خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کانادا بلژیک و کرواسی با ایران در یک گروه

سان اسپورت یک روز پس از برگزاری بازی‌های حساس و نفس‌گیری که تکلیف چندین تیم دیگر را در جام جهانی قطر مشخص کرد، برای گروه‌های احتمالی هشت گانه حاضر در قطر، شبیه‌‍سازی جالبی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آخرین روزهای مرحله مقدماتی و در حالی که نتیجه چند بازی مشخص نیست، تکلیف ۲۷ تیم‌ صعود کننده و سیدبندی قرعه‌کشی مسابقات نهایی شده است. با این حال همچنان باید مسابقاتی در آسیا، منطقه اقیانوسیه و آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب برگزار شود تا تکلیف ۳۲ تیم حاضر در آخرین دوره‌ای که مسابقات جام جهانی با ۳۲ تیم برگزار می‌شود، مشخص شود.
نکته مهم اینکه در بازی‌های باقیمانده نتایج به هر گونه‌ای که رقم بخورد تأثیری در جایگاه تیم‌های گلدان‌ها ندارد و به همین دلیل هم سان‌اسپورت با در نظر گرفتن تمامی موارد مربوط به سیدبندی تیم‌های راه یافته به قطر و تیم‌هایی که احتمال حضورشان در جام جهانی ۲۰۲۲ برای پر کردن ۵ جای خالی باقی مانده بیشتر است، به شبیه‌سازی برای قرعه‌کشی جام جهانی دست زده است.
تاکنون تکلیف ۲۷ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی مشخص شده و بامداد روز پنج‌شنبه هم تکلیف دو نماینده کونکاکاف مشخص خواهد شد تا تعداد تیم‌های راه یافته به قطر پیش از قرعه کشی روز دوازدهم فروردین ماه به ۲۹ تیم برسد. تکلیف سه تیم دیگر نیز با برگزاری بازی پلی آف میان نماینده‌های آسیا و امریکای جنوبی، اقیانوسیه و امریکای شمالی و درنهایت مشخص شدن تکلیف زمان مسابقات در پات یک اروپا، مشخص خواهد شد.
بر همین اساس سان‌اسپورت قرعه‌کشی شبیه‌سازی شده‌ای به شرح زیر انجام داده است؛ قرعه‌ای که گروه مرگ در آن به گروه چهارم و جایی لقب داده شده که فرانسه قهرمان دوره قبل مسابقات در آن حضور دارد و سه تیم دیگر نیز کره‌جنوبی، مکزیک و احتمالا اسکاتلند هستند. البته که گروه هشتم مسابقات نیز می‌تواند بسیار سخت و نفس‌گیر دنبال شود. درنهایت باید به گروه ایران اشاره کرد که اگرچه با حضور بلژیک می‌تواند یک دیدار سخت در پیش داشته باشد، اما مصاف با کرواسی و کانادا مسابقاتی هستند که از پیش نمی‌توان درباره نتیجه آنها صحبت کرد.

چند نکته درباره قرعه‌ احتمالی تیم‌ها در قطر ۲۰۲۲:
*کانادا که به همراه مکزیک و آمریکا میزبان بازی های جام جهانی ۲۰۲۶ است، تنها تیم میزبان دوره بعدی جام جهانی به شمار می رود که با توجه به رتبه پایینی که در رنکینگ فیفا دارد، در سید دو قرار نگرفته است.

  • به استثنای قطر میزبان و برزیل و آرژانتین، مابقی تیم‌های حاضر در سید یک اروپایی مسابقات جام جهانی قطر اروپایی هستند.
    *حضور سه غایب سید چهارم در قرعه‌کشی، یکی از نقاط ضعف این شبیه‌سازی به شمار می‌رود. در واقع این تیم‌ها بدون هیچ توجهی به رتبه‌ای که دارند، در سید چهارم قرار داده‌اند. دلیل این کار هم مشخص نبودن تیم ها و فاصله رتبه‌هایشان با یکدیگر است.
    *تیم چهارم امریکای شمالی فردا مشخص می‌شود و پس از آن راحت‌تر می توان در مورد حضور احتمالی تیمی از اقیانوسیه در قطر صحبت کرد؛ چیزی که سان به پیشواز آن رفته و نیوزلند را برنده پلی ‌آف در نظر گرفته است.
    *پرو در شرایطی در این قرعه کشی جای داده شده که باید در پلی آف از سد برنده استرالیا – امارات بگذرد.
    *تیم راه یافته به جام جهانی از پات اول پلی آف اروپا قطعا بدشانس‌ترین غایب قرعه کشی است؛ چرا که اگر سرنوشت صعودش به دلیل جنگ اوکراین – روسیه به تعویق نمی‌افتاد، می‌توانست به مراتب در جایی بهتر قرار بگیرد.
  • انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا