خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح مهدی پزشکیان درباره برخی حواشی

به گزارش انصاف نیوز، مهدی پزشکیان فرزند دکتر مسعود پزشکیان، نماینده ی مردم تبریز در مجلس در صفحه ی شخصی خود در فیسبوک نوشت:
سلام خدمت همه دوستان، تو این چند روزه مباحثی مطرح شده که دوست دارم در موردش یه سری توضیحات بدم. اولش بگم من زیاد اهل نوشتن نیستم و به همین خاطر ازتون عذر میخوام:
درباره بورسیه‌ها
نکته اول، وجود اسم من در لیست بورسیه‌هاست که اخیرا برخی از سایت‌های اصول‌گرا و همچنین برخی از سایت‌های خبری استانی دارن روی اون مانور میدن. چند تا نکته تو این زمینه وجود داره:
من مثل همه کسانی که برای بورس ثبت‌نام کردن، در سایت وزارت علوم ثبت‌نام کردم. برای پذیرفته شدن در بورس، یه حداقل شرایطی لازم بود که اگر کسی این شرایط رو نداشت، نباید اصلا ثبت نام کنه و اگه میکرد در همون مرحله اول حذف میشد (مثل حداقل معدل لیسانس و فوق لیسانس، یه محدودیت سنی، داشتن معرفی‌نامه از یه دانشگاه و چند تا شرط دیگه) که من همه این‌ها رو دارا بودم. یعنی من همه شرایط اولیه را برای ثبت‌نام داشتم.
من دوبار به مصاحبه در وزارت علوم دعوت شدم. که اولی علمی بود و دومی عقیدتی. حتی در مصاحبه دوم من، خود دکتر مسلمی نائینی (مدیر کل امور دانشجویان دولت قبلی) نیز حضور داشتند. که بعد از گذراندن هر دو مصاحبه، وزارت علوم با بورس اینجانب موافقت کرد.
در کلیه مراحل انجام شده، حتی یک بار نیز از جانب پدرم توصیه‌ای، نامه‌‌ای و یا زنگی به مسئولین انجام نشد که مثلا کار ایشون رو حل کنید (که البته به این افتخار می‌کنم).
مطلبی در یکی از سایت‌ها خوندم که از قول یکی از مسوولین سابق وزارت علوم نوشته شده بود (که احتمالا در مصاحبه من نیز حضور داشته) به این مضمون که:
“مهدی پزشکیان فرزند دکتر پزشکیان مانند تمام دانشجویان بورسیه دیگر روال قانونی دریافت بورسیه را طی کرده. مهدی پزشکیان همانند پدر خود فرد محترمی است که گرایشات اصلاح طلبانه دارد و در جلسه مصاحبه عمومی نیز با قدرت از سیدمحمدخاتمی رئیس جمهور سابق دفاع کرده است ولی چیزی که برای ما در درجه اول اولویت قرار دارد، صلاحیت علمی و اخلاقی و دینی افراد است و گرایشات سیاسی در این مصاحبه ها مد نظر قرار داده نشده است.”
این مطلب خود گواه بر این نکته است که هیچ تخلفی از جانب اینجانب و یا حتی پدرم صورت نگرفته، بلکه روال قانونی این کار طی شده.
همچنین ضمن اشاره این مسوول سابق، من در اون جلسه، علی‌رغم جو حاکم بر جلسه، در پاسخ به سوال یکی از اساتید محترم، از عملکرد آقای خاتمی دفاع کردم (که شاید اگر خیلی‌ها بودن، این کار رو انجام نمیدادن، چون احتمال اینکه فقط به‌خاطر همین مساله از مصاحبه رد شی، وجود داشت)، و اساتید محترم نیز با توجه به صلاحیت علمی و اخلاقی و دینی، من رو تأیید کردن.
دولت قبل، بالاخره از لحاظ سیاسی هم‌راستا با تفکرات پدر من نبود، در نتیجه به هیچ عنوان نمیشه گفت که من از رانت، پارتی‌بازی و یا امثال این استفاده کردم.
در پایان این بحث هم باید بگم که، درست زمانی که با بورس اینجانب موافقت شد، من از دانشگاه منچستر انگلستان پذیرش برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری داشتم (فک کنم دانشگاه منچستر رتبه 29 در دانشگاه‌های مهندسی در دنیا رو اون موقع داشت) ولی به خاطر سیاست‌های دولت قبلی (که نمیخوام در موردش بحث کنم)، به انگلستان نرفتم. بعد از اون از دانشگاه ملبورن استرالیا ( فک کنم رتبه 17 یا 19 در دنیا رو داره) پذیرش گرفتم، که دقیقا اونم مصادف شد با تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، که اون دانشگاه ایمیلی به من زد با این مضمون که به علت تحریم کشور شما از سوی سازمان ملل و این که رشته شما، کاربرد نظامی میتونه داشته باشه، پذیرش شما، لغو اعلام می‌شود. و بعد از همه اینها، در یکی از دانشگاه‌های ایران (دانشگاه تبریز)، جایابی انجام دادم و الان هم در دانشگاه تبریز، مشغول ادامه تحصیل می‌باشم و فکر نمیکنم مستحق این کار نباشم و یا آدم بی‌سوادی باشم.
انصاف‌نیوز متعلق به پدر نیست
بیشتر سایت‌ها، سایت خبری انصاف‌نیوز را متعلق و یا وابسته به دکتر پزشکیان میدونن، که اینگونه نیست و خود سایت انصاف‌نیوز نیز بر این تأکید دارد و در این باره ادعایی نکرده و حتی همین وابسته نبودن را قبلا نوشته است. گردانندگان این سایت، در انتخابات ریاست جمهوری 92 از پدر حمایت میکردن و سعی داشتن از کاندیداتوری ایشون حمایت کنن. و الان نیز کاملا به صورت مستقل دارن اداره میشن. من این رو میگم که پدر اینجانب به هیچ عنوان در سیاست گذاری و همچنین تهیه مطلب و هرگونه ارتباط اینجوری که فکر کنین داره به این سایت خط میده، دخالت نداره.
ایشون زیاد اهل کار رسانه‌ای تیمی نیستند؛ بیشتر نمایندگان با سایت‌ها یا خبرگزاری‌های مخالف خودشون مصاحبه نمی‌کنن، ولی پدر اینجوری نیست، اگه قصد مصاحبه داشته باشه، نیگاه نمیکنه ببینه که طرف مربوط به کدوم جناح و گروه و یا دسته‌ایه، حرفاشو رک و صریح میزنه (که فک کنم بیشتر دوستان خبرنگار و سایت‌های خبری استانی و کشوری این رو تأیید کنن).
چند گلایه
من اصلا نمیگم که در جریان بورسیه‌ها، هیچ تخلفی صورت نگرفته، چون اولا نه من اطلاعت کافی در این زمینه دارم و ثانیا اینکه، اصلا در صلاحیت من نیست که چنین اظهارنظری بکنم. ولی حرف من اینه، اگر تخلفی صورت گرفته، باید با متخلف برخورد شود و طبق قانون با او رفتار شود (با هر دو طرف؛ هم با کسی که اجازه تخلف داده و هم با کسی که تخلف انجام داده).
ولی اینکه بیاییم و اعلام کنیم که آقا 3000 بورسیه غیرقانونی انجام گرفته، همشون با رانت بوده، نمیدونم بگیم اینا اصلا شرایط بورس شدن رو نداشتن و اینا آدمای ضعیفی هستن و امثال اینا، اصلا کار مناسبی نیست.
من با رسانه‌های افراطی اون طرف کاری ندارم، ولی حداقل از رسانه‌هایی که خودشونو الان حامی دولت معرفی میکنن میخوام که یه کم با انصاف جلو برن. من دقیقا یادمه، یکی از مسوولین این دولت در وزارت علوم، بعد از اعلام این خبر در رسانه‌ها که 3000 بورسیه غیرقانونی اتفاق افتاده، اومد و گفت که آقا همه این 3000 بورسیه خلاف نبوده، در قسمتی از این کار خلاف صورت گرفته، ولی متاسفانه رسانه‌ها به این مطلب توجهی نکردن و همچنان از 3000 بورسیه غیرقانونی نام میبرن. این به نظرم به ضرر دولت و مسوولین فعلی وزارت علومه.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا