خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تقریبا تمامی مردم تهران واکسینه شده اند

اقتصاد آنلاین نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با مجموع تزریق ۲۵ میلیون ۸۵۰ هزار واکسن در سطح استان تهران؛ تا کنون قریب به ۹۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این استان واکسیناسیون شده اند.

علیرضا زالی در بازدید از مراکزبهداشتی و درمانی فیروزکوه افزود:بر اساس امار در این استان ۵ میلیون ۱۰۰ هزار نفر دز سوم و ۱۰ میلیون ۸۰۰ هزار نفر دز اول واکسن را دریافت کرده اند.

وی گفت: با توجه به تعطیلات ایام نووز و کاهش مراجعات به مراکز واکسیناسیون؛ طی ۴۸ ساعت گذشته فقط برای ۵ هزار نفر تلقیح انجام شده ست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در فیروزکوه هم پوشش بالای ۹۰ درصد واکسیانسیون افراد بومی موجب شده تا امروز بستری کرونا در این شهرستان به صفر برسد.

زالی گفت: براساس رنگبندی شهر‌ها؛ فیروزکوه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که از نظر ما نه تنها این شهرستان بلکه بسیاری از شهر‌های دیگر استان در وضعیت آبی و سفید قرار دارند.

وی افزود: در استان تهران ملارد به شهر آبی تبدیل شده است و بیشتر شهر‌های ما در این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و با تغییراتی که در شاخص تعیین رنگبندی کرونایی شهر‌ها در وزارت بهداشت در حال انجام است بزودی شاهد تغییر رنگ بسیاری از شهر‌های کشور خواهیم بود.

پوشش 95 درصدی واکسیناسیون در تهرانرئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: با توجه به اینکه استان تهران مبدا بیشتر سفرهای نوروزی محسوب می شود و هم اکنون خلوتی نسبی را تجربه می کند باید آمادگی برای هر شرایطی را در بازگشت مسافران داشته باشیم و تجربه سال های قبل نشان داده تغییرات آمار کرونا به هفته سوم فروردین ماه برمی گردد.

زالی افزود: امیدواریم با توجه به تزریق واکسن و از طرفی مسونیت های طبیعی موقت( اگر حداقل سه ماه زمان داشته باشد) با توجه به گستردگی آلودگی قبلی در اسفند ماه، اگر سوش جدیدی وارد کشور نشود شرایط در فروردین ماه هم پایدار باشد و شاهد روند افزایش بیماری نباشیم.

وی در پایان از مسافران خواست پس از بازگشت تا حد امکان چند روزی خود را قرنطینه و از تماس با سالمندان و کودکان اجتناب کنند و حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چرا که کرونا نشان داده غیر قابل پیشبینی است و رفتارهای این ویروس ممکن است از یک استان و منطقه تا منطقه ای دیگر کاملا متفاوت باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا