خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمدعلی ابطحی، روحانی اصلاح طلب که به تازگی مورد زورگیری واقع شد و برای فوت فرامزر اصلانی نیز توییت زد را بهتر بشناسید | او یکبار دیگر در سال 89 مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود

محمدعلی ابطحی روحانی اصلاح طلب عضو حزب مجمع روحانیون مبارز و رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات است که مورد زورگیری واقع شده و موبایلش را دزدیده اند. او در توییت آخر خود از گوشی ربایی گزارش داد و در توییت قبل از آن با انتشار ویدیویی از فرامرز اصلانی «روحش شاد» گفته بود. او همچنین از اصلاح طلبانی است که در سال های آخر دولت دوم روحانی انتقادات تندی را به او وارد کرده در سال 401 در حمایت از شروین حاجی پور توییت زده و همچنین در شبکه های مجازی فعال است. او همچنین در سال 88 جزو سیاسیون دستگیر شده بود که در دادگاه لاغری او به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود.

جماران درباره او نوشت:

متولد:1338-11-06سوابق کاری:

مدیریت برنامه‌های صداوسیمای مرکز مشهد (سال 1358)

مدیرکل صداوسیمای بوشهر و شیراز (سال 1361)

مدیریت رادیو ایران (سال 1362)

معاونت برون‌مرزی صداوسیما (سال 1367)

معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سال 1367)

نماینده  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بیروت (سال 1373)

ریاست دفتر رئیس جمهور وقت سید محمد خاتمی (سال 1376)

معاون حقوقی و پارلمانی سید محمد خاتمی (سال 1380)

مشاور  سید محمد خاتمی (سال 1383)خلاصه مطلب:

محمدعلی ابطحی فرزند سید حسن ابطحی در ۷ بهمن ۱۳۳۸ در مشهد متولد شد و مطابق با سنت خانوادگی پس از تحصیلات ابتدایی به تحصیل علوم دینی پرداخت و در ۱۳۵۵ به خارج فقه رسید.

وی درباره خود میگوید شهيد هاشمی‌نژاد دايی عزيزم و دكتر شريعتی خيلی در آن سال‌ها بر ساخت شخصيتم تأثير گذاشتند.

او پس از سال‌ها فعالیت و سمت‌های مختلف رادیو و تلویزیون، در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۶۷ از طرف سید محمد خاتمی که آن روزها وزیر ارشاد بود طی حکمی به معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. با استعفای خاتمی از ارشاد در ۵ مرداد ۱۳۷۱ او هم استعفا داد.

با کاندیدا شدن خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری، کارش را در نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رها کرده و به ستاد انتخاباتی رفت. بعد از پیروزی خاتمی، در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۷۶ رئیس دفتر رئیس جمهور شد.

در دور دوم ریاست جمهوری خاتمی، در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۰ معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور شد. پس از انتخابات مجلس هفتم او که رابط دولت و مجلس بود، سه بار استعفاء داد تا بالاخره در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۸۳ استعفاء مورد قبول خاتمی قرار گرفته، پس از آن به سمت مشاور رئیس جمهور انتخاب شد.


در ویکی پدیا او آمده اسات: در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ پس از مراسم یادبود میرزا جواد تهرانی، در شهر ری، گروهی… به ابطحی حمله کردند و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. وی نقل می‌کند:

من از آنجا رد شدم و به بلوار بغلی پیچیدم. در وسط بلوار که تحت تعقیب چند موتور سوار بودم، ناگهان راننده یک اتومبیل پراید کلتش را از بغلش بیرون کشید و اتومبیلش را به صورت افقی جلو اتومبیل من پارک کرد. من مجبور به توقف شدم… در ابتدا لگدهای وحشیانه‌ای به اتومبیل می‌زدند که با یک لگد آیینه اتومبیل من کنده شد. بعد یکی از سرنشینان موتور را دیدم که چاقوی بزرگی را از زیر لباسش درآورده و به طرف من می‌آمد و داد می‌زد بیا پائین. با چاقو به بدنه اتومیبل ضربه‌های ضربدری می‌زد. یک نفر دیگر از یک موتور دیگر پائین آمد که در دستش کابل خیلی کلفتی بود. آن را چنان محکم به شیشه عقب ماشینم زد که با صدای مهیبی تمام شیشه ریز ریز شد. همزمان با صدای انفجار دیگری، شیشه داخلی سمت عقب شکست. در این حین یک نفر روی کاپوت ماشینم آمد و با لگد محکمی شیشه جلو را شکست. متوجه شدم فردی تا نیمه تنه از شیشه شکسته شده عقب به داخل اتومبیل خزیده‌است. تصمیم گرفتم بیرونش کنم که گاز اشک‌آور را به‌طور مستقیم در چشم‌های من خالی کرد. در حالی که لباسهایم پر از نرمه شیشه بود، چشمم به خاطر گاز اشک آلود و شیشه جلو اتومبیلم هم ریز ریز شده بود و چیزی دیده نمی‌شد به هر شکل قصد بیرون رفتن از معرکه را داشتم تا بالاخره با سختی از کنار اتومبیل پراید گذشتم. در همان حال که گروه عملیاتی مشغول کار بودند، فردی که روی موتور در جلوی این مجموعه بود و با تلفن صحبت می‌کرد، اشاره کرد که کافی است و من هم با همان اتومبیل با سرعت از محل بیرون رفتم. چون خیابان توسط این گروه بسته شده بود از خلوتی ایجاد شده استفاده کردم و از مهلکه بیرون آمدم. هیچ نیروی نظامی و انتظامی هم در آنجا نبود و آنان نیز دلهره‌ای از آمدن هیچ نیرویی نداشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا