خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بورس تقریبا سبز پوش شد؛ امسال سال خوبی برای بازار است؟

بازار سرمایه روز سبزی را پشت سر گذاشت و شاخص کل بورس توانست بیش از ۲۹ هزار واحد افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس اموروزبا ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۶۱ واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶۸۰۸ واحد صعود کرد و به رقم ۳۷۲ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. در این بازار ۵۳۰ هزار معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی جم، ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر و فولاد خوزستان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۳۱۵ واحد افزایش در رقم ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد ایستاد. در این بازار ۲۸۳ هزار معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۳۲ میلیارد ریال انجام شد.

پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، مجتمع جهان فولاد سیرجان، گروه توسعه مالی مهرآیندگان و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

در بازار امروز ۲۰۸ نماد به ارزش ۱۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال صف خرید و ۲۴ نماد به ارزش ۳۹۹ میلیارد ریال صف فروش بودند.

تحلیل شاخص کل

کیارش خمسی، انصاف نیوز: با بررسی شاخص کل در تایم های روزانه، هفتگی و ساعتی و اندیکاتور RSI متوجه می‌شویم در تایم روزانه و هفتگی در نقاط اشباع خرید و مقاومت قرار دارد اما در تایم ماهانه اینگونه نیست. به نظر می‌رسد شاخص کل در ماه های اول سال در بین محدود 1100 تا 1500 درجا بزند و سپس با وسط کانال سالیانه خود برخورد کرده حمایت شده و رشد خود را آرام آرام شروع کند.

اندیکاتور ایچیموکو نیز در محدوده 1100 حمایت قوی را نشان می‌دهد و بر اساس آن به نظر می‌رسد تا شهریور حداقل بازار در یک تریدینگ رنج به سر می‌برد. مکدی نیز نشان از آن می‌دهد که روند کلی ماهانه بازار هنوز صعودی است اما هنوز سیگنال خرید بلند مدتی برای بازار صادر نشده است. از لحاظ پرایسی نیز به نظر می‌رسد که یکبار دیگر باید محدوده ۱۱۰۰ باید دیده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا