خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در واکنش به حکم سعید روستایی: با صدور چنین احکام ناعادلانه، اعتبار عدالت را زیر سوال نبریم

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی طی بیانیه‌ای نوشت: سعید روستایی همچون سایر سینماگران در چارچوب نظامات قانونی و رویه های معمول دولتی، روایتی را به تصویر درآورده که اگر نقدی و تعبیری و خرده ای هم به آن وارد بدانیم باید در محیطی تخصصی و سینمایی آنرا مورد مداقه قرار دهیم.

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در واکنش به حکم سعید روستایی: با صدور چنین احکام ناعادلانه، اعتبار عدالت را زیر سوال نبریم

به گزارش اعتمادآنلاین،

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی در بیانیه‌ای در واکنش به حکم صادره برای سعید روستایی، کارگردان فیلم برادران لیلا نوشت: بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند مردم ایران می گذرد، کدام انسان منصف و اهل شناختی ست که بتواند چشم بر نقش بی بدیل جامعه هنری کشور در مقاطع مهم و تاریخ ساز این دوران ببندد؟! این هنرمندان بوده اند که همواره درکنار مردم و دوشادوش با آنها از عزت، شرف ، تمامیت ارضی و منافع ملی این کشور دفاع کرده و در محافل بین المللی نیز در پیشگاه جهانیان منشاء افتخار و سربلندی نام ایران عزیزمان شده اند.

انصاف نیست امروز که روزگار سختی ها و مرارت هاست و بیش از پیش کشور نیازمند وحدت و همدلی ست به تعبیری ناصواب، اتهامی بلاوجه و اقدامی شتابزده، یکی از فرزندان خوش قریحه و پیشرو در جامعه هنری کشور را به حکم جفای روزگار تعقیب و تنبیه و تادیب کنیم. سعید روستایی همچون سایر سینماگران در چارچوب نظامات قانونی و رویه های معمول دولتی، روایتی را به تصویر درآورده که اگر نقدی و تعبیری و خرده ای هم به آن وارد بدانیم باید در محیطی تخصصی و سینمایی آنرا مورد مداقه قرار دهیم؛ نه آنکه با صدور چنین احکام ناعادلانه ای، اعتبار عدالت قضایی را بعنوان تلازم حق و تکلیف مخدوش کرده و بدون توجه به احوالات و شرایط فرد، او را در منظر جامعه تحقیر و تخفیف دهیم که بلاشک مورد اقبال مردم نیز قرار نخواهد گرفت. بهتر نیست در این وانفسای تلخ کامی ها، اصل را بر رفق و مدارا قرار دهیم و بر طبل وَ اعتزِم بالشدَه نکوبیم؟

انصاف نیست در همین ایام سیاست زده ی دو قطبی که برخی اهل سیاست در پیش چشمان مردم از انواع اتهام زنی ها ، انتساب های ناروا و دروغ بستن به یکدیگر ذره ای دریغ نمی کنند و با فرصت سوزی و منازعات بی ثمر، مجال نعمتِ خدمت به مردم را به نقمت بدل کرده اند، تلاش هنرمندان و خاصه سینماگران نجیب را که در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی صورت به سیلی سرخ نگه داشته را نبینیم که به هر لطایف الحیلی و بدون هرگونه چشم داشتی در صدد کاهش آلام و رنج مردم هستند.

انصاف را مناط و مدارا در حکمرانی و مناسبات با مردم را به حکم امیر مومنان علی (ع) وَ اخْلِطِ الشِّدَّةَ بِضِغْث مِنَ اللِّینِ (سخت گیرى و شدت عمل را با نرمش در آمیز) قرار دهیم و در اجرای احکام الهی چونان پیامبر رحمت(ص) که فرمودند : «پروردگارم مرا به مدارا فرمان داد، همان گونه که مرا به تبلیغ رسالت فرمان داد.» عمل کنیم.

در پایان امیدواریم به حکم انصاف و عدالت و با در نظر گرفتن شرایط کشور و لزوم توجه به اصل پذیرش و مقبولیت آراء قضایی در جامعه ؛ قضات محترم قوه قضائیه، رای صادره در خصوص برادرمان سعید روستایی را مورد تجدید نظر جدی قرارداده و با تفسیر موسع از قوانین موضوعه، حکم به برائت ایشان دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا