خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهپیمایی اعتراض به آتش کشیدن عکس امام خمینی در قم

باشگاه خبرنگاران جوان صداوسیما روز ۱۲ فروردین ماه در گزارشی درباره‌ی به آتش کشیده شدن عکس امام خمینی در قم نوشت:

«به‌دنبال اهانت به تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) در میدان مرجعیت بازسازی این تمثال در دستور کار ویژه شهرداری قم قرار گرفت.

شهرداری قم اعلام کرد که تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) در میدان مرجعیت شهر قم چهارشنبه‌شب مورد حمله برخی از اغتشاش‌گران قرار گرفته و به آتش کشیده شد و در ساعت ۲:۳۶ بامداد بااطلاع به سامانه ۱۲۵، تیم اطفاء حریق آتش‌نشانی قم به میدان مرجعیت اعزام و علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده، بخش قابل‌توجهی از این تمثال براثر آتش‌سوزی از بین می‌رود.

بلافاصله پس از اطلاع از این اتفاق تلخ، گروه‌های زیباسازی و خدمات شهری منطقه جهت انجام امور بازسازی و ترمیم تمثال به محل اعزام می‌شوند که متأسفانه با توجه به بررسی‌های انجام‌شده به علت از بین رفتن بخش عمده‌ای از سازه امکان ترمیم و تعمیر وجود نداشته است.

به همین منظور سازه تمثال قبلی جمع‌آوری‌شده تا پس از ساخت تمثال جدید مجدداً در محل قبلی به‌صورت کامل نصب گردد.

بدون شک این حرکت توطئه‌ای از پیش طراحی‌شده توسط ایادی بیگانه و عناصر خودفروخته است که در آستانه جشن بزرگ سالروز رأی مردم به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین‌ماه ۱۳۵۸ در شهر عش آل محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم به‌قصد تشویش اذهان و نشان دادن دشمنی با مردم و نظام به آن دست‌زده‌اند.

ضمن محکومیت این حرکت شنیع، ساخت مجدد اِلِمان تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) و نصب آن در میدان مرجعیت به‌صورت ویژه در دستور کار شهرداری قم قرار خواهد گرفت و خادمان مدیریت شهری در اسرع وقت با ساخت و نصب مجدد این اِلِمان نشان خواهند داد تا در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداشت یاد بزرگان و به‌ویژه بنیان‌گذار این نظام مقدس همواره همراه ملت شریف و مردم غیور استان قم خواهند ایستاد.

المان تمثال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به همراه تمثال حضرات آیات بروجردی و حائری یزدی از مراجع بزرگ تشیع و تأثیرگذار حوزه‌های علمیه در سال ۱۳۹۸ به همت شهرداری قم ساخته و در میدان مرجعیت در بلوار حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی نصب شده بود.»


راهپیمایی اعتراضی

خبرگزاری مهر روز جمعه از قم گزارش داد:

«نمازگزاران قمی پس از اقامه نماز جمعه با برپایی راهپیمایی، اهانت عوامل ضدانقلاب به تمثال امام خمینی (ره) در میدان مرجعیت قم را محکوم کردند.

در پی هتک حرمت تمثال امام راحل در میدان مرجعیت قم توسط عده‌ای از عوامل خودفروخته، منافق و ضد انقلاب، نمازگزاران قمی پس از اقامه نماز جمعه با تجمع در میدان جانبازان به سمت خیابان شهدا و بیت امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.

راهپیمایان با در دست داشتن تصاویری از امام راحل، مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی اقدام شبانه و رذیلانه عده‌ای از منافقین در شهر قم را محکوم کردند و از نیروهای امنیتی خواستند تا افرادی که دست به چنین اقدام زشتی زدند و تمثال امام راحل را به آتش کشیدند، شناسایی و محاکمه کنند.

نمازگزاران در طول مسیر راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با تجمع در مقابل بیت تاریخی رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کردند.

آیت الله اعرافی امام جمعه قم نیز که در این راهپیمایی حضور داشت در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به این اقدام رذیلانه واکنش نشان داد و گفت: عده‌ای از سلطنت طلبان و منافقین دست به این اقدام زشت زدند که آنان باید بدانند با این گونه اقدامات نمی‌توانند عشق به امام راحل را از دل مردم قم که خود آغازگر این انقلاب بودند بیرون کنند.

شهرداری قم نیز اعلام کرد تمثال امام خمینی (ره) که در سال ۱۳۸۹ در میدان مرجعیت نصب شده و چهارشنبه شب توسط برخی از اراذل و اوباش به آتش کشیده شد و بخش‌های بسیاری از آن در آتش سوخت، جمع آوری شده و در اولین فرصت تمثال جدید از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در این میدان نصب خواهد شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا