خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تبرئه‌ی سعید طوسی شایعه است، باور نکنید!» | محسن ماندگاری

«محسن ماندگاری»، روزنامه‌نگار و سردبیر سابق روزنامه‌ی «جام‌جم»، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی تبرئه‌ی «سعید طوسی» نوشت:

«عماد الملک صدری، فئودال متنفذ، زمین‌های روستاییان را به زور تصاحب می‌کند. کشاورزی به نام سید «حسینی‌نژاد» از دست فئودال به دستگاه قضایی شکایت می‌برد، اما هر بار تحقیر و حبس می‌شود. کشاورز که مقامات را حامی زمین‌خوار می‌بیند و از ستاندن حق خود در دستگاه قضایی ناامید می‌شود عمادالملک را به قتل می‌رساند و در خانه‌ی معلم روستا پنهان می‌شود. پدر مقتول که وزیر کشاورزی است، همراه گروهی وارد روستا می‌شود تا ماجرا را پیگیری کند. روستاییان ستم کشیده معترض آنها می‌شوند و با دخالت ژاندارم‌ها چند روستایی دستگیر می‌شوند. مأموران به خانه معلم روستا یورش می‌برند و سید را که قصد فرار دارد، از پا درمی‌آورند.»

این داستان فیلم سینمایی «آفتاب نشین‌ها» است که با بازی علی نصیریان در سال ۱۳۶۰ ساخته شده. فیلمی درباره‌ی ناامیدی طبقات ستمدیده فرودست از دستگاه قضایی دوره شاه.

سال‌های اول انقلاب، سینمای ایران پر بود از چنین فیلمهایی؛ سناتور، شیلات، دادا، تاراج و قبل‌تر تنگسیر و…

به عنوان یک دانش آموز کم سن و سالی که تازه داشتم با انقلاب و ارزشهای آن آشنا می‌شدم دیدن این فیلم‌ها قوت قلبی بود برایم. یک روز عصر جمعه و بعد از پخش یکی از همین فیلم‌ها از تلویزیون، گردنم را راست گرفته و با افتخار به همسایه‌ی سلطنت طلبمان گفتم: حتی اگر وضع اقتصادی کشورمان هم بخاطر انقلاب خراب شده باشد اما حداقل می‌دانیم که در این نظام عدالت برقرار است و حق مظلوم از ظالم گرفته می‌شود.

امروز ویدیویی از سخنرانی سال‌ها قبل آقای رحیم پور ازغدی در تلگرام بازنشر شده بود که به نقل از شهید مطهری می‌گفت: «این جمهوری اسلامی،این انقلاب رفتنی است اگر ما به آزادی، عدالت، برابری، اخلاق و معنویت وفادار نباشیم…اگر انقلابی هم بماند، آن انقلاب دیگر این انقلاب نیست؛ چیز دیگری‌ست.»

رسانه‌ها خبر از تبرئه‌ی سعید طوسی در دادگاه تجدید نظر داده‌اند. بر اساس حکم اعلام شده، ظاهرا دادگاه شکایت ۴ نوجوان از وی را به دلیل آزار و اذیت نپذیرفته و او را تبرئه کرده است. شبکه‌های اجتماعی پر شده از واکنش‌ها به این خبر. همه بهت زده‌اند. اما من این خبر را شایعه‌ای بیش نمی‌دانم. حتی اگر فردا رییس دستگاه قضا نیز خود اعلام کند که سعید طوسی تبرئه شده، من اما باور نخواهم کرد. من هنوز به این انقلاب باور دارم. من هنوز به جمهوری اسلامی باور دارم. من هنوز فکر می‌کنم ما به آزادی، ‌عدالت و برابری وفاداریم. من فردا نمی‌توانم به چشمان همسایه‌ی سلطنت طلبمان نگاه کنم و زخم زبان‌هایش را بشنوم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تو یک دروغگوی عوضی هستی که فقط می خواهی تبرئه سعید طوسی را نادرست جلوه دهی. و دفاع کنی.
    برو گم شو.

    1
    6
    1. شما منظور این اقا را متوجه نشدی ایشان میگوید دوست ندارد این تبرئه واقعیت داشته باشد چون از نگاه به چشمان همسایه اش می ترسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا