خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنگ اوکراین و کشته‌شده‌های چهارشنبه‌سوری!

مهدی مستفید در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

جنگ روسیه و اوکراین شدیدترین جنگ در حال جریان جهان است، بر اساس اعلام منایع خبری در یک روز در جنگ اوکراین ۵ کشته بر جای گذاشته است این در حالی است که مراسم چهار شنبه سوری در ایران به گزارش اورژانس کشور ۲۲ کشته،۱۷۱ قطع عضو و ۸۸۱ مصدوم داشته است.

چهار شنبه‌ سوری از جشن‌های باستانی اقوام ایرانی است که با احسان، صله ارحام و دورهمی‌های شاد در کنار آتشی که نوید بخش بازگشت نفس گرم به زمین بود، گرامی داشته می شد ولی در یک انحراف فرهنگی و رواج مواد منفجره‌ای که نه جایگاهی در سنت ایرانی دارد و نه دارای وجهه‌ای عقلایی است، شهرهای ایران به میدان جنگ تبدیل می‌شود.

جا دارد مسئولین فرهنگی کشور به جای پرداختن به مباحث حاشیه‌ای اندکی هم به این موضوع بپردازند که چرا گرایش به خشونت و هیجان خطرناک به این میزان در جامعه ایرانی رشد کرده است؟ چرا جشنی مقدس و باستانی چنین به جنگی خیابانی تبدیل می‌شود؟

بهتر است ارکان فرهنگی کشور به جای صرف وقت خویش برای انواع طرح‌ها و لوایح صیانت! فکری هم به حال تنش روانی جامعه که در صحنه چهارشنبه سوری نمود می‌یابد، بکنند.

مسئولین وزارت وزین آموزش و پرورش که وظیفه پرورش نوجوانان و جوانانی را بر عهده دارد که میدان‌دار اصلی جنگ خیابانی آخرین چهارشنبه سال هستند نیز کمی به خود آیند و به جای قدرت‌نمایی صرف با تاکید موکد و مستمر بر حضور معلمان در کلاس‌های خالی از دانش‌آموز آخرین روزهای اسفند! فکری به حال تربیت روانی و آموزش صحیح ابراز احساسات دانش آموزان بنمایند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا