خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنان معنا دار سرلشکر صفوی: گفت‌وگو با دشمن باید از موضع برابر باشد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر اتفاق سال 1359 تکرار شود، قطعاً از کشورمان در مقابل هر تجاوزی با تمام قدرت دفاع می‌کنیم ولی آرزو نمی‌کنیم که جنگی برای ایران تحمیل شود، چراکه جنگ‌ها منابع انسانی و اقتصادی کشورها را از بین می‌برند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار صفوی در گفت‌وگویی به تشریح برخی حقایق دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما واقعاً خواستار جنگ نیستیم ولی برای دفاع همیشه آماده‌ایم. برای اینکه جنگی رخ ندهد ما همواره باید در مرحله دفاعی و آمادگی به سر ببریم تا هیچ متجاوزی تصور تجاوز به ایران را نداشته باشد. پیام نیروهای مسلح ما در عین اقتدار، آمادگی دفاعی و بازدارندگی مؤثر است.

تصور نمی‌کنم دشمنان بخواهند جنگی نظامی علیه ما سامان دهند
وی درباره پیامدها و بازتاب‌های این پیام افزود: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که دشمنان بزرگ ما هستند، ماهیت این پیام را خوب فهمیده‌اند. تجربه عراق و افغانستان برای آنها خیلی گران تمام شد و البته ایران غیر از عراق و افغانستان است. ملت ایران، ملتی شجاع و متمدن با یک رهبری حکیم و خردمند است. همچنین آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان از نظر من واقعاً شکست راهبردی خورده‌اند. صهیونیست‌ها هم که در جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله لبنان و 22 روزه علیه غزه موفق نشدند، چگونه می‌توانند با یک ملت بزرگ مثل ایران وارد جنگ شوند؟ تصور نمی‌کنم دشمنان ما بخواهند جنگی نظامی علیه ما سامان دهند و ضعف‌های خودشان را خوب می‌دانند. جمهوری اسلامی ایران بدنبال صلحی مبتنی بر عدالت و امنیت پایدار است.

آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود
صفوی اضافه کرد: ملت ایران و جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه‌ای است و می‌داند که ضعف‌های دشمنان چیست. با همه اینها ما به دنبال صلح و امنیت پایدار هستیم؛ البته صلح مبتنی بر عدالت. ما آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود. استراتژی ما جنگی و تهاجمی نیست بلکه استراتژی ما دفاعی و بازدارندگی مؤثر است. ما به دنبال صلح و آرامش مبتنی بر عدالت در منطقه هستیم و از جنگ هم بیزاریم. جنگ خسارات زیادی به ملت‌ها می‌زند.

وی با اشاره به جنگ‌افروزی ایالات متحده گفت: آمریکایی‌ها جنگ‌افروز هستند و با شعار صلح‌طلبانه این کار را می‌کنند و اصلاً سیاست آمریکایی‌ها و حتی صهیونیست‌ها هم همین است و جنگ را بر ملت‌های اسلامی تحمیل می‌کنند. آنها جنگ‌طلبند. ملت، دولت و رهبری ایران به دنبال صلح در مقیاس منطقه‌ای و جهانی هستند.

دفاع مقدس را در سه کلمه مظلومیت، مقاومت و پیروزی خلاصه می‌کنم
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در ادامه با بیان اینکه “هشت سال دفاع مقدس را در سه کلمه مظلومیت، مقاومت و پیروزی خلاصه می‌کنم”، افزود: واقعا ملت ما مظلوم واقع شد.مردم خرمهشر، خوزستان مظلوم واقع شدند و مجاهدت‌های بسیاری کردند. ما انقلاب کردیم و می‌خواستیم ملتمان روی آسایش را ببیند و کشورمان پیشرفت کند که جنگ ظالمانه‌ای را صدامیان با حمایت آمریکا، شوروی و کشورهای منطقه که هر کدام اهدافی برای خودشان داشتند بر علیه ما آغاز کردند. امام بزرگوار ما حدود دو میلیون نیروی داوطلب بسیجی را به جبهه ها اعزام کرد، نیروهای مقتدر ارتش و سپاه ما هشت سال مقاومت کردند و ملت ما در پشت جبهه ها ایستادگی کردند و ما یک پیروزی بزرگی که در طول تاریخ ایران و منطقه بی نظیر و منحصر بفرد بود را بدست آوریم که بی سابقه است.

وی ادامه داد: همین قدر که ما دفع تجاوز کردیم و سرزمین‌مان را حفظ کردیم، دشمن را بیرون رانیدم و به حقوق خودمان رسیدیم، پیروز شده‌ایم. از این جهت پیروز شدیم که دشمن را از کشورمان بیرون کردیم، صلابت ملت و نظام اسلامیمان را به دنیا ثابت کردیم، از قرارداد 1975 که صدام جنگ را به آن خاطر شروع کرد هیچ چیز کاسته نشد و هم اکنون دولت فعلی عراق هم آن را قبول دارد. البته صهیونیست‌ها از این جنگ خوشحال بودند چون منابع ایران، عراق و کویت به نفع آنها در این چند جنگ از بین رفت.

امیدواریم دولت جدید بتواند بر فشاری که به زندگی ما می‌آید، فائق آید
صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: دشمنان ما با این تحریم ها یک جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کردند و ما امیدواریم که ملت ما همانطور که در هشت سال جنگ نظامی پیروز شد در این جنگ اقتصادی هم بتواند با بی اثر کردن تحریم ها پیروز شود. امیدواریم که دولت جدید ما، جناب آقای دکتر روحانی و دولتمردان عزیز ما هم بتوانند با تدابیر لازم در مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از این بحران تحریم ها و فشارهایی که به زندگی ما می‌آید، فائق آیند و به یاری خداوند متعال و عنایت امام زمان(عج) مثل جنگ نظامی از این جنگ اقتصادی هم با پیروزی خارج شویم.

نیروهای مسلح از دولت برآمده از ملتشان دفاع می‌کنند
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به چشم انداز 20 ساله کشور و جایگاه دفاعی که در 1404 باید به آن برسد گفت: نیروهای مسلح تضمین کننده امنیت ملی ایران هستند. به لطف خداوند متعال ما در وضعیت دفاعی و امنیتی هم اکنون مشکلی نداریم بلکه نیروهای مسلح ما تضمین کننده امنیت ملی ما هستند و هم اکنون دولتمردان ما هستند که باید مشکلات اقتصادی و سیاسی مردم را حل کنند. امنیت بستری است برای پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی و نیروهای مسلح تضمین کننده امنیت ملی ایران هستند. ما به دولت جدید بسیار امیدواریم چون هم پشتوانه مردم و هم اعتماد رهبری را دارد و نیروهای مسلح از دولت برآمده از ملتشان دفاع می کنند و البته از قوه مقننه و قضاییه. وظیفه نیروهای مسلح حفظ نظام جمهوری اسلامی و اقتدار آن است و سایر دستگاهها نیز در سایه امنیت می توانند به وظایف خودشان عمل کنند. دشمنان بایستی شاهد اقتدار و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران باشند.

گفت‌وگو با دشمنان باید از موضع برابر و در موازنه مثبت قدرت باشد
صفوی در توصیه‌ای به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: اقتدار ملی از دورن کشورها شروع می‌شود و اگر بخواهیم با خارجی‌ها هرگونه مذاکره‌ای انجام دهیم آنها باید اقتدار ملی و قدرت ملی ما را در عرصه‌های مختلف شاهد باشند و ما با دشمنان مان از موضع برابر باید صحبت کنیم نه اینکه بگویند ما هرچه می‌گوییم شما باید گوش کنید، بلکه در یک موازنه مثبت قدرت باید صحبت کنیم. من امیدوار هستم که دولت جدید ما بتواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ملت را حل کند. امیدوارم که دولتمردان به منابع درون‌ساز قدرت ملی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کشورهای همسایه بدانند دوستی با ایران بهتر از دوستی با آمریکا و صهیونیست‌هاست
وی همچنین با اشاره به وضعیت منطقه و دخالتهای فرامنطقه‌ای اظهار کرد: کشور ما نسبت به کشورهای منطقه از ثبات، آرامش، انسجام و قدرت بالایی برخوردار است. آمریکایی‌ها این منطقه را هدف قرار داده‌اند. ما با هوشیاری رهبری انقلاب اسلامی‌مان و هوشیاری دولتمردانمان نباید در دام خاورمیانه بزرگی که آنها طراحی کرده‌اند بیفتیم. هم‌اکنون روسیه در مقابل آمریکا ایستاده و چین رقیب قدرت اقصادی در مقابل آمریکاست. دولت‌های همسایه را پرهیز می‌دهم و به آنها می‌گویم دوستی با ایران بهتر از دوستی با آمریکا و صهیونیست‌هاست و بهتر است کشورهای منطقه برای امنیت، صلح، اقتصاد، پیشرفت و حفظ حکومت‌هایشان با ایران دوست و همکار باشند و یک روابط همه جانبه مبتنی بر پیشرفت، امنیت و صلح داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا