خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دغدغه‌ی داوطلبان آزمون دستیاری

تعداد زیادی از داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی 48 و 49 در یک ماه اخیر بارها خواستار رسیدگی مسئولان از جمله رئیس دولت و رئیس قوه قضاییه به اجرای رأی قطعی دیوان عدالت اداری درباره‌ی تخلفات وزارت بهداشت در برگزاری آزمون دستیاری شده‌اند.

انصاف نیوز در یک ماه اخیر تقریبا هر روز پیام‌هایی برای پیگیری این آزمون دریافت می‌کند.

نامه‌ی فرهاد تیمورزاده، مدیر انتشارات تیمورزاده که یکی از داوطلبان این آزمون است و به‌نوعی نماینده‌ی داوطبان پیگیر است، به همراه مستندات مربوطه و همچنان نامه‌ی جمعی از این داوطلبان به رئیس قوه قضاییه در پی می‌آید:

به نام او که اول است پیش از هرچیز، بی هیچ آغازی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای سیدابراهیم رئیس‌السادات

با سلام و عرض ادب

 سال گذشته در زمان ریاست شما بر قوه قضائیه ندای مظلومیت هزاران پزشک داوطلب آزمون دستیاری ۴۸ را به‌دلیل تخلفات متعدد وزارت بهداشت به اطلاعتان رساندم، چرا که سوگمندانه باید گفت پای دیوان عدالت اداری در اعمال قانون و دفاع محکم از طبقه فرودست در برابر طبقه فرادست و یقه‌سفیدها می‌لرزید و سوگمندانه‌تر باید گفت اکنون بیش از قبل می‌لرزد چرا که به نظر می‌رسد از زمانی که سکان اداره امور اجرائی کشور به دستان شما سپرده شده در مراجع قضائی و دیوان عدالت اداری قانون نانوشته‌ای حاکم گردیده که آراء قضائی علیه دستگاه‌های اجرائی تحت امر رئیس سابقشان صادر نشده و مثلاً به آنان فرصت داده شود تا بر امور مسلط شوند اما متاسفانه به سوءاستفاده عده‌ای همانند وزیر بهداشت و معاون آموزشی‌اش از موقعیت و افزایش تخلفات آشکار انجامیده است.

 در هر حال سال گذشته مدیر کل حوزه ریاست قوه قضائیه –آقای دکتر غلامحسین اسماعیلی- تأکید حضرتعالی بر رسیدگی شخص رئیس محترم دیوان عدالت اداری را ابلاغ کردند و در نتیجه دیوان به پشت‌گرمی حمایت قانونی شما، دستور موقت را صادر و عملیات اجرائی برگزاری آزمون دستیاری ۴۸ در تاریخ متخلفانه متوقف و سه ماه بعد نیز وقوع ۶ تخلف وزارت بهداشت در منابع آزمون احراز گردید.

 “آیا چون طرف مقابلتان دولت اصلاحات بود از مظلومان حمایت کردید؟ آیا شما در هرمسندی که هستید می‌خواهید مجموعه خودتان موفق، عدالت‌طلب و غیرمتخلف معرفی شود؟ یا با متخلفان زیرمجموعه خودتان نیز قاطعانه و برمبنای قانون برخورد خواهید کرد؟” خواهیم دید.

هزاران پزشک اکنون همانند نازنین زاغری تصور می‌کنند

“عدالت در ایران معنایی ندارد”

با برقراری عدالت و اجرای قانون و مجازات متخلفان و صدور دستور اجرای رأی قطعی دیوان در پرونده ۳۷۰۶ شعبه ۲۶ تجدیدنظر یا ۱۵۹۸ شعبه ۶ اجرای احکام ثابت کنید که این جمله واقعیت ندارد.

من با تلاش‌هایم ثابت کرده‌ام شما با عمل به شعارهایتان ثابت کنید.

صدها پزشک با مشاهده رفتارهای قانون‌گریزانه وزیر بهداشت و معاون آموزشی وی و مماشات و عدم قاطعیت دستگاه قضاء در قبال تخلفات آنان تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند! آیا این با فرمایش رهبری در خائن خواندن مشوقان مهاجرت نخبگان از کشور همخوانی دارد؟

من با تلاش‌هایم در راستای کاشت بذر امید در وجود آنان به حاکمیت قانون و عدالت در کشور، در خط منویات رهبری بوده‌ام یا وزیر و معاون متخلف وی با نومیدسازی جوانپزشکان و دیوان عدالت اداری با مماشات با متخلفان؟ ایا هرکه لباس انقلاب به تن کرد انقلابی است و باید از مصونیت قضائی برخوردار شود؟

به ادامه داستان بازگردیم:

 دستور موقت موصوف برمبنای شکایتی از مسیر هیئت عمومی دیوان صادر شده بود اما وقوع تخلفات با شکایت مجزایی از مسیر ماده ۱۰ قانون دیوان ثبت، رسیدگی و به حکم بر ورود تخلفات در ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ منتهی شد. با اعتراض وزارت بهداشت (محکوم‌علیه) پرونده به شعبه ۲۶ تجدیدنظر ارجاع شد و ۴ ماه بعد در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ حکم شعبه ۴۵ قطعیت یافت. یک ماه بعد پرونده از سوی شعبه ۲۶ به منظور #اجرای_رأی به شعبه ۶ اجرای احکام تحویل شد که اولین نامه اجرای احکام خطاب به وزیر بهداشت برای اجرای رأی، مستند به ماده ۱۰۸ ارسال شد که هیچ‌گونه وقعی ننهادند. مجدداً در ۴ دی نامه دوم مستند به ماده ۱۱۰ خطاب به وزیر بهداشت ارسال شد که بازهم توجهی نکردند. به‌ناچار درخواست اعمال ماده ۱۱۰ و ۱۱۲ را کردم که منتهی به ارجاع مجدد پرونده به شعبه ۲۶ تجدیدنظر برای صدور حکم انفصال شد. ۴۰ روز دیگر سپری شد و نه خبری از اجرای رأی شد و نه از حکم انفصال! بناگاه رایی اعجاب‌برانگیز از شعبه ۲۶ تجدیدنظر صادر شد با این‌مضمون که حکم مورد بحث صرفاً جنبه اعلامی داشته نه اجرایی!

 این تفسیر شبهه‌دار و سؤال‌برانگیز قاضی ۲۶ که در مسیر مخالف دستورات قبلی وی صادر شده بود نه تنها محکوم‌علیه را به تکرار تخلفات خود گستاخ‌تر کرد بلکه به سلب اعتماد جامعه پزشکی از حاکمیت عدالت و قانون نیز منجر شد! کجای این رأی با عقل و منطق سازگار است؟ مگر مردم بیکارند که با صرف هزینه و ماه‌ها وقت به طرح شکایت و دادخواهی در دیوان بپردازند و دست آخر به آنان گفته شود: بلی حق دارید، دستگاه اجرایی مرتکب تخلفات متعددی شده است اما نه مجازاتش می‌کنیم نه جلوی تکرار تخلفاتش را می‌گیریم! عجیب نیست؟ عقلانی است؟ منطقی است؟

بهت‌آور آن است که شعبه ۴۵ دیوان در اقدامی سؤال‌برانگیز و مخالف اصل ۱۶۷ قانون اساسی تمامی شکایات و دادخواست‌های پزشکان برای احراز وقوع تخلف در منابع آزمون را که همگی موارد تکراری آزمون ۴۸ بودند و در همین شعبه نیز حکم به تخلف آن‌ها صادر شده بود به بهانه واهی عدم ذینفعی رد کرده بود! با این عنوان که ملاک ذینفعی در آزمون دستیاری، ثبت‌نام در آن است در حالی‌که تمامی پزشکان عمومی کشور و اینترن‌های ماه‌های آخر بالقوه امکان ثبت‌نام و شرکت در آزمون را دارند. آیا ممکن است دستورالعمل اداری در کشور صادر شود و حتی یک ایرانی نتواند در صورت بروز تخلف در آن، طرح شکایت کند؟!! اتفاق اعجاب‌اور دیگر این است که حتی در زمان نگارش این سطور و درحالی که مستند به ماده ۳۶ قانون دیوان اگر در دادخواستی دستور موقت صادر شود الزاماً باید رسیدگی آن در هیئت عمومی خارج از نوبت انجام شود اما هنوز این پرونده از هیئت تخصصی به هیئت عمومی نرسیده است!!

آیا این رفتار شائبه حمایت غیرقانونی دستگاه قضاء از عوامل اجرایی رئیس سابق خودشان را ایجاد نمی‌کند؟

اگر چنین نیست با دستور رسیدگی ویژه، از خود سلب تهمت کنید.

آنچه داوطلبان را بسیار آزرده‌خاطر ساخته این است که صاحب‌منصبان و عالی‌مقامان وزارت بهداشت بتوانند با آرامش خاطر و در حریم امن #مصونیت_قضائی_ناشی_از_حضور_دولت_انقلابی تخلف کنند، از اجرای آراء قطعی شعب و هیئت عمومی دیوان امتناع و استنکاف ورزند و نه تنها مورد پیگرد قضائی قرار نگیرند بلکه با آرامش به #تکرار_تخلفات در موارد مشابه و اقدامات بعدی خود دست بزنند و حتی با حذف آئین‌نامه‌ها و چهارچوب‌های اثبات‌کننده تخلف (نشست ۲۱ دی ۱۴۰۰)، قانون را دور بزنند!

ما حدود ۱۱ ماه است با نامه به معاون آموزشی دولت سابق و سپس طرح دادخواست در دیوان خواستار رفع این تخلفات شده‌ایم اما نه تنها مرتفع نشد بلکه فقط در مراحل مختلف قضائی شعبات بدوی، تجدیدنظر و اجرای احکام دیوان وقت را تلف کرده و به متخلفان امکان گردنکشی و دورزدن قانون را به بهای به‌هم ریختن آرامش و برنامه‌های مطالعاتی حدود ۱۲ هزار پزشک داوطلب آزمون را داده‌اند.

 متاسفانه کارکرد کند و کشدار دیوان نیز به آنان اجازه چنین رفتارهای فراقانونی را می‌دهد. خوب است بدانید که در این راستا تاکنون ۲۵ نماینده نیز برای اجرای رأی دیوان و رفع تخلفات به وزیر بهداشت تذکر داده‌اند اما او که به اخطارهای اجرای احکام دیوان اعتنایی نکرده و نه تنها به محضر دادگاه نرفته و پاسخ نیز نداده، به تذکرات نمایندگان نیز توجه نکرده است!

حضرتعالی با توجه به سابقه سالیان مسئولیتتان در دستگاه قضاء نیک می‌دانید؛ دیوانیان و حتی وزارتیان نیز می‌دانند که به دلیل همین روند کشدار و بطئی رسیدگی در دیوان بسیاری از دادخواهی‌ها حتی اگر به صدور رأی به نفع مردم و قطعیت آن و مرحله اجرا نزدیک شوند، به منزله نوشدارو پس از مرگ سهراب عمل می‌کنند چرا که اقدامات اجرائی مبتنی بر تخلفات، انجام می‌شوند و تمام. در این پرونده به نظر می‌رسد اتلاف وقت تعمدی نیز در دستور کار دیوان قرار داشت! از این رو اگر ارادهٔ بزرگان بر حاکمیت قانون و عدالت قرار بگیرد، #دستور_موقت تنها راهی است که حقوق داوطلبان مظلوم این آزمون را تا حدودی اعاده می‌کند و استدعای ما نیز از جانشین شما در قوه قضائیه پشتیبانی از صدور دستور موقت قانونی بود که از ضرر و زیان غیرقابل جبران در این مهم‌ترین آزمون حرفه‌ای دوران تحصیل هر پزشک، جلوگیری کند. اگر در آزمون ۴۸ نیز دستور موقت صادر نشده بود، با همان شرایط تبعیض‌آمیز برگزار شده بود و پس از برگزاری آزمون مساله سالبه به انتفاء موضوع و هر رایی بی‌حاصل محسوب می‌شد.

 و از شما نیز در جایگاه ریاست قوه مجریه با وظیفه ذاتی مقابله با تخلف و متخلفان با توجه به رأی قطعی دیوان عدالت اداری مستند به مقررات و آئین‌نامه‌های معتبر زمان رسیدگی، صدور و قطعیت رأی بر احراز وقوع تخلفات آزمون دستیاری ۴۸ (لازم‌الاجرا در موارد مشابه و اقدامات بعدی نظیر آزمون دستیاری ۴۹) و درواقع جلوگیری از تکرار رویه‌های متخلفانه -که انجام آن‌ها به یک عادت برای وزارت بهداشت تبدیل شده است- و نیاز به روزآمدسازی منابع قدیمی آزمون دستیاری ۴۹ که ۱۳ سال قبل و ۱۰ سال قبل منتشر شده و نه تنها می‌توانند زمینه‌ساز مخاطره جدی برای سلامت مردم عزیز ایران باشند بلکه کوچکترین سنخیتی با تاکیدات رهبری بر دانش‌بنیان بودن امورات کشور ندارد، صدور دستورات لازم و فوری جهت اجرای قاطع رأی قطعی صادره از دیوان عدالت اداری است.

با سپاس

“به یاد او که آخر است پس از هر چیز، بی هیچ پایانی”

تهران- ۱/۱/۱

فرهاد تیمورزاده داوطلب آزمون دستیاری ۴۸ و ۴۹


نامه به رئیس قوه قضاییه

به نام خدا

حجت الاسلام و المسلمین آقای محسنی اژه‌ای

ریاست محترم قوهٔ قضاییه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و عرض ادب و احترام

با توجه به رأی قطعی دیوان عدالت اداری مستند به مقررات و آئین‌نامه‌های معتبر زمان رسیدگی، صدور و قطعیت رأی بر احراز وقوع تخلفات آزمون دستیاری ۴۸ (لازم‌الاجرا در موارد مشابه و اقدامات بعدی نظیر آزمون دستیاری ۴۹) و درواقع جلوگیری از تکرار رویه‌های متخلفانه که انجام آن‌ها به یک عادت برای وزارت بهداشت تبدیل شده است و نیاز به روزآمدسازی ر منابع قدیمی آزمون دستیاری ۴۹ که مربوط به ۱۳ سال قبل و ۱۰ سال قبل بوده و می‌تواند زمینه ساز مخاطره جدی برای سلامت مردم عزیز ایران باشد،

از حضرت عالی، استدعا داریم جهت اجرای قاطع رأی قطعی صادره از دیوان عدالت اداری، لطفاً” دستورات لازم جهت بررسی پرونده ۳۷۰۶ شعبه ۲۶ تجدیدنظر و ۱۵۹۸ شعبه ۶ اجرای احکام دیوان را مبذول بفرمایید.

متاسفانه دیوان به یکباره اجرای رأی را با عبارت رأی صرفاً جنبه اعلامی داشته نه اجرایی متوقف و محکوم‌علیه را به تکرار تخلفات خود گستاخ‌تر کرد.

این درحالی است که در اواخر بهمن سال گذشته نیز دادخواستی از سوی شاکیان در جهت ابطال دستور اداری منجر به تخلفات یادشده در دیوان ثبت شده بود که منتهی به صدور دستور موقت در ۲۴ اسفند ۹۹ شد و پرونده در هیئت تخصصی آموزشی دیوان درحال بررسی است و به تمام این تخلفات در متن حکم دستور موقت نیز اشاره شده است.

در هرحال دیوان با اعتراض شدید ذینفعان مجبور شد مجدداً پرونده را برای پی‌گیری اجرای رأی و احضار معاون حقوقی وزارت متخلف بهداشت به شعبه اجرای احکام بازگردانند با وجود این تمرکز، آرامش و برنامه‌ریزی‌های داوطلبان را این تصمیمات شبهه‌ناک به هم ریخته و موجبات تضییع حقوق آنان را فراهم آورده است.

 آنچه داوطلبان را بسیار آزرده‌خاطر ساخته این است که صاحب‌منصبان و عالی‌مقامان وزارت بهداشت بتوانند با آرامش خاطر و در حریم امن مصونیت قضائی تخلف کنند، از اجرای آراء قطعی شعب و هیئت عمومی دیوان امتناع و استنکاف ورزند و نه تنها مورد پیگرد قضائی قرار نگیرند بلکه با آرامش به تکرار تخلفات در موارد مشابه و اقدامات بعدی خود دست بزنند و حتی با حذف آئین‌نامه‌ها و چهارچوب‌های اثبات‌کننده تخلف، قانون را دور بزنند!

 متاسفانه کارکرد کند و کشدار دیوان نیز به آنان اجازه چنین رفتارهای فراقانونی را می‌دهد.

حضرتعالی نیک می‌دانید؛ دیوانیان و حتی وزارتیان نیز می‌دانند که به دلیل همین روند کشدار و بطئی رسیدگی در دیوان بسیاری از دادخواهی‌ها حتی اگر به صدور رأی به نفع مردم و قطعیت آن و مرحله اجرا نزدیک شوند، به منزله نوشدارو پس از مرگ سهراب عمل می‌کنند چرا که اقدامات اجرائی مبتنی بر تخلفات، انجام می‌شوند و تمام.

 از این رو #دستور_موقت تنها راهی است که در آزمون‌ها حقوق داوطلبان را اعاده می‌کند و استدعای ما نیز صدور دستور موقت است که از ضرر و زیان غیرقابل جبران در این مهم‌ترین آزمون حرفه‌ای دوران تحصیل هر پزشک، جلوگیری کند. اگر در آزمون ۴۸ نیز دستور موقت صادر نشده بود، با همان شرایط تبعیض‌آمیز برگزار شده بود و پس از برگزاری آزمون مساله سالبه به انتفاء موضوع و هر رایی بی‌حاصل محسوب می‌شد.

پیشاپیش از بذل توجه و دستور مساعد و عاجل جنابعالی کمال تشکر و امتنان را داریم.

هزاران جوان‌پزشک داوطلب خدمت و تحصیل در ایران عزیز


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با تشکر از پرداخت شما به این مطلب ..به خدا حق ما داوطلبین دستیاری همه جوره در حال تضییع است ..اولا با نادیده گرفتن رای دیوان که ما روی آن حساب باز کرده بودیم و دوما با فاصله ی زمانی آزمون با ماه مبارک رمضان .ازمونی سختتر از کنکور سراسری …در واقع حق ما روزه دارها کاملا تضییع میشود .در حالی که حتی ساعات کاری را هم در ماه مبارک کوتاه مبکنن آخرین ماه منتهی به آزمون رو ماه رمضان قرار دادن چیزی جز تضییع حق روزه دارها نیست .

  2. باسلام وارادت
    از مخالفین سرسخت تعویق ازمون دستیاری ۴۹هستم. برای این ازمون یکسال ونیم برنامه ریزی داشته ام. معتقدم پزشکان مشکلات بسیاری ازجمله طرح قاصدک، طر ح پلکان، افزایش سهمیه و….. دارند و متوسل شدن به تاریخ آزمون ودو رفرنسی که درحال حاضر اپدیت آن وجودنداردبهانه ای برای بلوا وآشوبی بیش نیست. اگرجناب تیمورزاده قصد کمک به پزشکان رادارند بسم الله مشکلات ذکر شده راپیگیر شوند. باتشکر

    2
    1
  3. سلام من مخالف تعویق یا تصحیح زمان ازمون دستیاری ۴۹هستم. بی شک میدان زورآزمایی برای دکتر تیمورزاده وهوادارانش هست.
    دوره طرح منطقه محروم نیک شهر ایرانشهررا میگذرانم ودرخلال کشیک های وحشتناک ان منطقه که بلک لیست هم بوده، خود را اماده ازمون اردیبهشت ماه کرده ام و دراین شرایط سخت فرصت مرورهای مکرر درسها راندارم. لطفا با زندگی مردم بازی نفرمایند. حتی یک روز کشیک کرونای اینجا رابزرگان درکنار درسهای سنگین تحمل نمایند بنده ازمون را سال بعد میدهم منعی نیست. باتشکر

  4. سلام وتشکر
    من مخالف تعویق ازمون دستیاری ۴۹هستم بدلیل اینکه با اعلام وزارتخانه قبل ازاتمام اینترنی سه ماه ازبخش مرخصی گرفته ام تا آمادگی بیشتری پیدا کنم. متاسفانه باتعویق اول ازاسفند به اردیبهشت، مجبورشدم مرخصی خودرا با واسطه والتماس تمدید کنم. واگر ازمون اردیبهشت نباشد به اجبار بایدبه بخش برگردم وامکان اتمام بخش ها تا پایان شهریور برایم نیست وخواه ناخواه بدلیل عدم فارغ التحصیلی تاشهریور ازازمون امسال حذف خواهم شد. پاسخ مرخصیها وعقب افتادگیهای من راچه کسانی میدهند؟ آقای تیمور زاده یا وزارت بهداشت
    سپاس.

  5. با احترام
    موافق تعویق آزمون هستم. مخالفان تعویق میترسند که مافرصت بیشتری برای خواندن پیداکنیم و رقیب ها انان بیشتر شود. نباید اینقدر خودخواه باشند. باید جلوی وزارت بهداشت ایستاد.
    ممنونم

  6. سلام. عرض احترام و خسته نباشید. داوطلب آزمون دستیاری۴۹ هستم
    ببخشید دکتر علویان بسیار محترم وگرامی ولی اطلاع دارند که اگر دو رفرنس مورد نظر تغییرکند آزمون دستیاری ۸ماه بعد از تعویض رفرنس باید انجام شود؟؟؟؟ این هشت ماه رو این بزرگوار از وقت ما می بخشند؟ بانهایت احترامی که براشون قائل هستم.

  7. با احترام.
    احسنت به حسن کلام دکتر علویان. بااینکه مخالف تعویق ازمون دستیاری هستم ولی وقتی مقایسه میکنم نوشتار ایشون با تیمورزاده رو حسرت میخورم. کاش هواداران تعویقازمون تحت لوای دکتر علویان سینه چاک می دادند وبه اصطلاح خودشون حق طلب میکردند.
    تیمورزاده که فقط از احقاق حق فحش وناسزا وتهمت رو بلدهست واخیرا رییس جمهور و اژه ای و دیوان وکم کم مراتب بالاتر رو به استهزا گرفته و واقعا ارامش رو ازداوطلبان گرفته.
    هرچند کسی حتی دکتر علویان هم نمیدانندکه جه خون دلی این یکساله درکنار کشیکهای سنگین بخشها برای آمادگی دراین آزمون خوردیم. ازتمامآسایش وارامش خود در زمان پیک های کرونا گذشتیم وتازه برایمان تصمیم میگیرند که آزمون را عقب ببریم. من مخالف صددرصدی تعویق یا تصحیح زمان آزمون دستیاری ۴۹ هستم.

  8. سلام وعرض ادب
    ببخشید من داوطلب ازمون دستیاری۴۹ چه کسی رو باید ببینیم که جناب تیمورزاده بعنوان حامی ما دست به اشوب وبرهم زدن برنامه زندگیمون نزنه.
    خیلی مرد و غیوره متوسل به ادمای باشخصیتی مثل دکتر علویان و… نشه. بازبون خوش ومحترمانه بدون اراجیف گفتن بشینه مشکلات این حرفه رو حل کنه.راست میگه بره طرح قاصدک رو جمع کنه به تایم ازمون چکار داره این آدم؟؟ چه بیچاره ای شدیم ماجوان پزشکان

  9. جناب دکتر موید علویان عزیز. استاد گرانقدر
    سلام وعرض ادب
    منجلابی درست کرده اندکه راه گریزی نیست چطور میخواهید وساطت کنید. به اسم دفاع ازحقوق جوان پزشکان وارد گود شده اندواصلا فراموش کرده اند چطور روح وروان مارا به بازی گرفته اند. نمیدانم ارزش دورفرنس پوسیده بیشتراست یاجسم ووقت و روح و روان ما؟ نه اینکه هرچه دراین ازمون میخوانیم درذهنمان میماندو درمان بیمار رو هم براین اساس انجام می دهیم، مگر نه این است که بعد ازقبولی در دستیاری وارد رشته های تخصصی می شویم واز ابتدا با رفرنسهای جدید جلو میرویم.؟ کتابهای رفرنستان در انتشاراتتان روی دست مانده جناب؟؟ چه اصراری دارید به تغییر رفرانس؟ گفتن امسال نمیشود سال بعد. باز اصرارمیکنید وزور ازمایی؟؟ دیوان هم که کمکی نمیکند چرا؟ چون مخالفین تعویق روشنشان کردند که ادعای جناب بیخود است. رایی که دادند رای اعلامی بوده نه رای اجرایی….. بس کنید…. جناب دکتر علویان لطفاوساطت نفرمایید بگذارید پنجه درپنجه شوند و ببینیم زور کدام بیشتراست؟
    جوان پزشک مخالف تعویق آزمون دستیاری به هر دلیل. تشکر

  10. با احترام
    جناب دکتر علویان ازشما و جناب لاری پور سپاسگزاریم که وارد میدان دادخواهی شده اید. امیدواریم موثر باشد.
    مخالفان تعویق درهراسند که باتعویق ازمون ما فرصت بیشتری برای ازمون پیداکنیم وازرقیبان اصلی انان شویم. درحالیکه اگر نخبه بودند ودرسخوان هرچه زمان اضافه شود به نفع انان هم خواهد بود. برنامه ریزی و… هم بهانه ای بیش نیست
    بازهم سپاس

  11. سلام. آقای دکتر علویان عزیز ایکاش زودتر ازاین ها به دفاع ازحریم جوانپزشکانی می امدید که این یکسال واندی ارامش وتمرکزش رابخاطر قدرت نمایی وزورگویی یک سری آدم که واقعا نمیدانند دنبال چه هستند، ازدست داده اند. هرروز بدنبال یک خبر ویک برنامه. فردی که دراین سن وسال هنوز یک بیمار ویزیت نکرده درد پزشکی که دردوران کرونا زیر ساعات کشیک له میشود وهمزمان باید خودرا برای آزمونی بی دروپیکر آماده کند می فهمد؟ که میخواهد ازحقوقش دفاع کند. وزارت بهداشت و دیوان هم بی تقصیر نیستند. اما صحبت اینجاست چرا با بی ارزشترین مطلب که زمان یک آزمون است ورفرنسی که ممکن است ده درصد بعداز به روزاوری تغییرداشته باشد دست وپنجه نرم می کنید؟ ایشان چرا ازپزشکان طرحی دفاع نمیکند که کارانه انها شش ماه وهفت ماه به تعویق میفتد؟ چرا حق ماندگاری پزشک طرحی را پیگیر نیست؟ چرا وضعیت افزایش سهمیه پزشکی را دنبال نمیکند؟ رفرنس ماتغییرکند کل مشکلات حل میشود واقعا؟ چرا ایشان خودرا صاحب اختیار دوازده هزار داوطلب میداند؟ چرا ایشان فکر میکندپزشک بخاطر رفرنس پوسیده مهاجرت میکند؟ چرا حق وحقوق پزشک را نمیداند؟ چرا پزشکی را که دردوره طرح ده روزه خود ۱۷۸۰بیمار کرونایی را ویزیت کرده وطرح پلکان برایش کارانه ای معادل ویزیت دویست بیمار را محسوب کرده نمی بیند؟ جوان پزشک شما اگر خودکشی میکند، اگر مهاجرت می کند به این دلایل و فشارهاست جناب دکتر علویان. شماکه متوجه درد ماهستید. پس بدنبال تعویق زمان آزمون و وساطت نباشید که خود زخم دیگریست بردردهای ما. بگذارید این چند صباح هم بگذرد ونفس آسوده تر برآوریم

  12. سلام وارزوی قبولی طاعات
    داوطلب ازمون دستیاری۴۹هستم. مخالف با تعویق زمان ازمون هستم. چون هزینه کردم. برنامه ریزی داشتم براساس اعلام وزارت بهداشت وسنجش. تعویق رو دوستانی میخوان که یه سال دنبال شورش واعتراض بودن وبه هر سوراخی سر می کشیدن. ودم آخر باکمبود زمان انتظار تعویق رو میکشن. اونایی که مشغول خوندن این امتحان نفس گیرن، فرصت اعتراض ندارن نه اینکه تعدادشون اندک باشه. من نسبت به بسیاری ازمشکلات صنفمون اعتراض دارم ولی با تاریخ ازمون در اردیبهشت وحتی اسفند گذشته مشکلی ندارم ونداشتم. استاد بزرگم دکتر علویان شریف سایر حقوقم رو پیگیری بفرمایند. تشکر

  13. سلام دوست عزیز. دغدغه داوطلب فعلی ازمون دستیاری تاریخ دقیق زمان آزمون هست که یکبار تعویق خورده. مگریک ازمون بخاطر جنجال وعدم توافق مسیولین چندبار تعویق میخورد؟ آقای دکتر علویان لطفا سایر مشکلات پزشکان. تعرفه ها، سهمیه ها، طرحهای خانمان برانداز پزشک را با وزارتیان، تعامل فرمایند. تاریخ ازمون راهم جناب تیمورزاده دست ازخودنمایی بردارند تثبت خواهد شد. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا