نحوه اشتراک‌گذاری پست‌ها در دستان خود شماست. بنابراین بطور منظم پست به اشتراک بگذارید.

به سراغ IGTV بروید

اگر می‌خواهید جدی‌تر در زمینه ساخت ویدیو فعالیت داشته باشید، به سراغ ساخت سری‌های IGTV بروید. در گذشته اینستاگرام یک اپ مستقل برای IGTVها درنظر گرفته بود، اما همین چند وقت پیش از پایان پشتیبانی‌اش از این برنامه خبر داد. بنابراین کاربران برای دیدن آن‌ها باید از همان اپ اصلی اینستاگرام استفاده کنند و ویدیوهای طولانی افراد را ببینند.

مدیریت اکسپلور اینستاگرام

با ویدیوهای طولانی‌تر IGTV می‌توانید محتواهای عمیق‌تری بسازید و اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهید، البته حتما هم نباید به سراغ یک ویدیوی آموزشی بروید و می‌توانید یک سری ویدیوهای خنده‌دار و سرگرم‌کننده هم بسازید. کاربران می‌توانند ویدیوهای IGTV را در فید خود مشاهده کنند، البته با افزودن هشتگ‌ها و کپشن مناسب، می‌توانید شانس دیده شدن آن‌ها را افزایش دهید.

یک جامعه کاربری برای خودتان بسازید

یکی دیگر از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام این است که برای خودتان یک جامعه ایجاد کنید تا دیگران با شما بیشتر ارتباط برقرار کنند. برای ساخت چنین جامعه‌ای، حتما باید با کاربران‌تان ارتباط نزدیکی داشته باشید.

برای چنین کاری کامنت‌های کاربران را لایک کنید، به کامنت‌های آن‌ها پاسخ دهید و همچنین برخی از فالوورهایتان را دنبال کنید. زمانی که جامعه مخصوص به خودتان را ساختید و فالوورهای وفادار پیدا کردید، می‌توانید کم کم روی درآمدزایی از این پلتفرم حساب باز کنید.

وضعیت حسابتان را بررسی کنید

پس از انجام اقدامات بالا، بد نیست نگاهی به وضعیت حسابتان داشته باشید و ببینید چه تاثیری روی آن داشته‌اند. ابزارهای مختلفی برای این موضوع وجود دارند، اما اینستاگرام هم امکان چنین کاری را برایتان فراهم کرده و تنها باید نوع حساب‌تان را تغییر دهید.

اول از همه باید حساب‌تان را به Business یا Creator تبدیل کنید تا به ابزارهای تحلیل رایگان اینستاگرام دست یابید. برای اینکار به تنظیمات رفته و گزینه Switch to Business/Creator Profile را انتخاب کنید تا اینستاگرام ادامه کار را به شما نشان دهد. در نهایت شما به ابزارهای تحلیلی برای استوری‌ها و پست‌ها دست پیدا می‌کنید. در حقیقت یک حساب تجاری یا Creator می‌تواند به شما در درک بهتر دنبال‌کنندگان صفحه‌تان کمک کند.

افراد را در پست‌های خود تگ کنید

دلایل مختلفی برای تگ کردن افراد در تصاویرتان وجود دارد که واضح‌ترین آن، بودن چنین افرادی در عکس‌های شماست. زمانی که به یک مراسم یا رویداد آنلاین می‌روید، افراد اصلی آن را در تصاویرتان تگ کنید. این کار یک ترفند است که می‌توانید توجه شمار بیشتری را از افراد را به خودش جذب کند.

در تگ کردن افراد دقیق و البته محتاط باشید. برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنید و تنها افرادی را در تصاویر تگ کنید که در آن‌ها حضور دارند. همچنین بطور مداوم یک کاربر مشخص و ثابت را تگ نکنید.

افزایش فالوور اینستاگرام با متن بیوگرافی مناسب

در حالی که اکثر ما برای جذب فالوور روی عکس‌ها و ویدیوهایمان تمرکز می‌کنیم، باید برای بیوگرافی هم اهمیت قائل شویم. این بیوگرافی می‌تواند منجر به برقراری ارتباط افراد مختلف با شما شود. بیوگرافی می‌تواند حداکثر شامل 150 کاراکتر باشد و بد نیست برای آن از یک یا حداکثر دو هشتگ استفاده کنید تا در نتایج جستجوها ظاهر شوید.

افزایش فالوور اینستا

همچنین فراموش نکنید که می‌توانید برای بیوگرافی خودتان به سراغ یک لینک هم بروید. از آنجایی که اینستاگرام امکان اشتراک‌گذاری لینک‌های قابل کلیک را برای پست‌ها فراهم نکرده، باید از این لینک بطور هوشمندانه استفاده کنید. در حقیقت بیوگرافی تنها جایی است که می‌توانید از لینک قابل کلیک بهره ببرید و افراد را به یک منبع خارجی هدایت کنید.

با روش ها و راه های بالا می‌توانید بطور رایگان تعداد فالوور های صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید، البته این کار فرایندی زمان‌بر است و نباید منتظر به نتیجه رسیدن آن در مدت کوتاهی باشید. بنابراین کمی صبر را چاشنی روش‌های بالا کنید تا به نتیجه دلخواه‌تان دست یابید.

سوالات رایج درباره افزایش فالوور اینستاگرام

امکان افزایش فالوور های اینستاگرام به صورت رایگان وجود دارد؟

بله، برای افزایش فالوورهایتان حتما نیازی به پرداخت هزینه ندارید و با چندین روش رایگان می‌توانید چنین چیزی را تجربه کنید.چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را بیشتر کنیم؟

برای اینکار راه‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال کپشن نویسی مناسب، اشتراک‌گذاری پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی دیگر و همچنین پست گذاشتن بطور منظم می‌توانند منجر به افزایش فالوور های اینستاگرام شود.چگونه برای افزایش فالوور کپشن بنویسیم؟

کپشن نویسی اهمیت بالایی دارد. اندازه کپشن ها باید به گونه‌ای باشد که بخشی از محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین حاوی چندین هشتگ برای پیدا شدن پست از طریق جستجوها باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا