خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقل‌قولی از رهبری درباره‌ی سه صحنه‌ی «موقعیت مهدی»

خبرگزاری تسنیم نوشت: «پیمان جبلی رئیس صداوسیما در یادداشتی از تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از فیلم “موقعیت مهدی” خبر داد. او در این یادداشت به این نکته اشاره کرده است که معظم‌له فرموده‌اند فیلم «موقعیت مهدی» عالی بود، پُر از نکته‌های دقیق و روایت درست…، شخصیت شهیدان باکری خصوصاً محور فیلم که آقامهدی است را به‌درستی و با ظرافت، تصویر و روایت کرده است.

رهبر انقلاب همچنین فرموده‌اند زاویه روایت فیلم هم ابتکاری بوده خاصه با محوریت خانه و خانواده. برخی قسمت‌ها مثلِ “مواجهه آقامهدی با خانواده بعد از شهادت آقاحمید و برنگشتن پیکر برادر شهیدش” و قسمت “من مهدی باکری نیستم” یا “روایت شهادت خود آقامهدی باکری” و… پُر از نکته است، از این نکات قابل تأمل در فیلم فراوان است، شاید 20 نکته این‌گونه وجود دارد.

یکی از نکات جالبی که در این یادداشت دیده می‌شود اشاره حضرت آقا به این نکته است که فرموده‌اند «این فیلم از آن فیلم‌هایی است که آدم دوست دارد تا تمام شد باز هم دوباره آن را ببیند. از تمام عوامل، دست‌اندرکاران ساخت این اثر بسیار خوب، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم تشکر و قدردانی باید کرد.»

حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده نام‌آشنای سینمای ایران، تهیه‌کنندگی فیلم «موقعیت مهدی» را به‌عهده داشت. او از این نگاه حکیمانه و اندیشمندانه رهبر انقلاب تقدیر و تشکر کرد و گفت: چند وقتی منتظر بودیم حضرت آقا «موقعیت مهدی» را ببینند و برای این دیدن، لحظه‌شماری می‌کردیم. دوست داشتیم نکات ایشان را بشنویم و همه منتظرِ این لحظه بودیم.

وی با ابراز اینکه “به‌هنگام تدوین و مراحل پس‌تولید بارها به دوستان خودم می‌گفتم «حضرت آقا این کار را ببینند خیلی خوشحال می‌شوند»”، افزود: خوشحالم از این نگاه اندیشمندانه و حکیمانه؛ به‌هنگام تدوین و مراحل پس‌تولید به دوستان می‌گفتم «حضرت آقا کار را ببینند حتماً خوشحال می‌شوند». سال‌ها است با افتخار در این حوزه کار می‌کنم و خیلی خوشحالم در کاری حضور داشتم که چنین تمجید ارزشمندی را به‌دنبال داشت.

تهیه‌کننده فیلم «موقعیت مهدی» همچنین تأکید کرد: همیشه به هادی حجازی‌فر می‌گفتم؛ فیلم شما زاویه ویژه‌ای دارد که بنابر تأکید حضرت آقا، آدم‌ها را در موقعیت‌هایی نگاه می‌دارد و به فکر فرو می‌برد. همان‌طور که معظم‌له فرمودند این فیلم را یک بار دیگر باید دید واقعاً این حسّ و حالی است که آدم در مردم هم می‌بیند. مزیّت این فرمایشات در همین نکته است که مطالبی را که حضرت آقا فرمودند ما از زبان مردم می‌شنویم.

وی درباره اشاره رهبر انقلاب به قسمت‌های “مواجهه آقامهدی با خانواده بعد از شهادت آقاحمید و برنگشتن پیکر برادر شهیدش” و قسمت “من مهدی باکری نیستم” یا “روایت شهادت خود آقامهدی باکری”، تصریح کرد: تمام نکاتی که حضرت آقا درباره این سکانس‌ها و موقعیت‌های فیلم فرمودند همان بخش‌های تکان‌دهنده و تأثیرگذار فیلم است، بسیار حکیمانه اشاره کردند واقعاً بسیاری با دیدن فیلم این حسّ و حال برایشان ایجاد شد که دوباره می‌خواهند این فیلم را ببینند.

والی‌نژاد در خصوص حمایت نهادهای ذی‌ربط از ساخت فیلم‌های دفاع مقدس و فرماندهان شهید، تأکید کرد: کنار همه این اتفاقات خوشایند و این تمجید ارزشمند، باید به این نکته هم اشاره کنم که این فیلم در حوزه دفاع مقدس و فرماندهان شهید ساخته شد و راهی را برای خیلی‌ها روشن کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه مهمتر فیلم یک خط‌مشی‌ را در آینده برای کارهایی ایجاد کرد که قرار است زندگی قهرمانان واقعی را به نمایش بگذارد، کارهایی که جسارت و شجاعت فیلمسازان را می‌طلبد؛ فیلم «موقعیت مهدی» به‌نوعی خط‌شکنی کرد. امیدوارم مسئولین و دست‌اندرکاران امر حمایت کنند.

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به‌کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد تولید مرکز سیمافیلم رسانه ملّی است. این فیلم با 14 نامزدی سیمرغ در چهلمین جشنواره فیلم فجر که بالاترین حدنصاب در تاریخ این جشنواره است، پنج سیمرغ از جمله سیمرغ بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا