خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل و بررسی گروه اول جام جهانی قطر

ورزش سه نوشت: با توجه به مشخص شدن گروه بندی رقابت های جام جهانی 2022 قطر، حالا بررسی خواهیم داشت در خصوص گروه های هشتگانه این رقابت ها.
جمعه شب از ساعت 20:30 به وقت ایران در دوحه قطر قرعه کشی رقابت های جام جهانی 2022 انجام شد و تیم ها حریفان خود را شناختند.
در گروه اول این مسابقات به جز قطر میزبان، سنگال از آفریقا و هلند از اروپا قرار دارند و اکوادور از آمریکای جنوبی دیگر تیم این گروه را تشکیل می دهد.
حال نگاهی خواهیم داشت به شرایط تیم های حاضر در این گروه و ابتدا از قطر میزبان آغاز خواهیم کرد.

میزبان بی دردسر یا شگفتی ساز؟!
قطر میزبان متمول این دوره از رقابت های جام جهانی به دنبال شگفتی سازی است و باید دید که می تواند در این راه موفق باشد یا نه.
قطری ها با بودجه های زیاد و ساخت ورزشگاه های زیبا با زیر ساخت های خوب، می توانند میزبان مناسبی برای آخرین دوره جام جهانی 32 تیمی باشند. نکته جالب توجه جام جهانی قطر این است که رقابت ها در زمستان برگزار می شود و در تاریخ کل مسابقات جام جهانی می تواند شکل متفاوت تری را به خود بگیرد.
قطری ها در مسیر جام جهانی سعی دارند تا با بازی های دوستانه برابر تیم های خوب قاره های مختلف، تیم بین المللی خود را آماده راهی این مسابقات کنند.
قطر تیم رده 51 ام جهان به همراه فلیکس سانچز تیم خوبی را در اختیار دارد که البته این تیم متشکل از بازیکنان بین المللی است.
قطر در طول این مدت دو بازی دوستانه مهم را در برابر پرتغال انجام داده که هر دو بازی را با شکست مواجه شده است. همچنین قطری ها در 9 بازی اخیرشان تنها یک شکست را در تمامی رقابت ها متحمل شده اند.
آنها در دیدارهای مهمی که مقابل تیم های اروپایی انجام داده اند، شکست خورده اند از جمله دو باخت 4 بر صفر برابر ایرلند و صربستان.

از جمله بازیکنان کلیدی قطر در این راه می توان به عبدالعزیز حاتم، کریم بوضیاف، اکرم عفیف، محمد مونتاری، حسن الهیدوس و معز علی اشاره کرد.
قطری ها در اولین بازی خودشان 30 آبان ماه 1401 از ساعت 19:30 به مصاف اکوادور خواهند رفت.

قرعه آسان برای لاله های نارنجی
حضور هلند در گروه اول این رقابت ها و قرعه نسبتاً آسانی که برای آنها فراهم شده است می تواند کمی راه این تیم را برای حضور در مراحل بالاتر راحت کند.
هلند در مسیر صعود به جام جهانی در مرحله مقدماتی توانست با 23 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه به جام جهانی راه پیدا کند و حالا با قرعه آسانی که پیش روی آنها قرار دارد به نظر می توانند صعود همواری را از مرحله گروهی داشته باشد.
هلندی ها در 9 بازی اخیرشان در تمامی رقابت ها شکستی را متحمل نشدند و با بازیکنان جوان و آینده داری که در اختیار دارند می توانند حریف سر سختی در جام جهانی برای سایر تیم ها باشند.

هلند که در روسیه حضور نداشت حالا یازدهمین حضور خود را در جام جهانی با قدرت بیشتری تجربه خواهد کرد. هلندی ها در 2 دوره قبلی ای که در جام جهانی حضور داشتند جزو 4 تیم نهایی این رقابت ها بوده اند.
این تیم که 3 بار به فینال این رقابت ها راه پیدا کرده تا به حال نتوانسته عنوان قهرمانی را بدست بیاورد و شاید قطر جایی برای رویاسازی آنها باشد.
هلند در بازی اول خود از ساعت 13:30 باید روبروی سنگال قرار بگیرد.

جنگنده های سنگالی در سودای شگفتی سازی
سنگال برای سومین بار در جام جهانی حضور پیدا خواهد کرد و تلاش می کند تا به مانند سال 2002 بتواند از گروه خود صعود کند.
سنگالی ها در 2 دوره قبلی حضورشان در جام جهانی 3 برد، 3 تساوی و 3 باخت را از 9 بازی خود در این رقابت ها بدست آورده اند. سنگال در جام جهانی 2018 روسیه با 4 امتیاز و هم امتیاز با ژاپن در گروه خود سوم شد و از صعود به دور بعدی رقابت ها بازماند.
این تیم در مسیر صعود به جام جهانی در مرحله پلی اف قاره آفریقا موفق شد پس از تساوی یک بر یک، در مجموع دو بازی رفت و برگشت در برابر مصر، در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهد و جواز حضور در جام جهانی قطر را بدست آورد.

باید دید سنگال با وجود ستارگانی از جمله ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، ادریسا گانا و سادیو مانه در مرحله گروهی این مسابقات چه عملکردی را به ثبت می رساند.
قهرمان جام ملتهای آفریقا که در 15 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها تنها یک شکست را متحمل شده و از آمادگی خوبی برخوردار است، می تواند حریف دشواری برای همگروهی های خود باشد.

مردانی از سرزمین آمریکای جنوبی
اکوادور می تواند حریف متفاوتی برای همگروهی های خود باشد و علیرغم تفکرات موجود، شکل خوبی را از خود به نمایش بگذارد.
این تیم با عملکرد خوبی که در مرحله مقدماتی از خود به نمایش گذاشت در نهایت توانست با کسب 26 امتیاز به عنوان تیم چهارم راهی این رقابت ها شود. اکوادور این دوره از مسابقات می تواند یادآور اکوادور سال 2006 باشد که تا حدودی شگفتی را در رقابت های جام جهانی آلمان رقم زد و توانست از مرحله گروهی صعود کند.
اکوادور که برای چهارمین بار در رقابت های جام جهانی حاضر شده است، در 3 دوره قبلی یکبار از گروه خود صعود کرده و دو دوره دیگر کار خود را در همان مرحله گروهی به پایان رسانده است.

اکوادوری ها در روسیه حضور نداشتند و حالا می توانند با انگیزه های بیشتری پس از 8 سال در جام جهانی حضور پیدا کنند.
باید دید این تیم که در 5 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها بردی را بدست نیاورده، در جام جهانی چه عملکردی را به ثبت می رساند. آنها در اولین بازی خود باید برابر قطر میزبان قرار بگیرند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا