خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسکوچیچ: منتظر باخت تیم ملی بودند

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مقابل لبنان برای جبران شکست دیدار با کره جنوبی به میدان می رویم و به این بازی خیلی خوشبین هستم.

به گزارش فارس، اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تیم ملی فوتبال لبنان اظهار داشت: بازی قبلی را متاسفانه با نتیجه خوبی به اتمام نرساندیم و فردا برای جبران نتیجه وارد بازی می‌شویم. خیلی امیدواریم دیدار با لبنان را به هم خوبی تمام کنیم تا حس ختام خوبی برای مقدماتی جام جهانی باشد.

*به دیدار مقابل لبنان خیلی خوشبین هستم

وی ادامه داد: تعدادی از بازیکنان را به دلیل مصدومیت و کرونا در اختیار نداریم و این موضوع مشکلی است که برای ما وجود دارد. امیدوارم بتوانم بازی خوبی انجام بدهیم زیرا نسبت به دیدار فردا خیلی خوشبین هستم.

*خیلی ها به دنبال شکست تیم ملی بودند تا انتقادات خود را آغاز کنند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از بازی با کره جنوبی انتقادات زیادی نسبت به عملکرد او مطرح شد و حتی گفته شد شاید وی در جام جهانی همراه تیم ملی نباشد و در این حالت آیا این مسائل روی عملکردش مقابل لبنان تاثیرگذار خواهد بود، توضیح داد: چنین صحبت هایی تاثیری رو من و تیمم ندارد. در این دوسال که نباخته بودیم خیلی ها منتظر بودند به چنین روزی برسیم تا بتوانند انتقادات خود را از تیم ملی ابراز کنند ولی من با آرامش با این صحبت ها برخورد کردم. در ضمن فدراسیون هم موضع رسمی اش را اعلام کرد و من چیزی برای اضافه کردن ندارم.

*مقابل کره جنوبی 7 نفر از ترکیب اصلی را در اختیار نداشتیم

اسکوچیچ تصریح کرد: دنبال بهانه جویی نسبت به نتیجه بازی با کره جنوبی نیستم اما باید یادآوری کنم چند بازیکن را به دلیل کرونا و دو بازیکن را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتیم. برای تیم ایران وقتی ۷ نفر از ترکیب اصلی اش را در اختیار نداشته باشد قطعا کار سخت می شود. باید بگویم سفر طولانی پیش رو داشتیم و بدون آماده سازی و داشتن تیم کامل در تمرینات پا به زمین گذاشتیم.

*تیم ملی متعلق به همه شهرهای کشور است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص برگزاری دیدار با لبنان در مشهد مقدس گفت: حس خیلی خوبی دارم که در مشهد هستیم. البته اولین بار نیست که به این شهر آمده‌ایم. نظر من هم برای اینکه تیم ملی گاهی به شهرهای دیگر برود مساعد است، زیرا این کار سبب تمرکززدایی می‌شود و تیم ملی هم متعلق به همه شهرهای کشور است. مردم کل شهرها باید این شانس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند که بازی تیم ملی کشورشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در ورزشگاه ببینند.

*همه بازی های ما قبل از دیدار با کره حکم فینال را داشت

اسکوچیچ در مورد اینکه آیا فکر نمی‌کند مقداری مصلحت‌اندیش است و اگر بازیکنانی که جامعه از او می‌خواهد به این تیم دعوت می‌کرد، اکنون موقعیت مطمئن‌تر و مناسب‌تری داشت و اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند این آخرین نشست خبری‌شان به عنوان سرمربی تیم ملی است، اظهار داشت: همه بازی‌ها برای ما اهمیت دارد، اگر فکر می‌کنید که اهمیت بازی فردا کم است باید بگویم با برد احتمالی ما در بازی فردا و مساوی کره جنوبی مقابل امارات، معادلات صدرنشینی تغییر می‌کند. این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم باید بگویم همه بازی‌هایی که ما قبل از دیدار با کره جنوبی انجام دادیم، حکم فینال داشت و سعی کردیم نهایت تلاشمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در آنها انجام بدهیم.

*نمی‌دانم چرا فقط به بازی با کره لقب دیدار بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهید؟

وی خاطرنشان کرد: باید این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌ درک کنیم که ممکن است روزی یک تیم روز خوبی نداشته باشد و عملکرد حریفش بهتر باشد. باز هم می‌گویم مقابل کره 7 بازیکن خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار نداشتیم و اگر قرار است من موضوعاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ امتحان کرده و یا دست به آزمون و خطا بزنم، از بازی‌های رسمی استفاده می‌کنم و ایده‌هایم را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌سنجم، درنهایت همه نفرات، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوق‌العاده کار کردند و از آنها تشکر می‌کنم. نمی‌دانم چرا فقط به بازی با کره لقب دیدار بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهید؟ اگر یادتان بیاید در بازی‌های مرحله قبلی هم 4 دیدار بسیار مهم و حیاتی داشتیم که آنها هم خیلی بزرگ بودند. درک می‌کنم که پس از صعود ما به جام جهانی توقعات از تیم ملی بالا رفته و به همین دلیل دیدار تشریفاتی با کره مهم تلقی می‌شود. خوشحالم سطح توقعات از تیم ملی بالا رفته، اما انتقادات هم طبیعی است. بعد از 15 بازی بدون باخت، می‌دانم انتقاداتی هم مطرح می‌شود. با آغوش باز آنها را می‌پذیرم اما از مسیری که آمده‌ایم راضی هستم.

*آیا اطمینان دارید که بازیکنان اصلی لبنان فردا غایب هستند؟

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه با توجه به نفرات غایب لبنان در بازی فردا آیا از بازیکنان باتجربه تیم ملی در این مسابقه استفاده خواهد کرد و یا به نفرات جوانتر میدان می‌دهد، گفت: برای تیم لبنان احترام زیادی قائل هستیم، اما آیا اطمینان دارید که بازیکنان اصلی‌اش فردا غایب هستند؟‌ از بازیکنانم می‌خواهم با جدیت کامل در بازی فردا حاضر شوند، زیرا اگر حریف را دست‌کم بگیریم و یا فکر کنیم تیم برتر هستیم، امکان دارد کارمان گره بخورد. می‌توان بازیکنان را از نظر کیفی تقسیم کرد. در بازی قبلی کارمان خیلی سخت شد زیرا بازیکنان باید از اروپا به سئول رفته و از آنجا وارد زمین می‌شدند.

*حریف را دست کم بگیریم بازی گره می خورد

وی افزود: بازیکنان من نماینده کشورشان هستند و از آنها می خواهم با جدیت تمام وارد زمین شوند و اگر با چنین ذهنیتی پا به زمین بگذاریم بازی را با برد تمام خواهیم کرد. البته اگر حریف را دست کم بگیریم امکان دارد بازی گره بخورد و کار برای ما سخت شود. می‌توانیم بازیکنان را به نفرات کیفیت تر و با کیفیت کمتر تقسیم کنیم. هر بازیکنی خصوصیات خاصی را دارد و غیبت یک بازیکن مثل طارمی و آزمون قطعاً روی عملکرد یک تیم تأثیرگذار می‌شود. هر بازیکنی هم که جایگزین شود به لحاظ خصوصیات و کیفیت متفاوت خواهد بود.

*در دیدار مقابل لبنان آماده ترین تیم ما به میدان می رود

وی درباره اینکه لبنان در بازی فردا چند بازیکن خود را به دلیل کرونایی شدن در اختیار ندارد و در این وضعیت آیا از نفرات اصلی خود استفاده می کند یا به بازیکنان جوان هم میدان می دهد، گفت: اطمینان دارید که بازیکنان کلیدی‌شان را به دلیل کرونا در اختیار ندارند؟ هرچند بازیکنان جوان و باکیفیتی در لیگ داریم ولی قطعاً تیمی که فردا پا به زمین می‌گذارد، بهترین و آماده‌ترین تیمی است که در حال حاضر می‌توانیم داشته باشیم. مثلاً شما از بازیکنان باتجربه صحبت می‌کنید، ولی خیلی سخت است بازیکنی که در سئول بازی کرده است فردا وارد میدان کنیم‏. قطعاً کار راحتی نیست. به شما قول می‌دهم که تیمی که فردا به زمین می‌رود بازیکنانی دارد که شرایط آرمانی دارند. در چنین بازی‌هایی است که می‌توانم کارهای جدید را امتحان کنم. البته باید بازی را به سودخودمان تمام کنیم.

*کم بازی کردن بازیکنان باکیفیت تیم ملی در تیم های اروپایی مشکل بزرگی است

اسکوچیچ اضافه کرد: موضوع دیگری که دوست دارم درباره آن صحبت کنم این است که بازیکنان باکیفیتی را در اختیار داریم که به دلیل جایگاه ثابت نداشتن در تیم‌هایشان از شرایط بازی دور هستند و این می‌تواند کار ما را سخت کند. برای جام جهانی مهم است که آنها در باشگاه‌های خود ثابت بازی کنند. اگر بخواهم جور دیگری صحبت کنم باید بگویم بازیکنان باکیفیت‌ترین نسبت به بازیکنان داخلی در اروپا داریم که کم بازی می‌کنند و این می‌تواند یک مشکل دیگر باشد.

*سردار با وجود مصدومیت دوست داشت با ما سئول باشد و این ارزشمند است

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که دوست دارم در مورد آن صحبت کنم این است که اگر خاطرتان باشد این است که در اردوی قبلی سردار آزمون به دلیل کرونا در اختیار نداشتیم و در این اردو هم او با مصدومیت جزئی در مچ پایش به اردوی ما رسید. از باشگاه لورکوزن با ما در ارتباط بوده و توصیه کردند بهتر است سردار در این سفر طولانی از آلمان به سئول نباشد، اما او دلش می‌خواست در کنار تیم ملی باشد و اراده داشت به تیم کمک کند. این موضوع بسیار باارزش است.

*طارمی شرایط جسمی خوبی ندارد و مقابل لبنان غایب خواهد بود

وی افزود: همچنین در مورد مهدی طارمی هم باید بگویم در بازی فردا به دلیل تست مثبت کرونا در اختیار نداریم. طارمی نشان داده که چقدر دلش با تیم است و می‌خواست به تیم ملی کمک کند. با مشورتی که با تیم پزشکی داشتم گفتند که از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیست و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم.

*تا وقتی خلیل زاده در زمین بود موقعیت چندانی به کره جنوبی ندادیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه چرا بعد از مصدومیت شجاع خلیل‌زاده مقابل کره جنوبی دانیال اسماعیلی‌فر را به زمین نفرستاد و از بازیکنی استفاده کرد که مدت‌ها به دلیل پارگی رباط صلیبی دور از زمین بود و البته چرا رامین رضائیان و صالح حردانی را تیم ملی دعوت نکرد، چه بود، گفت:‌در مورد تصمیمم در بازی با کره باید بگویم می‌دانستیم سون قرار است در سمت راست بازی کند و می‌خواستیم مدافعی را در آن سمت قرار بدهیم که خصوصیت تدافعی بیشتری دارد. اگر بخواهم توضیح بیشتر تاکتیکی بدهم می‌خواستیم از دفاع کناری استفاده کنیم و ایستاتر بازی کند و به همین دلیل از دفاع چپمان خواستیم نسبت به دفاع راست بیشتر در حملات حاضر شود. تا زمانی که شجاع خلیل‌زاده در زمین بود موقعیت‌های چندانی به حریف ندادیم و آنها فقط با سانتر به دروازه ما نزدیک می‌شدند.

*دلیل استفاده از خلیل زاده در دیدار مقابل کره جنوبی

وی تصریح کرد: در فوتبال ایران مدافعان با خصوصیات تدافعی بیشتر کم هستند و طبق آنالیزی که از بازیکنان کناری دارم مشکل متداولی در میان آنها وجود دارد، آنها از جای خود خیلی خارج می‌شوند و سعی می‌کنند به حریف نزدیک شوند. این کار سبب می‌شود پشتشان خالی شود و نمی‌توانند بازیکن حریف را به خوبی مهار کنند. منطقم برای استفاده از شجاع خلیل‌زاده در این پست به صورت تاکتیکی گفتم.

*در فوتبال ایران دیگر بازیکنی مثل مسعود شجاعی و اشکان دژاگه پیدا نمی شود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: در مورد صالح حردانی و دانیال اسماعیلی‌فر باید بگویم سعی کردم در دیدار مقابل کره از بازیکنی استفاده کنم که تجربه ملی بیشتری دارد و در دیدارهای قبلی بازی کرد و از لحاظ ذهنی پخته‌تر و آماده‌تر است. در فوتبال ایران در برخی پست‌ها نقاط ضعفی می‌بینیم خصوصا در مدافعان کناری و هافبک‌ها بازی‌های لیگ ایران را به خوبی دنبال می‌کنم، ولی دیگر بازیکنی مثل مسعود شجاعی یا اشکان دژاگه پیدا نمی‌شود. این یکی از ایراداتی است که به لیگ ایران وارد است، لیگی که در آن بازیکن‌سازی به خوبی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا