خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی هشدار آمیز پلیس به مناسبت آغاز ماه رمضان

نیروی انتظامی بیانیه‌ای را به مناسبت آغاز ماه رمضان صادر کرد.

متن کامل این بیانیه را به نقل از خبرگزاری فارس می‌خوانید:

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم، ماه دعا، نیایش، تزکیه و خودسازی، توجه عموم مردم به ویژه متصدیان محترم واحدهای صنفی و اماکن عمومی را به رعایت و اجرای موارد زیر جلب می نماید:

متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراکز ذی ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود ( به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد) می توانند به مسافران خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه رمضان، از یک ساعت قبل از اذان مغرب ( افطار) مجاز بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد می شود.

براساس احکام نورانی، مسافران و بیماران از روزه داری معاف هستند، لکن لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن و آشامیدن در ملا عام خودداری کنند و در صورت تظاهر به روزه خواری این اقدام، جرم مشهود تلقی و مستوجب برخورد قانونی خواهند بود.

کلیه رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه اعم از عمومی و شخصی و مردم برای حضور در پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجارها است؛ انتظار می رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود، بدیهی است، با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

فرماندهی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد تلاش می کند با حضور نیروهای خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم و روزه داران بسیار راهگشا خواهد بود.

ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه های صنفی ذیربط به اعضاء تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.

مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده متوجه مسئولین و متولیان اماکن مربوطه است.

در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، ان شاء الله که دعای خیر روزه داران و مردم عزیز بدرقه راه نیروهای پلیس در این ایام ضیافت الله و مبارک باشد، از همه شهروندان گرامی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس 110 و یا نزدیک ترین مرکز انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا