خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب از «شهرداری» یا «شرکت جهان»؟

بخشی از خبر واگذاری های املاک شهرداری به تعدادی از مدیران و برخی از اعضای شورای شهر تهران، در قالب خرید از شرکت «جهان» انجام شده است.

به گزارش انصاف نیوز، پس از انتشار خبر واگذاری های جنجالی، تکذیبیه هایی منتشر شده که به نظر می رسد تاکید بر تکذیب دریافت زمین از شهرداری دارند در صورتی که بخشی از آنها واگذاری در قالب خرید ملک از «شرکت مسکن و ساختمان جهان» بوده است.

در یکی از این موارد، شخص گیرنده ی ملک بر روی قیمت کارشناسی، از ١٠ درصد تخفیف مدیران، ٢٠ درصد تخفیف ایثارگری و ١٠ درصد تخفيف با امضای مسوول عالی رتبه – یعنی در مجموع 40 درصد تخفیف – برخوردار شده است.

توضیح مدیرعامل شرکت جهان پس از یک بحران رسانه ای در سال 91 برای این که آن را مرتبط با شهرداری نخواند جالب است: «سهامدار شرکت جهان پیش از این بنیاد شهید و مجموعه شهرداری بود. وظیفه این شرکت در آن زمان برگزاری مزایده املاک شهرداری تهران بوده است و بعد از آن که شهرداری تهران با مجموعه بانک شهر تصمیم به خرید سهام بنیاد شهید می کنند، کلا این شرکت به بانک شهر واگذار می شود. از این رو این شرکت هیچ ارتباطی با شهرداری تهران ندارد و مربوط به بانک شهر است که سهام کلان شهرها در آن وجود دارد و شهرداری تهران تنها 10 درصد سهام این بانک را دارد».

سایت معماری نیوز که برای اولین بار گزارش واگذاری ها را منتشر کرد، حدود یک ماه پیش گزارشی نیز با عنوان «رانت فامیلی معاون شهردار تهران | قرارداد با برادر» منتشر کرده بود که در آن به «شركت توسعه ارتباطات بنافاقشم» اشاره شده است.

برخی از قراردادهای شهرداری تهران با این شرکت شامل پروژه های تونل توحید، تونل نیایش، پل صدر، تونل امیرکبیر، پارکینگ لاله، پارکینگ تجریش، پارکینگ باهنر، پارکینگ اندیشه و همچنین پروژه های نصب و راه اندازی نمایشگرهای شهری و سیستم روشنایی سولار می شود.

فرار رو به جلوی مجموعه ی مدیریت شهری و برخی از دریافت کنندگان رانت ها در حالی است که سازمان بازرسي كل كشور از چند ماه پیش در ساختمان شهرداری مركز مستقر شده و گزارش منتشر شده در روزهای اخیر بر مبنای گزارش های این سازمان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا