خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه مجمع روحانیون در سالگر پیروزی انقلاب

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری و دولت و به‌ویژه ملت بزرگواری که صاحب انقلاب و کشورند تبریک می‌گوییم.

انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام رضوان الله تعالی علیه حادثه‌ای کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر در تاریخ پر فراز و نشیب ملت شریف، مؤمن و بزرگوار ایران بود و راه ملت را به سوی آزادی، آبادانی و حاکمیت ارزش‌های الهی و انسانی گشود و در منطقه و جهان منشأ آثار فراوان گردید.

دشمنی با این انقلاب به‌خصوص از سوی قدرت‌های فزون‌خواه و سلطه‌طلب بوده است و خواهد بود و بیداری و مقاومت و همبستگی و تذکر دائم به آرمان‌های انقلاب می‌تواند دشمنان را در ضربه‌زدن به نظام و کشور ناکام و ما را در تحقق آن آرمان‌ها، که حاکمیت آبرومند بر سرنوشت و برخورداری ملت از حق و حرمت خداداد از جملۀ آن‌هاست، کام‌روا کند.

انقلاب اسلامی، که در بیست و دوم بهمن به پیروزی رسید، تبلور خواست تاریخی ملتی بود که در جهان اسلام، پیشتاز رهایی از استبداد و وابستگی و عقب‌ماندگی بوده است.

انقلاب حادثه‌ای خلق‌الساعة و حرکتی متکی بر زور و خشونت برای سرنگونی یک قدرت بیدادگر و وابسته و جایگزین‌کردن آن با حکومت عده‌ای دیگر نبود؛ بلکه حرکتی بود اصلاحی در جهت دفاع از اسلام، استقلال، آزادی و هموار کردن راه پیشرفت ایران؛ حرکتی که از سوی رژیمی که حاصل کار آن تخریب فرهنگ، اقتصاد و هویت ملی و افزایش وابستگی به اجانب بود با واکنشی خشن روبه‌رو شد.

نخوت سردمداران نظام فاسد پیشین و بی‌اعتنایی به مصالح کشور و پشت‌کردن به ملت و اتکا به قدرت‌هایی که ایران را پایگاه تأمین منافع نامشروع خود می‌خواستند، مانع شنیدن صدای ملت و نصیحت‌ خیرخواهان و در رأس همه، رهبر بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) شد.

خوی استبداد و دیکتاتوری سردمداران رژیم سلطنتی سبب سرکوب مخالفان و اهانت به ملت شد. ولی آن رژیم در برابر بیداری روزافزون ملت و رهبری داهیانۀ امام (ره) سرنگون گشت. و این سرنوشت محتوم قدرت‌های زورگویی است که راه اصلاح را به روی خود و گوش‌ها را به صدای خیرخواهان و مردمی می‌بندند که عزت و حرمت و زندگی آبرومندانه را می‌خواهند.

انقلاب اسلامی که در روز بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید چیزی نبود جز تحقق خواست تاریخی ملتی که در منطقه و جهان اسلام، پیشتاز حرکت به سوی آزادی و آبادانی و حاکمیت بر سرنوشت خود بود، ملتی که نهضت مشروطیت را در کارنامۀ درخشان مبارزات خود داشت و در انقلاب این خواست تاریخی با هویت دینی و اسلامی آن همسو شد.

خواستِ ملت ایران آزادی و استقلال و پیشرفت و عدالت بر اساس اسلام بود، اسلامی که امام از معرفان آن بود، اسلامی که حکومت را برخاستۀ از مردم، در خدمت مردم و مسئول در برابر مردم می‌خواست و می‌خواهد.

رهبری ممتاز امام توانست ملتی با دست‌های تهی و دل‌های سرشار از ایمان و امید را در برابر رژیم وابستۀ سرکوبگر به میدان آورد و آنان را پیروز کند.

آرمان‌های انقلاب همچنان زنده است و با همۀ کام‌روایی‌هایی که نصیب ملت شده است، هنوز تا رسیدن به اهدافی که انقلاب داشت راه درازی پیشِ رو داریم.

طی‌کردن این مسیر سخت با همبستگی و اتحاد میسر است و نیز با تذکر دائم به آرمان‌های والای انقلاب و هوشیاری در برابر توطئه‌های سهمگین و سنگینی که علیه کشور و ملت، ما به‌خصوص از بیرون مرزها، وجود دارد. باید امنیتی را که به برکت انقلاب اسلامی در کشور برقرار است پاس بداریم و برای استقرار همه‌جانبۀ مردم‌سالاریِ سازگار با دین و تن‌دادن به همۀ لوازم آن بکوشیم.

دولت و ملت دست در دست یکدیگر و با کمک و حضور همۀ جریان‌ها و سلیقه‌ها باید برای اصلاح امور و بهبود وضع سیاسی و اقتصادی و توسعۀ همه‌جانبه و ارتقای سطح معنوی و مادی زندگی مردم و تأمین معیشت آبرومند به‌خصوص برای بخش‌های محروم‌تر جامعه و به‌کارگیری همۀ امکانات موجود و جذب امکانات وسیع‌تر و بهتر از بیرون و درون بکوشند.

در دهۀ فجر انقلاب اسلامی، به روان پاک حضرت امام و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس خالصانه درود می‌فرستیم. همچنین یاد شهیدان عزیز آتش‌نشان را که فداکارانه برای نجات هم‌میهنان جان‌فشانی کردند و به خدا پیوستند گرامی می‌داریم. در این ایام، بار دیگر، تأسف و تأثر عمیق خود را از فقدان دو عزیز بزرگواری که در خدمت امام و انقلاب بودند، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، ابراز می‌کنیم و به روان پاک آنان درود می‌فرستیم. با امید به ایجاد و بسط فضایی آکنده از مهر و دوستی و حاکمیت قانون و رعایت همه‌جانبۀ آن، همه با هم به سوی آینده‌ای بهتر حرکت کنیم.

انتظار داریم و مطمئن هستیم که مردم شریف، به‌خصوص جوانان عزیز، با حضور چشمگیر و دشمن‌شکن در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن، ضمن گرامی‌داشت سالروز انقلاب، همبستگی ملی و عزم خود را برای رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب نشان دهند.

مجمع روحانیون مبارز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا