خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله‌ی تند رسانه‌ی اصولگرا: اردوغان وابسته‌ی جریان صهیونیسم است

کانال تلگرامی اخبار سوریه که مشی سیاسی همسو با جریان سیاسی اصولگرا دارد، در یادداشتی با عنوان «چرا اردوغان عملیات فلسطینی‌ها را محکوم کرد؟» نوشت:

«رئیس جمهور بیمار ترکیه هنوز هم داغ سنگین حمله به جاسوسخانه رژیم صهیونیستی در شهر أربیل در شمال عراق را در سینه دارد. آنچه که باعث شده تا او در تماس با رئیس رژیم صهیونیستی از عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها اینگونه اعلام انزجار کند، علاوه بر ماهیت منافقانه او در رابطه با اسلام که از هر اخوانی بر می‌آید و وابستگی شدید او به جریانات صهیونیسم بین‌الملل و کانون‌های یهودی، ناشی از آگاهی از ماهیت این عملیات‌ها و اهداف آن است.

در واقع اردوغان به خوبی بر این نکته واقف است که امروز پرچمدار مبارزه با صهیونیسم و دفاع از آرمان ملت فلسطین و قدس شریف ایران است و البته به شکل بسیار ویژه‌تر می‌داند که کشوری که او ریاست آن را بر عهده دارد در یک نبرد ۱۱ ساله با ایران و محور مقاومت شکست سختی خورده و حالا ناچار است مانند رژیم سعودی و امارات ذلت رفتن به زیر یوغ صهیونیست‌ها را بپذیرد شاید بتواند از این رهگذر در یک ائتلاف ضد ایرانی و ضد مقاومت، این شکست‌ها را جبران کند.

علنی شدن ماهیت سران کشورهای منطقه به ویژه آنهایی که ادعای رهبری در جهان اسلام و اهل سنت را داشتند ناشی از شکست و ناکامی بزرگ آنها است. این رفتارها بیش از آنکه از روی اراده و تدبیر باشد، دلیلی متقن و عینی از شکست تلخ و بی‌سابقه‌ای است که آنها در طول یک دهه گذشته در منطقه تجربه کرده و امروز وقتی به میراثی که به چنگ زده بودند نگاه می‌کنند عملاً چیزی در دست ندارند.

در این مورد کافیست نگاهی به آتش‌بس اعلام شده در یمن داشته باشید. یک ائتلاف شامل ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای جهان در برابر اراده یک ملت در محاصره و بسیار فقیر تن به آتش‌بس می‌دهد و آن هم هم پس از سه حمله سنگین و بزرگ موشکی و پهپادی که آن ملت مظلوم علیه یکی از پنج کشور ثروتمند جهان که البته دارای یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان است، انجام داد. این آتش‌بس هنگامی اجرا شد که طرف یمنی در پیامی به سعودی‌ها تاکید کرده بود که اگر اجازه ورود سوخت به یمن را ندهند، در عملیات چهارم عربستان به واردکننده بنزین و گازوئیل تبدیل خواهد شد.

این مسئله در مورد ترکیه هم ثابت است. اردوغان پس از چند سال جنگ با همه طرف‌های منطقه‌ای بدترین مسیر ممکن را انتخاب کرد… رئیس جمهور اخوانی ترکیه عملاً نشان داده که به هیچ عنوان انتخاب‌هایش درست نبوده است و در ۱۱ سال گذشته میراثی سراسر شکست و ناکامی را در کارنامه خود داشته که نتیجه عینی آن را می‌توان در بحران اقتصادی و همچنین خوار و ذلیل شدن در برابر طرف‌های دانست که تا همین چند ماه پیش داشت با آنها فحش می داد. اردوغان که ادعای رهبری منطقه را در سر داشت و همین چند ماه پیش ادعا کرده بود هیچ اتفاقی در منطقه بدون آگاهی ترکیه روی نخواهد داد، به چنان فلاکتی افتاده که باید کاسه لیسی بن زاید، بن سلمان و صهیونیست‌ها را کند.

انتخاب اشتباه اردوغان در رفتن به سمت رژیم‌های مستبد و منفور منطقه و قرار گرفتن در محوری که در همه سال‌های گذشته شکست خورده‌اند، برای ترکیه هزینه‌های گزافی در پی خواهد داشت. او فکر می‌کند اگر ر در کنار عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی قرار بگیرد می‌تواند مشکلات اقتصادی و بحران سیاسی ناشی از این مشکلات را مدیریت کند اما از این موضوع غافل است که بن سلمان دیگر به هیچ عنوان به اردوغان و ترکیه اعتماد نخواهد کرد چراکه تمام مشروعیت بین‌المللی او را همین اردوغان با توهم رهبری جهان اهل سنت با جنجال مرگ جمال خاشقچی زیر سوال برد.

در حالی که همه برآوردها نشان می‌دهد محور مقاومت بسیار قدرتمندتر، منسجم‌تر و با اراده‌تر از طرفی است که اردوغان تلاش دارد خود را به عنوان عضو تحمیلی آن عرضه کند و این محور در همه دو دهه گذشته شکست‌های فضاحت‌یاری از محور مقاومت خورده باعث خواهد شد تا ترکیه نیز شریک این شکست‌ها گردد. حقیقت آن است که اردوغان با محکوم کردن عملیات شهادت طلبانه رزمندگان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها رسماً جایگاه ترکیه را در آینده منطقه ترسیم کرد. حالا نوبت به مسئولان ایرانی است تا در مورد ترکیه و روابط با این کشور تجدید نظر کنند.»


گزارش یورونیوز از اتفاق

شش روز پیش، یورونیوز در گزارشی درباره‌ی این حملات نوشت:

«داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت قتل دو مامور پلیس اسرائیل را بر عهده گرفت. این دو روز یکشنبه ۲۷ مارس در شهر بندری خدرا/الخضیره در شمال این کشور به قتل رسیدند. دستگاه امنیتی اسرائیل می‌گوید دو مهاجم که هر دو از شهروندان اسرائیلی عرب‌تبار بودند، کشته شده‌اند.

این حمله احتمالا یکی از نخستین عملیات گروه دولت اسلامی {داعش} در اسرائیل است. به گفته مقام‌های امنیتی و همچنین بیانیه داعش، بیش از ۱۰ نفر در جریان همین حمله زخمی شده‌اند.

دودو بوآنی، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه پلیس محلی اعلام کرد هر دو مهاجم از اعضای محلی داعش بودند. در این حمله، برخلاف عملیات معمول علیه شهروندان نظامی و غیرنظامی اسرائیل با سلاح خودکار انجام شده است و نه با سلاح سرد.

گروه داعش در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعماق منتشر شد، اعلام کرد که مهاجمان «اعضای نفوذی» بودند.

براساس تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته در خیابان‌های خدرا، دو مرد مسلح به سوی خودروهای در حال حرکت در این شهر شلیک می‌کنند. یک مقام پلیس اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت دو مامور یگان ویژه مرزی مبارزه با تروریسم که در یکی از رستوران‌های همین خیابان حضور داشتند، مهاجمان را از پای درآورند.

حماس و جهاد اسلامی با استقبال از این حمله، آن را یک عملیات قهرمانانه توصیف کردند. حماس با صدور بیانیه‌ای این عملیات را «پاسخی به نشست عادی‌سازی روابط اسرائیل و اعراب در نگب (نگو/نقب) در جنوب اسرائیل توصیف کرد. اسرائیل روزهای یکشنبه و دوشنبه در همین شهر میزبان نشست بی‌سابقه وزرای امور خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مراکش است. یائیر لپید، وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که همتایان عرب وی این حمله را محکوم و با خانواده قربانیان اظهار همدردی کرده‌اند.

ایمن عوده، رئیس گروه «لیست واحد» که ائتلافی از احزاب سیاسی عرب اسرائیلی است و در کنست، پارلمان حضور دارد با صدور بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «چنین کارهایی هیچ ربطی به مبارزه سیاسی اعراب برای احقاق حقوقشان ندارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یا گزاره درست تر اینست که بگویید: منافع ملی گراست و به خاطر منافع ملی کشورش حاضر است تا دست شیطان را نیز بفشرد ! و اسیر هیولای توهمات ایدیولوژیک نیست !!!

    2
    1
  2. یک کانال تلگرامی – از بین هزاران کانال تلگرامی – که اتفاقا در گذشته به اصولگرایان هم انتقاد کرده است، تحلیل خود را در مورد اردوغان منتشر کرده، چرا سایت انصاف نیوز نراحت و برآشفته شده و او را با انتخاب تیتر “حمله ی تند(!) ” نواخته اید؟ آیا سایت شما زمانی که نشریه ی ینی شفق مربوط به اردوغان، تجزیه ی ایران را حتمی خواند هم این چنین بر آشفته شد؟ آیا زمانی که آراز آراز خواند، شما علیه او تیتر زدید؟ یا این که چند ماه بعد در همین سایت پیشنهاد دادید ایران به جمع کشورهای ترک زبان بپیوندد؟ تیتر شما متاسفانه نمایانگر گرایش احتمالی برخی اعضای تحریریه ی انصاف به پان ترکیزمی است که مسوولیت اشاعه ی آن با رجب طیب اردوغان است.

    3
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا