خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله بیات زنجانی: ایستادگی روحانی ستودنی است

به گزارش انصاف نیوز، سخنان آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید قم درباره ی نحوه ی مواجهه ی دولت با ماجرای فیش های حقوقی نجومی به نقل از نوآوران در پی می آید:

قانون یا آیین نامه های پرداخت حقوق ماهیانه مدیران و کارکنان دولت، دارای شرایط خاص و قوانین تعریف شده است. مردم نیز خواهان این هستند که مسئولین و مدیران نظام، طبق قانون عمل کنند و در مقابل زحمات و خدمات خود حقوقی درخور دریافت کنند. اما به هیچ وجه با پرداخت های نجومی و غیر متعارف موافقت نخواهندکرد. و انتظار دارند که مجریان قانون اساسی مفسرین و دارندگان این فیش های نجومی را علنی معرفی کنند و آنها را طبق نص صریح قانون مجازات کنند.

ایستادگی روحانی و عقب نشینی نکردن نسبت به طرح و پیگیری پرداخت حقوقهای خاص به افراد خاص، ستودنی و قابل دفاع است. دستور پیگیری و ریشه کن کردن این پدیده شوم که آفت بزرگی برای جوامع محسوب می شود، عملی مهم، مردم پسند و خداپسندانه است. تخلفات مالی و اداری در سطوح گسترده در همه نقاط دنیا وجود دارد، اما زیبندۀ کشوری که نطفه آن با شعار عدالت بسته شده نیست که در آن شاهد فیش های پرداختی در سطحی غیر متعارف باشیم. عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، عمر کمی نیست. مردم در این چند سال به اندازه 200 سال تجربه اندوخته اند، معتقدم چون مردم خودشان انقلاب کرده اند حاضر نیستند این انقلاب را از دست بدهند. فراموش نکنیم، صاحبان انقلاب و مملکت مردم هستند و آقایان و مسئولین از صدر تا ذیل هم خادم مردم هستند.

دولت روحانی به عنوان دولت تدبیر و امید در واکنش به فیش های پرداختی قاطعانه و بدون تعارف پیگیر باشد. پیدا کردن ریشه چنین امری، دشوار نیست، چون مصوباتی که جاری کننده فیش های موجود بوده قابل شناسایی و رد گیری هستند. بعضا شنیده می شود که افشا و معرفی مفسدان موجبات تزریق نا امیدی در جامعه، و دلسردی مردم و بی اعتماد شدنشان به نظام می شود! این آقایان نگران مردم نباشند. نگرانی و نا امیدی زمانی بوجود آمد، که در دوران دو دوره ریاست جمهوری قبل، تخلف را عملا قانونی کردند. سازمان مدیریت را حذف و نهادهای قانونی به نهاد تصمیم گیری فردی مبدل شد.

نگرانی مسئولین نسبت به این موضوع توجیهی ندارد، چون مردم تجارب مختلف و سخت تراز جریان فیشهای حقوقی را از سر گذرانده اند از جمله فشارهای زمان شاه، انقلاب 57، جنگ تحمیلی، تحریم های چندین ساله و به پناهگاه رفتن ها و سایر فشارهایی که در این چند سال پیش آمد.

نگرانی مردم این است که تا به حال برخوردی قاطعانه نسبت به این موضوع را شاهد نبودند. و از روحانی انتظار می رود در پی رفع این نگرانی کوشا باشد و تنها به گفتن و افشا کردن اکتفا نکند. قطعا پیدا کردن ریشه ی این موضوع امر پیچیده ایی نیست، چرا که هر فیش حقوقی با پشتوانه مصوبات قانونی پرداخت شده است، دولت می تواند با رصد کردن بر مصوبات مورد بحث، دولت پرداخت کننده و افراد دریافت کننده را پیدا کند. چنانچه مقاومتی از سوی مفسدین یا موانعی بر سر راه ایشان توسط هر کس ایجادشد به مردم اعلام کند و بگوید که نمی گذارند. در همین حد هم که به مردم اطلاع دهد، مطمئنا مردم به نسبت فهمی که از سیاست دارند، متوجه می شوند. مردم آگاه و اهل تحلیل هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا