خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: اسلامیت از جمهوریت مهم‌تر است‌

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد تاکید دارد که اسلامیت نظام مهم‌تر از جمهوریت آن است.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای علم‌الهدی می‌گوید: حاکمیت از آن خداست و هر حاکمیت دیگری طاغوتی است. حکومت ما مظهر حاکمیت الله است. بنابراین اسلامیت از جمهوریت مهمتر است‌.

نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی که در روز جمهوری اسلامی سخن می‌گفت در ادامه افزود: اگر قرار شد حرکتی در نظام بر خلاف تصمیم مردم صورت گیرد، از نظر همه باطل است. اما باید توجه داشت اسلامیت از جمهوریت مهمتر است.

خبرگزاری فارس نوشت:

«آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر رضوی با اشاره به تقارن با روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی گفت: آنچه عظمت انقلاب ما را به دنیا اثبات کرد، این بود که مردم ما آن چنان تشنه انقلاب بودند که کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب، رفراندوم برگزار کردند و ۹۸.۲ درصد مردم به نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود: این که امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، به معنای مردم‌سالاری دینی است و این که مردم می خواهند بر مبنای دین اسلام جامعه خود را اداره کنند. این خلاصه معنای جمهوری اسلامی است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی دو رکن دارد، افزود: رکن اول جمهوریت است و به این معنی است که اراده و خواست مردم باید در نظام اجرا شود. در نظام جمهوری اسلامی، این مردم هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: در کشورهای غربی، لابی صهیونیستی تصمیم می‌گیرد، نه مردم. اما در کشور ما خواست و اراده مردم بر تمام مقدرات این کشور مسلط است و غیر از اراده مردم جریان دیگری حاکم نیست. جمهوریت به شکل بی‌نظیری بر روی کره زمین، در کشور ما اجرا شده است.

اصل حاکمیت متعلق به خداست

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: رکن دوم نظام ما اسلامیت آن است. ما مسلمان هستیم و قرآن و اسلام را قبول کردیم. در قرآن گفته شده است که حاکمیت از آن خداست و هر حاکمیت دیگری طاغوتی است. حکومت ما مظهر حاکمیت الله است. بنابراین اسلامیت از جمهوریت مهمتر است‌. اصل حاکمیت متعلق به خداست و خدا هم مردم را به سرنوشت‌شان مسلط کرده است.

وی افزود: در اندیشه سیاسی اسلام، مشارکت سیاسی یک تکلیف است و تنها یک حق نیست. بر مردم واجب است که مشارکت سیاسی داشته باشند. ما به جمهوریت نظام معتقدیم و باور داریم که در هر مسئله نظام، مردم باید رای دهند و هیچ کاری در این مملکت جز با اراده و انتخاب مردم نباید انجام گیرد.

وی تاکید کرد: اگر قرار شد حرکتی در نظام بر خلاف تصمیم مردم صورت گیرد، از نظر همه باطل است. اما باید توجه داشت اسلامیت از جمهوریت مهمتر است. همان طور که خلاف رای مردم نباید اقدامی شود، خلاف حکم خدا هم نباید کاری صورت گیرد.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: کسانی که برخی از افراد را به دلیل حمایت از حجاب و برخورد با بی‌حجابی، ضد زن معرفی می‌کنند یا عده‌ای را به خاطر انجام نهی از منکر، خشن معرفی می‌کنند، دشمن خدا هستند. مردم در اعمال خود آزاد اند، اما در عرصه‌های اجتماعی نباید حرام صورت گیرد. نظام ما جمهوری اسلامی است و باید همه ارزش‌ها و حدود اسلام در تمام شئون زندگی ما اجرا شود. در غیر این صورت اسلامیت نظام ضربه می‌خورد.

وی تاکید کرد: برای انتخاب کارگزاران این نظام، هر چه قدر به سراغ مومن‌ترین فرد بروید، انگار به سراغ مردمی‌ترین رفته‌اید. شما مجلس مردمی و دولت مردمی را در نمایندگان، رئیس جمهور و وزرای متدین پیدا می‌کنید و مسئولین نیز باید در اجرای برنامه‌های خود، حدود شرعی را بر تمام مسائل مقدم بدانند.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: انسان مردمی کسی است که برای خدا به مردم خدمت کند. آن‌هایی که برای مردم کار می‌کنند، می‌خواهند مردم را فریب دهند، اما آنانی که برای خدا به مردم خدمت می‌کنند، رضای خدا را در نظر دارند و از مردم چیزی نمی‌خواهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور اعضای هیئت دولت در مشهد افزود: در سفر رئیس جمهور به مشهد، برکات خوبی نصیب شهر ما شد. ۲۶ هزار میلیارد اعتبارات یک ساله برای مسائل مختلف استان و ۳۶ هزار میلیارد تسهیلات نیز برای توسعه تولید در کشاورزی و صنعت برای خراسان رضوی در نظر گرفته شد

گفتنی است در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت نیز حضور داشتند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا