خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گاف قالیباف در یک پیام تسلیت

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، در پیام تسلیت خود در اسفندماه به مناسبت درگذشت آیت الله علوی گرگانی از دو نفر به عنوان استاد این مرجع تقلید قم نام برده است که در سه سالگی او فوت کرده بودند.

به گزارش انصاف نیوز، آیت الله غروی اصفهانی و آیت الله آقاضیاءالدین عراقی که در پیام قالیباف نامشان آمده است، هر دو در سال ۱۳۲۱ فوت کرده‌اند و آیت الله علوی گرگانی سه سال پیش از آن یعنی در سال ۱۳۱۸ متولد شده بود.

در پیام قالیباف آمده بود: «این عالم جلیل‌القدر و فقیه صمدانی در محضر علمای بزرگوار همچون حضرت آیت‌الله بروجردی (رض)، حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی، حضرت آیت الله خویی، حضرت آیت الله غروی اصفهانی و حضرت آیت الله آقاضیاءالدین عراقی دروس حوزوی را آموختند که مجموعه این تعلیمات گرانسگ در تحکیم شخصیت استوار فقهی ایشان تاثیرات فراوان داشت و حاصل آن تالیفات و آثار متعدد و ارزشمند در زمینه فقه و اصول و حدیث می‌باشد». [لینک]

آیت الله سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی، متولد خرداد ۱۳۱۸ در نجف، در ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در بیمارستانی در تهران درگذشت.
ضیاءالدین علی ابن ملا محمد عراقی، معروف به آقا ضیاء عراقی، در روز دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۲۱ در نجف درگذشت و در صحن حرم علی بن ابی‌طالب به خاک سپرده شد.

محمدحسین غروی اصفهانی، معروف به کمپانی اصفهانی، یک هفته پس از آقا ضیاء عراقی یعنی در ۲۳ آذر ۱۳۲۱ شمسی در نجف درگذشت و در حرم علی بن ابی طالب در اتاقی که جنب گلدسته قرار دارد به خاک سپرده شد. [لینک]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا