خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طبیعت بی نظیر تالش

آدم‌های بسیاری دوست دارند در فضای کارتون‌های کودکانه خود قدم بگذارند و رویاهای کودکی خود را به واقعیت تبدیل کنند، شاید برای تبدیل این رویا به واقعیت راه چندان دوری وجود نداشته نباشد.

مهرو ماهر: آدم‌های بسیاری دوست دارند در فضای کارتون‌های کودکانه خود قدم بگذارند و رویاهای کودکی خود را به واقعیت تبدیل کنند. دهه شصتی‌هایی که با دیدن کارتون هایدی و پدربزرگش همیشه رویای کوه‌های آلپ را در سر داشتند و وقتی هم بزرگتر شدند روی نقشه جغرافیایی موقعیت این کوه‌ها را جستجو کردند. آنجا بود که تازه متوجه شدند رشته کوه‌های آلپ در اروپاست و قیمت تورهای هشت کشوری که آلپ در آن واقع شده سر به فلک می‌کشد و توانایی پرداخت هزینه‌های سفر به آن را ندارند اما همیشه راه ساده‌تر و کم هزینه‌تری هم وجود دارد آنهم سفر به روستای بهشتی ارده رضوانشهر است. کوه و دره‌ای سرسبز که کلبه‌های چوبی و مردمان ساده و محلی آن تداعی‌گر لوکیشن کارتون‌های زمان بچگی است.

روستای بهشتی ارده کجاست؟

روستای بهشتی ارده یکی از روستاهای ییلاقی زیبا و باصفای رضوانشهر است که بین رشته کوه‌های تالش واقع شده است. این منطقه آب و هوای خنک و مطبوعی دارد زیرا در دل دره‌ای سرسبز و با صفا قرار گرفته که مناظر طبیعی و عطر و بوی این منطقه شما را مدهوش می‌کند و در صورتی‌که به این منطقه سفر کنید قطعا وارد یکی از سرزمین‌های رویایی و خیالی می‌شوید که تا پیش از این فقط در فیلم‌ها و کارتون‌های فانتزی دیده بودید.

عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

روستای ارده با کلبه‌های چوبی و شیروانی دار جزو یکی از مرتفع‌ترین روستاهای استان گیلان محسوب می‌شود که نه‌تنها مناظر بکر و خیره کننده‌ای دارد بلکه آرامش و سکوت بی‌بدیل آن برای هر طبیعت‌گردی جذاب است. برای رسیدن به این بهشت سرسبز باید از دل جنگل و جاده‌های کوهستانی عبور کنید به‌طوری که اگر از سمت بندر انزلی و شهر فومن به سوی تالش و آستارا رانندگی می‌کنید به پل بزرگ پونل می‌رسید که در آنجا باید تغییر مسیر بدهید سپس بعد از ۳۰ کیلومتر رانندگی در مسیر پونل به خلخال تابلوی دهستان ارده را خواهید دید و در نهایت پس از ۵ کیلومتر رانندگی در مسیری پر پیچ و خم به روستای بهشتی ارده می‌رسید.

این روستا چنان خیال انگیز و زیباست که نمی‌توانید لحظه‌ای بدون عکاسی از طبیعت و مناظر دیدنی آن بگذرید. جنگلی سرسبز، خانه‌های شیروانی ، باغ‌های میوه با درختانی پر بار و سر به فلک کشیده قدم زدن در این فضا را خاطره‌ساز می‌کند.

گپ و گفت با زنان روستایی که لباس‌های رنگی  محلی به تن دارند و مشغول پخت نان هستند، صحبت با مردان روستایی که به زبان تالشی گفتگو می‌کنند هم بخشی از جذابیت‌های سفر به روستای ارده است که می‌توانید حین عکاسی و طبیعت گردی با جاذبه‌های دیگر روستا آشنا شوید.

از ارده چه سوغاتی ببریم؟

زنان این روستا به کار ریسندگی و بافندگی مشغول هستند و با دستان هنرمندشان نخ ریسی می‌کنند و با این نخی‌های رنگی شال ، جوراب، چادر شب و دستمال می‌بافند. شما می‌توانید تولیدات سنتی این زنان را خریداری کنید. علاوه بر آن عسل، گردو ، پنیر و گل گاوزبان هم جزو محصولات این روستاست که به‌صورت کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه شده است.

عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

چه زمانی به روستای ارده سفر کنیم؟

روستای بهشتی ارده مقصد بی‌نظیری برای سفر در فصل بهار و تابستان است زیرا آب و هوای معتدل و مطبوع آن برای گردشگرانی که از هوای شرجی شمال و گرمای طاقت فرسای این فصول گریزان هستند بسیار دلچسب است.

این روستا در فصول پاییز و زمستان هم زیبایی‌های خاص خود را دارد و طبیعت جذاب آن در فصول سرد سال هم برای عکاسی بی‌نظیر است اما با فرارسیدن فصل سرما به‌دلیل بروز سامانه‌های بارشی تردد در جاده‌های کوهستانی این منطقه اندکی دشوار می‌شود زیرا به‌دلیل لغزندگی جاده و بارش برف امکان انسداد جاده و بروز خطرات احتمالی چندان دور از ذهن نیست.

منطقه رضوانشهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که می‌توانید با دیدن آنها اوقات خوشی را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید. توصیه می‌کنیم پیش از هر سفر اطلاعاتی راجع به نقاط گردشگری و جاذبه‌های آن منطقه کسب کنید یا می‌توانید با نصب نقشه آنلاین روی تلفن همراه خود در هر موقعیتی به مناطق دیدنی هر روستا سری بزنید.

 در نزدیکی روستای بهشتی ارده رودخانه پر آبی وجود دارد که اگر روی تلفن همراهتان نقشه‌ای برای پیداکردن آن ندارید می‌توانید از مردم بومی منطقه کمک بگیرید تا برای رسیدن به این رودخانه شما را راهنمایی کنند. پس از رسیدن به رودخانه می‌توانید لحظات لذت بخشی راتجربه کنید و علاوه بر شنیدن صدای پرندگان از جریان آب و دیدن مناظر سرسبز این منطقه لذت ببرید.

عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

روستای ارده چه دیدنی‌هایی دارد؟

۱۴ کیلومتری شهرستان رضوانشهر پارک جنگلی گیسوم قرار دارد که موقع دیدن قامت درخت‌های سبز و بلند آن کلاه از سرتان می‌افتد و مات و مبهوت زیبایی مسیرهای جنگلی این پارک خواهید شد. یادتان باشد برای ثبت عکس‌های یادگاری در این طبیعت زیبا حتما لباس‌های رنگی و شاد و دوربین عکس را با خودتان ببرید.

آبشار ویسادار پره‌سر هم یکی دیگر از دیدنی‌های جذاب این منطقه است که برای رسیدن به آن راهی زیادی نیست و این آبشار در نزدیکی شهر پره سر قرار گرفته است. ویسادار سومین آبشار بلند گیلان است که حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد و در ۱۳ کیاومتری غرب پره سر واقع شده است و طبیعت زیبا و دل انگیز آن در ایام بهار دیدنی است.

دیدنی‌های شهرستان رضوانشهر به این مناطق محدود نمی‌شود و  قلعه امیر ساسان، پل خشتی شفارود، بقعه امین‌السلطان، بقعه سید شرف‌الدین، ساحل‌های زیبای منطقه، مناطق کوهستانی برزکوه، دوران، زندانه  نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه است.

عید به سرزمین هایدی سفر کنیم

جاذبه های گردشگری رضوانشهر چیست؟

رضوانشهر علاوه بر روستای بهشتی ارده جاذبه‌های گردشگردی دیگری هم دارد که در این منطقه فوق العاده زیبا و جذاب واقع شده است.

مسجد اسپی مزگت یا مسجد سفید یک بنای تاریخی با قدمتی بسیار است که کارشناسان قدمت آن را به دوره ساسانی مرتبط می‌دادنند. این بنا در دهستان دیناچال بخش پره‌سر واقع شده است. ابتدا این مسجد آتشکده‌ای بود که آتش مقدس را در چارگوش رواق داخلی نگهداری می‌کردند و مردم برای عبادت به این مسجد می‌آمدند.

خانه امان‌الله خان ساسانی هم یکی دیگر از آثار ملی در روستای پونل است که در نزدیکی روستای ارده قرار دارد. پنجره‌های مشبک و ارسی و گچ بری‌های زیبای این خانه مربوط به دوره قاجار است .

پل خشتی پونل که قدمت آن به دوره صفویه و شاه عباس صفوی بر می‌گردد. این پل در ۱۴ کیلومتری جاده رضوانشهر به سمت تالش ساخته شده است و در قدیم پل ارتباطی دو شهر اردبیل به خراسان بوده است و در طول ۳۰ متر و عرض ۲ متر و نیم از آجر و سنگ ساخته شده است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا