خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهاجری: دولت رئیسی ضعیف ترین است

نامه نیوز نوشت: تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در انتخابات مجلس آینده، بیشتر نمایندگان کنونی برای آنکه بتوانند دوباره از حوزه های انتخابیه خود رأی بیاورند، شروع به طرح انتقادات تند درباره دولت آقای رئیسی می کنند.

گرچه تا انتخابات مجلس قریب به دو سال زمان باقی است اما به نظر می رسد اصولگرایان از هم اکنون رقابت درون اردوگاهی را شروع کرده اند، به طوری که پیش بینی ها حکایت از یک رقابت چهار ضلعی میان اصولگرایان حکایت می کند.

مجلس برای قالیباف نه نان سیاسی داشت نه نان اقتصادی
بیشتر بخوانید:
شایعه ای که خبر می شود؟ / نگرانی بزرگ قالیباف از علی لاریجانی
چینش تیم فوتبال اصولگرایان / لاریجانی سرمربی ، باهنر دروازه بان ، رضایی مدافع ، قالیباف مهاجم و …
محمد مهاجری درباره رقابت درون اردوگاهی اصولگرایان در انتخابات مجلس گفت: مجلس برای آقای قالیباف نه نان سیاسی داشت نه نان اقتصادی . خود او می دانست که رئیس چه مجلسی شده است. مجلسی که حداکثر برآیند آرا ۱۰ تا ۱۲ درصد واجدین شرایط رأی دهی است، ریاست بر این مجلس چندان ارزشی ندارد.

وی افزود: نکته دیگر آنکه آقای قالیباف در سیستم هایی همچون مجلس نمی تواند کار کند. او می خواهد همچون یک فرمانده نظامی دستور دهد و بقیه اطاعت کنند، حال آنکه نمایندگان خودشان را هم ارز آقای قالیباف می دانند بنابراین جای زیادی برای عرض اندام آقای قالیباف نمی ماند، به همین دلیل او دنبال حفظ شهرداری تهران بود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: یک هفته قبل از آنکه شورای شهر به شهردار شدن آقای زاکانی رأی دهد، آقای قالیباف از آقای زاکانی خواست که «از رفتن به شهرداری خودداری کند»، در واقع از همان جا دعوا بین آقای قالیباف و زاکانی شروع شد؛ نهایتا نیز آقای قالیباف در به دست گرفتن شهرداری شکست خورد.

وی ادامه داد: امروز مدیریت شهرداری تهران در اختیار آقای زاکانی است که هیچ سابقه روشن و توانمندی ندارد. آقای زاکانی جزء چند نفر نخست در رتبه بندی مدیران ناکارآمد در کشور محسوب می شود. امروز کارهایی که در شهرداری تهران انجام می شود ادامه کار شهرداران قبلی است بنابراین اتفاق خاصی در شهر تهران نخواهد افتاد.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: آقای قالیباف می دانست که به دو دلیل باید دنبال شهرداری باشد، نخست آنکه مشکلاتی که قبلا برای شهر تهران ایجاد کرده بود برملا نشود، دو آنکه از منابع شهرداری بتواند برای منافع سیاسی خودش استفاده کند. آقای قالیباف می دانست که مجلس نه نان سیاسی و اعتباری برایش دارد و نه نان اقتصادی. آقای قالیباف از طرفی بعد تشکیل دولت آقای رئیسی متوجه شد که نباید اعتبار خودش را برای این دولت خرج کند بنابراین عملا این روزها شاهد هستیم که او خیلی کاری به کار دولت ندارد.

وی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی ضعیف ترین دولت در تاریخ ایران از زمان هوخشتر تا به امروز است، افزود: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس اختلافاتی بین اصولگراها و آقای رئیسی بروز خواهد کرد چون آقای رئیسی از تمام ظرفیت اصولگرایی برای رئیس جمهور شدن استفاده کرد اما در تقسیم مناصب مدیریتی سهم عمده را به تندروها و جبهه پایداری داد. با این وصف از آنجا که جریان اصولگرا سهم مناسبی از دولت آقای رئیسی به دست نیاورد، نمی خواهد خودش را شریک ناتوانی دولت آقای رئیسی کند.

مهاجری یادآور شد: هم اکنون اختلافات میان اصولگرایان به صورت زیرپوستی وجود دارد و بعد از مدتی این دعواها علنی خواهد شد. در انتخابات مجلس آینده، بیشتر نمایندگان کنونی برای آنکه بتوانند دوباره از حوزه های انتخابیه خود رأی بیاورند، شروع به طرح انتقادات تند درباره دولت آقای رئیسی می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام ، آقای مهاجری اصل رای را برده اند زیر سئوال! خب این یعنی اصلا دیگر انتخاب معنا ندارد!
    مجلسی که حداکثر برآیند آرا ۱۰ تا ۱۲ درصد واجدین شرایط رأی دهی است، ریاست بر این مجلس چندان ارزشی ندارد.
    این جمله و امثال این جملات نشان میدهد که اگر بنده در قدرت بودم همه چیز درست است و اگر نبودم هیچ چیز نباید سالم بماند و همه چیز را باید نابود کرد!
    خب این اصول اصلاحاتی ، اصلاحات را نابود کرد خنده دار است!
    سیاست مدار نداریم اینها بیشتر منافع شخصی خودشان مطرح است و مردم که اصلا برای اینها وجود ندارند!
    زندگی اشرافی و غرور و تکبر بر زندگی بیشتر این جماعت سایه افکنده و در سقوط آزاد هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا