خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مازندران در آستانه «بحران جمعیتی»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به چالش سالمندی در این استان بر ضرورت فرهنگ سازی برای اجرای طرح جوانی جمعیت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله سلگی در جلسه راهبردی طرح جوانی جمعیت مازندران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اقتصادی، گفت: در اجرای سیاست دولت سیزدهم در طرح جوانی جمعیت طی ۶ماه نخست امسال ۱۵هزار و ۴۷۷ فقره وام ازدواج به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال به زوج های جوان مازندرانی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۰ هزار فقره وام فرزند آوری به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران پرداخت شده است.

وی گفت: عبور از ابر چالش فرهنگی ناشی از سالمندی در مازندران نیازمند نقشه راه عالمانه و مبتنی بر انگاره‌های جهادی و انقلابی است.

سلگی با اظهار نگرانی از آینده جمعیتی مازندران، افزود: در صورت بی‌توجهی به رویکرد جهادی در طرح جوانی جمعیت مازندران در تله جمعیتی گرفتار خواهد شد و هیچ بحرانی حتی حوادث طبیعی مهم‌تر از این ابر چالش نیست.

این مسئول استانی با اشاره به شرایط خاص مازندران در این عرصه رفع ابرچالش جمعیتی در این زمینه را نیازمند تغییر نگرش مدیران و مردم دانست و افزود: نگاه بوروکراتیک و بدون عزم جهادی و انقلابی نمی‌تواند این مشکل اساسی را برطرف کند. دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها و مدیران بانک‌ها باید دراین حوزه فعالانه وارد شوند.

سلگی راهبرد موثر در حل چالش جمعیتی را فرهنگی، درمانی و حمایتی عنوان و خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار زوج نابارور در مازندران از خدمات رایگان درمان بهره‌مند هستند.

معاون استاندار مازندران از راه اندازی ۲ مرکز درمانی ناباروری در شهرهای نور و بهشهر با حمایت دولت سیزدهم خبر داد و افزود: با تأکید استاندار مازندران تیم‌های بازرسی برای ارزیابی خدمات دستگاه‌های‌ مسئول در حوزه جمعیتی در استان فعال شده است و ترک فعل مدیران مربوطه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت مستقیم فرمانداران مازندران در حوزه جوانی جمعیت افزود: با هدف ترویج ازدواج آسان امکانات رفاهی دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار می‌گیرد.

وی اهدای رایگان ۲۷۵ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند مازندران را یادآور شد و افزود: هم اکنون ۲ هزار متقاضی دارای ۳ فرزند در مازندران در انتظار دریافت زمین رایگان هستند.‌

سلگی با تاکید بر عزم قاطع دولت سیزدهم در اجرای طرح جوانی جمعیت خواستار حمایت جدی‌تر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک‌های عامل استان از اجرای این طرح محوری شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا