خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس پلیس راه شمال کرمان: ۷۰ درصد از جانباختگان تصادفات اقشار جوان هستند

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به افزایش حوادث رانندگی در سطح راه‌های استان گفت: متاسفانه از هر 20 مجروح سوانح رانندگی یک نفر معلول و از چرخه کار و فعالیت عادی خارج می‌شود.

سایت گفتار نو (کرمان) نوشت: «رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به افزایش حوادث رانندگی در سطح راه‌های استان گفت: متاسفانه از هر 20 مجروح سوانح رانندگی یک نفر معلول و از چرخه کار و فعالیت عادی خارج می‌شود.

به گزارش گفتارنو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی رضایی در جلسه شورای ترافیک شهرستان انار بیان کرد: در استان کرمان بر اثر وقوع سوانح رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 731 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 4 هزار و 300 نفر مجروح شده‌اند که از این آمار بیش از 17 نفر فوتی و 138 نفر مجروح مربوط به حوزه شهرستان انار می‌باشد.

او افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته 70 درصد از کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند اقشار جوان بوده که به نوعی بهترین سرمایه انسانی جامعه محسوب می‌شدند اما بی‌احتیاطی در رانندگی سبب از دست رفتن این سرمایه می‌شود.

رضایی با اشاره به این که از هر 20 مجروح سوانح رانندگی، یک نفر نیز معلول شده و از چرخه زندگی عادی و کار خارج می‌شود و هزینه‌های جبران ناپذیر مادی و معنوی را بر دوش خانواده و جامعه می‌گذارد از مسئولین شورای ترافیک خواست با ارزیابی و اختصاص بودجه و اعتبار مناسب در ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز از قبل تعیین شده تسریع نمایند.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مشخص شدن سهم دستگاه‌ها در تصادفات، اظهار داشت: بیش از 30 دستگاهی که در پیشگیری از سوانح رانندگی نقش دارند باید با اهتمام بیشتری اقدامات خود را به مرحله اجرا بگذارند.

رضایی گفت: با توجه به ترانزیتی بودن مسیر تردد کرمان به هرمزگان و استان یزد و همچنین قطب کشاورزی، شاهد تردد ادوات و تجهیزات کشاورزی، کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها، مسافران و عابران پیاده در تمامی محورهای شهرستان هستیم و باید نسبت به آشکارسازی وسایل نقلیه اهتمام ویژه داشته باشیم که در این مهم نیز باید همکاری تمامی دستگاه‌های دخیل در ترافیک و دهیاران صورت پذیرد.

در پایان این جلسه نیز با حضور مسئولین و امام جمعه از زحمات فرمانده سابق پاسگاه پلیس‌راه انار سرگرد پورموسی تقدیر و با حکم فرمانده انتظامی استان سرگرد میرزامحمدی به عنوان فرمانده جدید این پاسگاه معرفی شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا