خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زاکانی: معاون شهردار اصلا از انتصاب خواهرزاده خود خبر نداشت

خبرگزاری ایرنا نوشت: شهردار تهران با تاکید بر این که پرونده استثمار کودکان برای نظافت معابر را در آینده نزدیک خواهیم بست، گفت: افرادی از شورای شهر یا هر جای دیگری که موضوع انتصاب خواهرزاده معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار را مطرح کردند، نزد خدا توبه کنند، چون با این صحبت‌های خود هم در حق‌ ایشان و هم آن شخص ظلم کرده‌اند.

با وجود این که در یک سال گذشته، بسیاری از رسانه‌ها درباره به‌کارگیری غیرقانونی کودکان زیر ۱۵ سال در امر نظافت معابر توسط برخی پیمانکاران شهرداری تهران گزارش‌های میدانی مختلفی را منتشر کرده‌اند و همچنین این مساله مورد اعتراض بعضی اعضای شورای شهر قرار گرفته است و برخی اعضای شورای شهر از جمله «ناصر امانی»، رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران تاکنون چند مرتبه در صحن علنی شورا در این زمینه تذکر داده‌اند، اما همچنان شاهد تداوم رفتگری کودکان در سطح پایتخت هستیم. در روزهای اخیر نیز «مهدی بابایی»، نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در بار دیگر وقوع تخلف به‌کارگیری کودکان برای رفت و روب خیابان‌ها توسط برخی پیمانکاران شهرداری را تایید کرد و خاطرنشان کرد که «گزارش‌ها نشان می‌دهد تقریبا همه کودکانی که به صورت غیرقانونی توسط برخی پیمانکاران متخلف شهرداری برای نظافت معابر به‌کارگیری می‌شوند، از اتباع بیگانه هستند.»

در چنین شرایطی از «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران پرسیدیم چه گرهی در کار مدیریت شهری پایتخت وجود دارد که با وجود تذکرات اعضای شورا و گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها در یک سال گذشته، همچنان شاهد به‌کارگیری کودکان زیر ۱۵ سال توسط برخی پیمانکاران شهرداری تهران برای رفت و روب معابر هستیم که او نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: گره کار در این زمینه به نوع قراردادهایی بازمی‌گشت که با این پیمانکاران بسته می‌شد که از ماه گذشته در نوع قراردادها تجدید نظر صورت گرفت و تمام پیمان‌ها در حال حاضر تغییر کرده است.

شهردار تهران ادامه داد: هم‌اکنون ۱۸ منطقه از شهر تهران براساس پیمان‌های جدید تعیین‌تکلیف شده است و ۴ منطقه دیگر از مناطق ۲۲ گانه‌ نیز در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شود و به لطف الهی، پرونده استثمار کودکان برای نظافت معابر را در آینده نزدیک خواهیم بست.

پسر وزیر کار از مدیران موفق و نیروهای قدیمی شهرداری‌ است

زاکانی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر بعضی اعضای شورای شهر از جمله «مهدی اقراریان» مبنی بر این که در دوره کنونی مدیریت شهری پایتخت، برخی بستگان مدیران سیاسی کشور و معاونان شهردار تهران به سمت‌های مدیریتی ارشد در شهرداری منصوب شده‌اند، اظهار داشت: کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، نام ببرند که منظورشان چه کسانی است تا کارنامه آن اشخاص بررسی شود و مشخص شود که آیا آنها به واسطه شایستگی خودشان انتخاب شده‌اند یا به واسطه قوم‌ و خویشی با برخی مدیران فعلی یا گذشته کشور.

شهردار تهران در همین زمینه به انتصاب شهردار منطقه ۹ که پسر یکی از وزرای دولت سیزدهم است اشاره کرد و گفت: پسر ایشان از کارمندان قدیمی شهرداری تهران بوده و در حال حاضر نیز از مدیران موفق ما است.‌ از طرفی او از مدیران بسیار باکفایت شهرداری و یکی از نیروهای قدیمی شهرداری‌ است و نمی‌توان به خاطر این که پسر یک وزیر است،‌ کارنامه درخشان ایشان را در نظر نگرفت.

وی افزود: پسر وزیر آموزش و پرورش دولت نهم نیز در حال حاضر شهردار منطقه ۱۳ تهران است و فوق‌العاده ممتاز است و جزو بهترین‌ مدیران شهرداری است و نمی‌توان به خاطر این که پدر ایشان زمانی وزیر بوده است، کارنامه موفق او را در نظر نگیریم و در جایگاهی که شایسته آن است، انتصابش نکنیم.

معاون شهردار اصلا از انتصاب خواهرزاده خود خبر نداشت

زاکانی همچنین به انتصاب خواهرزاده معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در یکی از سمت‌های مدیریتی شهرداری اشاره کرد و گفت: خواهرزاده ایشان، مدرک فوق لیسانس دانشگاه امیرکبیر را دارد و از نظر علمی کاملا شایسته و درجه یک است و براساس نظام ارزیابی مدیران شهرداری، خود ما به سراغ ایشان رفتیم و او را انتخاب کردیم و هیچ‌کس هم نمی‌دانست که ایشان خواهرزاده یکی از معاونان شهردار است.

شهردار تهران ادامه داد: ایشان نه در جریان انتصاب خواهرزاده خود بوده و نه برای انتصاب او هیچ توصیه‌ای کرده است که البته اگر هم توصیه‌ای می‌کرد، هیچ تاثیری روی من نمی‌گذاشت‌. افرادی از شورای شهر یا هر جای دیگری هم که موضوع انتصاب خواهرزاده معاون شهردار را مطرح کردند، نزد خدا توبه کنند، چون با این صحبت‌های خود هم در حق‌ ایشان و هم آن شخص ظلم کرده‌اند.

وی در پایان گفت: این شخص علاوه بر مدرک تحصیلی خوب، رتبه علمی بالایی هم دارد و از طرفی معاون شهرداری اصلا از انتصاب ایشان خبر نداشت و خود ما بودیم که به سراغ او رفتیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا