خرید تور تابستان ایران بوم گردی

800 میلیون تومان فاکتور شهردار کرج برای ریاست جمهوری [+ خبر متفاوت ایرنا]

خبرآنلاین نوشت: درخواست ۸ میلیارد ریالی شهرداری کرج از شورای شهر ، یک قلم از هزینه استقبال از رئیسی در سفر چند ساعته امروز به استان البرز بوده است.

به نقل از پایگاه خبری البرز،  امروز رئیس جمهور به همراه برخی از وزرای دولت سفر نیمه روزه به استان البرز داشته ، و برخی وزرا هم به عنوان نماینده وی به شهرستانهای استان اعزام شده اند ؛ در یک قلم،

شهرداری کرج درخواست ۸ میلیارد ریال از شورا بابت استقبال از سفر رئیسی نموده است.

سفر با مترو رئیسی به البرز هم باعث صرفه جویی نشد / ۸ میلیارد ریال ، هزینه یک استقبال ساده

رئیس دولت سیزدهم در نوزدهمین سفر استانی خود با مترو به کرج رفت.


تیتر ایرنا در تاریخ 18 فروردین: «سفر بدون تشریفات، پرکار و با برکت رئیس جمهور به البرز»

متن خبر ایرنا عینا به شرح ذیل است: «کرج – ایرنا- ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱مصادف با پنجم ماه مبارک رمضان ، یک روز شیرین و به یادماندنی در تاریخ سرزمین اقوام یعنی البرز سرافراز بود؛ در این روز انجام سفر مبارک ، پرخیر و برکت و بدون تشریفات رئیس جمهور و همراهان خاطره ای از خدمت بی منت در ذهن مردم این دیار برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، تصورش سخت بود که در یک روز ماه مبارک رمضان رئیس جمهور و هیات دولت به سفرهای استانی خود در این ماه ادامه دهند؛ آنهم در وضعیتی که این روزها به واسطه بسیاری از مشکلات، مشغله کاری هیات دولت فراوان است؛ اما در این  حال ساکنان ایران کوچک یعنی خطه لاله خیز البرز شاهد سفری ساده و بدون تشریفات از سوی رئیس جمهور بودند تا گره از مشکلات مختلف آنان از جمله در زمینه ترافیک دیرینه این استان گشوده شود.

عدم نصب پلاکارد و برگزاری  افطاری ساده رئیس جمهور پس از یک روز پرکار و خسته کننده در کنار دانشجویان  از نکات مهم و عبرت آموزی بود که برای همگان درس ساده زیستی به نمایش گذاشت ، حرکتی که برخلاف ادوار گذشته حکایت از پایبندی دولت مردمی سیزدهم به شعارساده زیستی مسوولان و پرهیز از هرگونه ریخت و پاش داشت.

طبق برنامه سفر رئیس جمهور از حدود ساعت ۱۴ روز پنجشنبه به استان البرز آغاز شد و قرار بود این سفر ساعت ۲۲ همین روز به پایان برسد، سفری که با قطار شهری و بدون تشریفات، تنها با خوشامد گویی فرزند شهید و استقبال ساده استاندار البرز و نماینده ولی فقیه در استان آغاز شد.
زمان به سرعت طی می شد و برنامه های فشرده یکی پس از دیگری ورق می خورد ، دیدار با خانواده معزز شهدا ، نخبگان ، صاحبنظران ، قشرهای مختلف مردم و دانشگاهیان تا بازدید از برخی پروژه های نیمه کاره عمرانی ماننده خط ۲ قطار شهری کرج که ۱۵ سال از آغاز شروع آن می گذرد اما هنوز به سرانجام نرسیده است.
 

سفر ساده، پرکار و با برکت رئیس جمهور به البرز

تعدادی از معاونان رئیس جمهور، وزرا و معاونان و مدیران کل وزارتخانه ها آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی و به نمایندگی از رئیس جمهور به هفت شهرستان تابعه استان سفر کردند، تا ضمن ادای احترام به شهدای والامقام  و دیدار با مردم و مسوولان محلی به بررسی نیازها و مشکلات بپردازند.

از حاشیه های این سفر پرکار استقرار میز خدمت و پاسخگوی تمام وزارتخانه ها در استان البرز برای جمع آوری نامه ها ، پاسخگویی به مردم و مشکلات آنان  بود که به لحاظ رویکردی، حرکت جدید از دولتمردان به شمار می رفت، به طوریکه در تمام بخش ها مردم تا پایان سفر نامه ها و درخواست های خود را بدون واسطه با بخش های مربوط در میان گذاشتند و کمتر دستگاهی یافت شد که در این سفر ستاد ارتباطات مردمی نداشته باشد.

از سوی دیگر دهها کاربر در سامانه سامد با شماره تلفن خط ۱۱۱ به صورت غیر حضوری پاسخگوی مردم بودند و مردم درخواست ها و مطالبات را با مسوولان در میان گذاشتند.

افتتاح برخی پروژه های تولیدی و عمرانی مانند گلخانه بزرگ نظرآباد  و یک کارخانه تولید دارو و واکسن ، آغاز عملیات ساخت حدود ۱۷ هزار و ۱۹۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان ، بررسی مشکلات صنایع و شرکت های تولیدی ، بررسی وضعیت گردشگری و صنایع دستی ، بررسی طرح های نیمه کاره راه و شهرسازی ، بررسی مشکلات برخی پروژه های بزرگ عمرانی مانند قطار شهری کرج ، بزرگراه شمالی و جنوبی البرز و دهها موضوع دیگر کاری از مواردی بود که با حضور معاونان رئیس جمهور و وزرا انجام شد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرستان گردشگری طالقان سفر کرد و ضمن ادای احترام به شهدای والامقام این خطه سرسبز به بررسی مشکلات مختلف مردم این دیار پرداخت و موضوع گردشگری طالقان و البرز را به عنوان یک اولویت برای توسعه اقتصادی استان برشمرد که باید در این دولت مورد توجه قرار گیرد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین مسوولی بود که از صبح پنجشنبه به نمایندگی از رئیس جمهور به دیدار با مردم شهرستان فردیس شتافت و ضمن بازدید از صنایع شاخص این شهرستان مانند کارخانه های صنعتی مپنا و انعقاد تفاهم نامه برای ساخت تجهیزات و لوازم پزشکی ، مشکلات تنها بیمارستان دولتی این شهرستان که پس از ۱۱ سال نیمه کاره مانده را مورد واکاوی قرار داد که البته در این زمینه خبرهای خوشی هم به مردم این شهرستان داد.

وزیر بهداشت ،وضعیت آب و سایر نیازهای فردیس را بررسی و مطالبات مردم را به جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد ، منعکس کرد.

جوادساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دیگر نماینده رئیس جمهور بود که به شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد سفر کرد و ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم این دیار ابتدا گلخانه بزرگ نظرآباد و سپس  کارخانه داروسازی و واکسن سازی  را افتتاح کرد و به دنبال آن نیازها و درخواست های این منطقه را  به فهرست مطالبات استان البرز پیوست کرد.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیگر نماینده رئیس جمهور بود که به شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ سفر کرد؛ دیدار با مردم و مسوولان و بازدید از طرح های مختلف عمرانی و زیست محیطی محور کاری این مسوول همراه رئیس جمهور بود.

بررسی مشکلات صنایع و نیازهای زیست محیطی ساوجبلاغ و البرز از نکات کلیدی برنامه این نماینده رئیس جمهور بود و در این سفر در کنار اهمیت توسعه تولید و دانش بنیان به موضوع حفاظت از آب و خاک ، گریزی زد و اعلام داشت که دیگر هیچ کلنگی بدون توجه به محیط زیست در کشور به زمین نخواهد خورد.

وزیر کشور نماینده دیگر رئیس جمهور به مناطق مختلف شهرستان کرج رفت و از روستای گردشگری کندر در جاده کرج – چالوس تا پروژه بزرگراه شمالی کرج را بازدید و به بررسی مشکلات مردم پرداخت.

احمد وحیدی  در این سفر مشکلات خط ۲ قطار شهری کرج ، برخی پروژه های عمرانی و زیر ساختی را مورد بررسی قرار داد ضمن آنکه  همچون دیگر نمایندگان رئیس جمهور دیدار با خانواده های معظم شهدا را نیز در اولویت کاری قرار داد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دیگر همراه رئیس جمهور در این سفر ضمن کلنگ زنی ساخت پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرماهدشت کرج پای گلایه های ساکنان مسکن مهر این شهر نشست که از کمبود آب ، فضای آموزشی ، امکانات رفاهی و بهداشتی درمانی گلایه داشتند و به آنان قول داد تا این مشکلات را در اسرع وقت بررسی و به سرانجام برساند.

وی همچنین به شهرجدید هشتگرد استان البرز رفت و ضمن بررسی کاستی های مسکن مهر این شهر در زمینه کمبود زیر ساخت ها ، بیمارستان ، مراکز رفاهی و خدماتی به دستگاه های متولی دستور داد تا اقدام لازم صورت بگیرد.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت ، معدن و تجارت دیگر نماینده رئیس جمهور بود که راهی دیار شهید پرور اشتهارد شد و ضمن بررسی نیازهای مردمی به بزرگترین شهرک صنعتی کشور با بیش از۲ هزار واحد تولیدی رفت تا در سال تولید ، دانش بنیان و کارآفرین گره های ناگشوده بخش صنعت را بررسی کند و برای گشایش در آنها راهکار ارائه دهد.

برخورداری  خانواده چهارقلوهای البرز از زمین برای ساخت خانه 

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دیگر نماینده رئیس جمهور بود که به کرج و شهرستان چهارباغ استان البرز سفر کرد.

وی در این سفر ضمن بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان بانوان ، آسیب های اجتماعی خانواده ها و زنان از تخصص اعتبار ۷۴ میلیارد تومانی برای کمک به امور بانوان این استان خبر داد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به تولد چهارقلوهای البرز در دومین روز سال ۱۴۰۱ گفت : دولت برای خانواده این نوزادان یک قطعه زمین مسکونی اختصاص داده است.

جلوه های زیبا از نشست های رئیس  جمهور 

سفر ساده، پرکار و با برکت رئیس جمهور به البرز

آیت الله رئیسی  پس از ادای احترام به شهدای والامقام استان البرز و دیدار با خانواده های معظم شهدا در جمع خانواده های معظم شهدا ، نخبگان ، صاحبنظران و محققان استان البرز حضور یافت و پای سخنان آنان نشست .

مادر شهید کمالی دهقان در حالی که روی ویلچری نشسته بود به نمایندگی از خانواده های معظم  شهدا دراین دیدار گفت: البرز چهار زندان دارد خانواده ها می آیند و مشکل ساز شده که اگر جابجایی این زندان ها صورت بگیرد تاثیرات مثبتی برای استان خواهد داشت.
شهبازی یک محقق محیط زیست نیز طی سخنانی بیان داشت: استان البرز دارای مراکز تحقیقاتی متعددی بوده و با این ظرفیت علمی  قطب علم و فناوری شناخته شده است.
وی ادامه داد:  داشتن ظرفیت تولید واکسن دام و طیور به دلیل وجود موسسه سرم سازی رازی از جمله ظرفیت های قابل توجه است؛ ایجاد ارتباط مناسب بین مراکز دانش بنیان و تحقیقاتی البرز می تواند پیشرانی در کشور را در حوزه علم به وجود آورد.
علی فلاحت کار محقق و معلم آموزش و پرورش نیز گفت: بازگشایی مدارس پیوست اجتماعی می خواهد، الگوی مشخصی برای پسا کرونا نبود که باید این موضوع به جد دنبال شود؛ نباید عصبانیت معلم را به معیشت او گره زد چراکه عزت او خدشه دار می شود.
وی ادامه داد: چگونه عزت معلم  نابود شود و ازاو دانش آموز عزتمند بخواهیم و امروز با توجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب باید به بحث  آموزش و پرورش توجه جدی داشت.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز نیز در این دیدار  گفت: در طول ۲۰۰ روز گذشته شاهد گشایش های قابل تاملی در اداره کشور بوده ایم. به اعتقاد ما این تحولات از سر خوش شانسی نیست و دلیل آن کاملا مشخص است. بوسیدن دست ولی خدا به جای کدخدا برکت می آورد. اما متاسفانه در طول سال های گذشته مسائلی همچون کرسنت، ارز ۴۲۰۰ تومانی، نحوه اجرایی شدن قانون گران شدن بنزین در آبان ۹۸، خصوصی سازی‌های غلط که از جمله نتایج حکمرانی نو ایده آل  در اداره کشور است، سبب از بین رفتن اعتماد عمومی  شده است. 
 محمد رضا فلاحی افزود: ما این دولت را دولت بازگشت اعتماد عمومی ملت می دانیم.  امیدواریم این دولت وعده های سالم و بازگشت به حکومتداری را نشان دهد و توان و اراده مبارزه با فساد در همه سطوح مدیریتی اش قابل رصد باشد تا نقطه عطفی در حکمرانی انقلاب و رسیدن به  دولت اسلامی باشد.

در این نشست صمیمی رئیس  جمهور موضوعات مطرح شده حضار را نیز مورد بررسی قرار داد.

چکیده ای از اظهارات رئیس جمهور در استان البرز
 

سفر ساده، پرکار و با برکت رئیس جمهور به البرز

رئیس جمهور در جمع استاد و دانشجویان دانشگاه خوارزمی نیز با اشاره اقدامات صورت گرفته در بحث اصلاح ساختار اقتصادی کشور گفت: ۲ میلیون مودی مالیاتی جدید طی ۶ ماه گذشته در کشور شناسایی شده اند.

 «سید ابراهیم رئیسی» افزود: اگر ۶ تا هفت میلیون مودی مالیاتی در کشور داریم فقط ۲ میلیون مودی مالیاتی در ۶ ماه اخیر شناسایی شده است که نشانه همان اصلاح ساختارها است.

وی اظهار داشت: این دریافتی مالیاتی از کارمند و کارگر نیست بلکه بخش زیادی از آن از افرادی گرفته شد که مالیات نمی دادند و حق مردم را می خوردند.

وی تاکید کرد که بسیاری از ساختارها همچون نظام بانکی و مالیاتی در حال تغییر است.

رئیس جمهور درنشست  شورای اداری البرز نیز با اشاره به اهمیت سلامت نظام اداری کشور گفت: مدیران دولت سیزدهم باید به تمام روابط ناسالم حساس و هوشیار باشند.

آیت الله رئیسی  در دیدار با نخبگان ، علما، خانواده معظم شهدا و مردم  با بیان اینکه گفتمان دولت تحول وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب است گفت: نظام اداری امروز در کشور یک نظام کارآمد و گره گشا است.

رئیس جمهور افزود: دولت برای دستیابی به وضع مطلوب در جامعه و تحقق گفتمان تحولگرا با استناد به بیانیه گام دوم پیش خواهد رفت.

وی با تاکید بر اصل شعار ” ما می توانیم” برای رسیدن به وضع مطلوب در جامعه اظهار داشت: نخبگان و فرهیختگان جامعه نقش مهمی دارند و وجودشان ، بیانشان و تاثیرگذاری سخنشان در اجتماعات موثر است چرا که نگاه مردم امروز به نمایندگان و مسوولان و فرهیختگان و نامداران است که چگونه آن ها سلوک می کنند و رفتارشان در مردم بسیار تاثیرگذار است؛ چه مسوولان و چه آنان که در اجتماع به عنوان چهره شاخص مطرح هستند و تاثیر بسزایی در جامعه سازی قرآنی دارند. 

افطاری ساده رئیس جمهور با دانشجویان

سفر ساده، پرکار و با برکت رئیس جمهور به البرز

اما در حرکتی ارزشی رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه در  فضایی ساده و صمیمی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه خوارزمی واقع در حصارک کرج افطار کرد.

 آیت الله  رئیسی در این جمع صمیمی نیز پای سخنان  دانشجویان نشست که از جلوه های زیبای این سفر پرکار بود.

همچنین رئیس جمهور  با حضور در نشست شورای اداری استان البرز به بیان نیازها و مشکلات  استان و اقدامات دولت برای گره گشایی از مشکلات این استان پرداخت.

آیت الله رئیسی در پایان این سفر در نشست خبری نیز به سووالات خبرنگاران پاسخ داد.
 

تصویب اجرای ۱۷۲ طرح عمرانی رهاورد سفر با برکت رئیس جمهور برای البرز

 از سوی دیگر معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: ۱۷۲ طرح عمرانی و فرهنگی در بخش های مختلف ویژه سفر رئیس جمهور و هیات دولت در استان البرز اجرا می شود.

سید صولت مرتضوی در نشست شورای اداری  استان البرز گفت:  پس از چندین هزار نفر ساعت کار کارشناسی  ماحصل آن برای اجرای  ۱۷۲ طرح  عمرانی در البرز به توافق رسیدیم.

معاون رئیس جمهور افزود: علاوه بر طرح های عمرانی، برای طرح های اقتصادی البرز مبلغ ۲۳ هزار ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری از منابع داخلی بانک ها برای توسعه اقتصادی استان البرز پیش بینی شده است ضمن آنکه تسهیلات ازدواج و مسکن یارانه دار در این استان خواهیم داشت.

مرتضوی تصریح کرد : یک هزارو ۸۹۸ میلیارد  تومان تسهیلات برای ازدواج جوانان البرز  در سال جاری پیش بینی شده که امیدواریم با تلاش بانک های عامل در اسرع وقت محقق شود.

وی خاطرنشان کرد:  عمده دستگاه هایی که توافقات با آنها انجام شده نیاز ها و مزیت های استان را در دستور کار قرار داریم ؛ یکی از مهمترین آنها توسعه فضاهای آموزشی است که یک هزارو ۷۱ میلیارد تومان طی سه سال برای این فضاها دیده شده است که مدارس کپری و کانکسی جمع آوری شود.

معاون رئیس جمهور افزود: همچنین  در بخش توسعه  تخت های بیمارستانی البرز اعتبار  پیش بینی شده  ضمن آنکه  در حوزه راه های استان بیشترین اعتبارات تدارک دیده ایم ،  سایر حوزه ها، مانند وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، علوم، تحقیقات وفناوری   ،‌ فرهنگ و ارشاد  اسلامی ، شهرداری ها،‌ میراث فرهنگی ، گردشگری ،‌ وزارت نفت،‌ وزارت نیرو،‌ محیط زیست ورزش و جوانان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان،  کمیته امداد،  بنیاد حفظ آثار، جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید،  دستگاه قضایی  نیز در البرز اعتبار پیش بینی کرده اند.

وی تاکید کرد: با تمام توان و حسب دستور رئیس جمهور پیگیر مصوبات هستیم  و از مسوولان می خواهیم اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهند تا غبار محرومیت البرز برطرف شود.

به گزارش ایرنا از نکات قابل توجه این سفر این بود که قرار بود این سفر از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه شروع شود و در ساعت ۲۲ به پایان برسد که به دلیل تراکم دیدارها پایان کاری ساعت این سفر بیش از ۲ ساعت افزایش یافت.

 رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم  روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه میهمان مردم استان البرز بود.

آیت الله رئیسی پس از انجام سفر به استان البرز ساعت حدود ۲۴ شب گذشته کرج را به مقصد تهران ترک کرد.

 رئیس جمهور پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده بود.»


در تاریخ 11/12/95 خبرگزاری فارس خبر مشابهی را برای حسن روحانی رئیس جمهور وقت نوشت:

«استانداری البرز بالاخره پس از چندین روز، روزه سکوت خود را شکست و درباره هزینه‌های سفر حسن روحانی به البرز توضیحاتی را منتشر کرد که خود ابهامات بیشتری را به پرسش‌های مطرح شده، می‌افزاید.

ضرورت اعلام صریح هزینه‌های سفر روحانی به البرز/ با تهمت و توهین نمی‌توان مانع اطلاع‌رسانی به مردم شد + فهرست چند قلم ناچیز هزینه غذا!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، استان البرز آخرین سفر استانی حسن روحانی در طول دوره چهار ساله ریاست جمهوری‌ و ریاست کابینه بود.

این سفر پس از چند بار لغو شدن و به تاخیر افتادن، در نهایت روز بیست و ششم آبان ماه سال جاری انجام شد.

به همراه رئیس جمهوری، 14 نفر از وزرا و مدیران عالی‌رتبه کشور نیز به البرز سفر کردند.

حدود دو ماه پس از پایان سفرهای رئیس جمهوری به البرز، ناگهان خبری در رسانه‌ها منتشر شد که تعجب بسیاری از مردم را به همراه داشت.

این خبر از یک جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج به بیرون مخابره شد.

ماجرا از این قرار است که لایحه‌ای از سوی شهرداری کرج در جلسه روز بیست و چهارم آبان ماه سال جاری مطرح گردید که نشان می‌داد بودجه‌های گزافی برای سفر رئیس جمهوری به البرز هزینه شده است.

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در گزارشی از این جلسه می‌نویسد: “در ادامه این جلسه لایحه‌ای در ارتباط با هزینه‌های سفر ریاست جمهوری از سوی شهرداری کرج به شورا ارائه و تصویب شد.

وحیدی سخنگوی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه  سفر ریاست جمهوری یک موضوع فرهنگی – اجتماعی است و هزینه فرهنگی با کار فرهنگی متفاوت است، بیان کرد: برخی از انتظارات ما در سفر هیأت دولت به استان بر آورده نشده است و موضوعاتی مانند تعیین و تکلیف قطار شهری که یکی از معضلات مهم شهر در حال حاضر است به سرانجام نرسید.

حجت‌الله غلامرضایی رئیس کمیسیون عمران نیز با دفاع از این مصوبه اظهار امیدواری کرد: این سفر منشاء خیر برای استان البرز به خصوص شهر کرج شده است.”

نکته جالب توجه این است که گزارش فوق با عنوان “تامین هزینه‌های سفر هیأت دولت به البرز تصویب شد” در پایگاه رسمی مدیریت شهری کرج منتشر گردید، اما خبر در همین‌جا پایان یافته و هرگز عدد و رقمی منتشر نمی‌شود.

اما یکی از خبرگزاری‌ها در همان روز گزارش کامل‌تری را منتشر می‌کند.

در این گزارش آمده است: ” در این جلسه شهرداری کرج لایحه‌ای در ارتباط با هزینه‌های سفر ریاست جمهوری به شورا ارائه داد که با تصویب مبلغ به میزان یک‌ میلیارد و 420 میلیون تومان به تصویب رسید.

وحیدی عضو دیگر شورای شهر کرج با اشاره به اینکه  سفر ریاست جمهوری یک موضوع فرهنگی اجتماعی است و هزینه فرهنگی با کار فرهنگی متفاوت است، بیان کرد: برخی از انتظارات ما در سفر هیئت دولت به استان بر آورده نشده است و موضوعاتی مانند تعیین و تکلیف قطار شهری که یکی از معضلات مهم شهر در حال حاضر است به سرانجام نرسید.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از ریز هزینه‌های این سفر  قابل دفاع نیست، گفت: من به شخصه با افزایش هزینه‌های سفر هیئت دولت از 500 میلیون تومان به یک میلیارد و 420 میلیون تومان مخالف هستم به دلیل اینکه پیش‌بینی برآورد هزینه برای این سفر پیش‌بینی درستی نبود و عملا حکایت از این دارد که برنامه‌ریزی درستی در این راستا انجام نشده است.

محمودی عضو دیگر شورای شهر کرج در ارتباط با هزینه سفر هیئت دولت به استان البرز گفت: در بسیاری از موارد چنین هزینه‌هایی شده و موافقت با آن صورت گرفته که از نظر من تصویب این لایحه مشکلی ندارد.

حجت‌الله غلامرضایی رئیس کمیسیون عمران و علی ترکاشوند شهردار کرج هر دو از این مصوبه دفاع کردند و گفتند: هزینه‌های سفرهای مسئولان گذشته هم در همین حدود بوده و این سفر منشا خیر برکت برای استان البرز مخصوصا شهر کرج شده است.

 محمدصادق باغستانی به عنوان مخالف این موضوع، افزود: این مصوبه یکبار در صحن علنی شورای شهر عنوان شده و به تصویب نرسیده در نتیجه دیگر لزومی به رای گیری دوباره در این مورد نیست.

وی با بیان اینکه لازم است این اعتبارات در موارد مورد نیاز هزینه شود، ادامه داد: خانواده‌های مدافعان حرم در کرج که برای دفاع از آرمان‌های  مشغول خدمت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و بهتر است برای خانواده‌های این افراد که مستاجر هستند تدبیری شود.

وی با بیان اینکه موضوع ارتباطی به یک جناح و حزبی افزود: یک‌میلیارد و نیم هزینه جاری سفر شده اگر مردم این شهر مطلع شوند برای آنها جای سوال است.”

* مطالبه‌گری رسانه‌ها درباره هزینه سفر رئیس جمهوری به البرز

پس از این بود که مطالبه‌گری رسانه‌های مستقل در البرز درباره هزینه‌های سفر رئیس جمهوری آغاز گردید.

به عنوان نمونه خبرگزاری فارس در تاریخ چهارم اسفند ماه سال جاری طی گفت‌وگویی با داوود وحیدی سخنگوی شورای اسلامی شهر، به جزییات بیشتری از لایحه فوق دسترسی پیدا و آن را منتشر کرد.

وحیدی در این مصاحبه گفته بود: “شورای شهر ابتدا برای بخشی از هزینه‌های این سفر مبلغ 500 میلیون تومان را به تصویب رساند.

وی اظهار داشت: پس از مدتی شنیدم که هزینه‌های صورت گرفته برای این سفر به مراتب بیش از 500 میلیون تومان است، اما تصور نمی‌کردیم که این مطالب صحت داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در نهایت با دریافت لایحه‌ای از سوی شهرداری، متوجه شدیم که هزینه‌های انجام شده برای سفر فوق که تنها از سوی شهرداری کرج پرداخت شده، به مراتب بیش از این رقم است.

وحیدی تصریح کرد: در تاریخ 16 دی ماه سال جاری لایحه‌ای به شورای شهر ارسال و در آن ذکر شده بود “به شهرداری کرج اجازه داده می‌شود، با توجه به اینکه هزینه‌های سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان البرز بیشتر از سقف مصوب است، مبلغ 11 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل مازاد بر ماده 16 را به این منظور اختصاص و هزینه نماید که سرجمع کل هزینه‌ کرد بالغ بر 16 میلیارد و 200 میلیون ریال می‌باشد.”

خبرنگار فارس برای دسترسی به فهرست هزینه‌های انجام شده، تلاش‌های زیادی انجام داد که متاسفانه با اعداد و ارقام عجیبی روبه‌رو شد.

بخشی از این ارقام به شرح زیر است:

1 – خرید شال گردن، کلاه، تیشرت، لباس فرم پرسنل، پرچم پایه استیل، خرید غذا برای کارکنان مستقر در پارک چمران و لوازم اداری در مجموع 126 میلیون و 950 هزار تومان.

2 – خرید غذا از تالار (گ) در مجموع 108 میلون و 438 هزار تومان.

3 – خرید غذا از تالار (ل) در مجموع 46 میلیون و 700 هزار تومان

4 – خرید غذا از رستوران (س) در مجموع 50 میلیون و 368 هزار تومان

5 – خرید غذا از رستوران (گ) در مجموع 31 میلیون و 500 هزار تومان

6 – خرید غذا از رستوران (م) در مجموع 94 میلیون و 595 هزار تومان

7 خرید غذا از رستوران (آ)  در مجموع 110 میلیون و 526 هزار تومان

8 – خرید فلاکس چای، شیرینی، آب معدنی، کیک و آب میوه سن‌ایچ، پتو و لباس فرم کارکنان مستقر در باغ گل‌ها در مجموع 167 میلیون و 489 هزار تومان.

نکته قابل توجه در کنار ارقام نجومی، مربوط به رستوران‌ها و تالارهایی است که به آن سفارش غذا داده شده و همه آنها از جمله بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های استان البرز به شمار می‌آیند.

* انتقاد صریح نماینده ولی فقیه در استان البرز

همچنین آیت‌الله حسینی همدانی روز جمعه گذشته در خطبه‌های دوم نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان کرج به این موضوع اشاره‌ و به صراحت تاکید کرد: “در حکومت اسلامی بیت‌المال تیول شخصی افراد نیست که هر طور خواستند دست‌درازی کنند؛ آن‌هم در چنین استانی که مشکلات عدیده بیکاری و رکود روبرو هستیم؛ گاهی راه افتادن و احیای یک واحد اقتصادی با مبالغ پایین‌تر از این‌ها میسور است؛ می‌شود چندین خانواده را با همین مبالغ به راه انداخت و تعدادی را به کار گماشت.

وی خاطرنشان ساخت: افرادی که لایحه دادند و آن‌هایی که در شورای شهر تصویب کردند اگر تبذیر و اسراف کرده باشند، نزد خدای متعال عذری ندارند و در همین دنیا نیز محکوم‌اند؛ به گردن این‌وآن انداختن هم دردی را دوا نمی‌کند، بالاخره این پول خرج شده است و باید پیگیری شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: از بازرسی استان و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم به مساله ورود کرده و به ‌دقت این مطلب را که مطالبه‌ عمومی است، پیگیری و بررسی دقیق کرده و با جزییات به اطلاع مردم برسانند که چه بوده است، هر خطایی رخ‌ داده باید برخورد جدی بشود.

وی تأکید کرد: مردم نیز باید به این مسائل توجه داشته باشند؛ این‌هایی که این لایحه‌ها را داده‌اند و آن‌هایی که در شورای شهر آن را تصویب کرده‌اند، با رأی شما وارد این مناصب شده‌اند؛ اگر با دقت رأی نداده باشید کسانی که به آن‌ها رأی داده‌اند نیز در گناه شان شریک هستند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: البته همه اعضای شورا یک‌جور نیستند و بین آن‌ها بزرگوارانی هم هستند، ولی گاهی چنان عرصه را تنگ می‌کنند که آن‌ها هم نمی‌توانند مقاومت کنند، همه هم که در یک سطح نیستند و نمی‌توان به آن‌ها ایراد گرفت.”

* بالاخره روزه سکوت استانداری البرز شکست

اگر چه خبرنگاران البرزی از تاریخ بیست و چهارم بهمن ماه به دنبال پاسخگویی مسؤولان استانداری البرز بودند، اما هرگز به نتیجه نرسیدند تا اینکه روابط عمومی استانداری البرز توضیحاتی را در این ارتباط منتشر و در پرتال اطلاع‌رسانی رسمی استانداری منتشر کرد.

به دلیل اهمیت موضوع متن کامل این توضیحات در پی می‌آید:

“به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، در پی انتشار و انعکاس مطالبی پیرامون سفر ریاست محترم جمهوری به استان البرز و هزینه‌های مترتب و بیان برخی ارقام غیر واقعی در رابطه با هزینه‌های این سفر، ضمن اهتمام جدی به حفظ اموال عمومی و بیت‌المال و ارج نهادن به دغدغه‌های مطروحه، مواردی جهت روشنگری و تنویر افکار عمومی اعلام می گردد.

اول- حضور هیأت دولت در استان، براساس پروتکل‌های رسمی اجرایی گردیده و دولت تدبیر و امید نیز مفتخر است که سفرهای استانی و دیدار با مردم شریف استان با کمترین هزینه ممکن انجام شده است.

دوم – ره‌آورد سفر ریاست محترم جمهوری به استان البرز بالغ بر 995 میلیارد تومان اعتبار بوده است که این رقم 4 برابر بودجه سالیانه کل استان بوده و منتهی به تصمیماتی استراتژیک و راهبردی شده و خواهد شد.
علاوه بر این مبلغ 5 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات در بخش‌های مختلف از سوی موسسات و بانک های عامل استان قابل جذب می‌باشد.

سوم – لیست منتشر شده غیر واقعی و غیر مستند بوده و صرفاً به منظور مقاصد سیاسی انجام گرفته است که البته در جایگاه خود قابل پیگیری است.
هزینه واقعی صورت گرفته در این سفر بسیار کمتر از هزینه سفرهای مشابه به استان بوده که بخش اعظم آن، هزینه‌های سرمایه‌ای و ماندگار برای استان و بخش کمی نیز مربوط به امور جاری بوده است.

از طرف دیگر، سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان البرز نیز که به منظور افتتاح پالایشگاه غلات انجام شد، سفری نیم روزه بود و رئیس محترم جمهوری و هیأت همراه  ایشان ناهار را میهمان البرز نبودند.

چهارم – در شرایط فعلی به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری که اتحاد، انسجام و وحدت و ایجاد امیدواری باید در سرلوحه کار همگان قرار گیرد، انتظار می‌رود در عمل با توجه به این مولفه‌ها، موجبات تقویت منافع، مصالح و اتحاد ملی که از ضروریات مهم این ایام می‌باشد فراهم گردد.”

* چند پرسش ساده از استانداری البرز

توضیحاتی که روابط عمومی استانداری البرز در خصوص حواشی ایجاد شده منتشر کرده، نه تنها ابهامات را برطرف نمی‌کند، بلکه پرسش‌های جدیدی را نیز مطرح می‌سازد که مهمرین آنها عبارت است از:

1  – بند دوم توضیحات روابط عمومی استانداری البرز هیچ ارتباطی با دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم البرز ندارد.

2 – در بند نخست این توضیحات آمده است “دولت تدبیر و امید نیز مفتخر است که سفرهای استانی و دیدار با مردم شریف استان با کمترین هزینه ممکن انجام شده است.” و یا اینکه در بند سوم تاکید گردیده ” لیست منتشر شده غیر واقعی و غیر مستند بوده و صرفاً به منظور مقاصد سیاسی انجام گرفته است که البته در جایگاه خود قابل پیگیری است.
هزینه واقعی صورت گرفته در این سفر بسیار کمتر از هزینه سفرهای مشابه به استان بوده که بخش اعظم آن، هزینه‌های سرمایه‌ای و ماندگار برای استان و بخش کمی نیز مربوط به امور جاری بوده است.”

حال این پرسش مطرح می‌شود که اگر این لیست منتشر شده غیر واقعی و غیر مستند و هزینه‌ها بسیار کمتر بوده، چرا استانداری لیست هزینه‌های واقعی را منتشر نمی‌کند؟

3 – بر فرض که طرح پرسش از سوی رسانه‌ها، نماینده ولی فقیه در استان البرز، برخی از دلسوزان و همچنین انتقادهای تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر صرفا برای مقاصد سیاسی انجام شده است، پس چرا استانداری البرز به جای شفاف‌سازی درباره هزینه‌های نجومی فوق، به طرح مسائل غیر مرتبط از جمله زمان دومین سفر حسن روحانی به البرز و یا تعداد مصوبات سفر نخست می‌پردازد.

4 – اگر هزینه‌ها غیر واقعی است، چرا شهرداری کرج لایحه‌ای به ارزش 16 میلیارد و 200 میلیون ریال به شورا ارائه کرده و این لایحه با اندکی تعدیل به تصویب می‌رسد؟

5 – چرا تا این لحظه فرمانداری کرج طبق اختیارات قانونی اقدام به رد مصوبه شورای شهر نکرده است؟

6 – آیا استانداری حاضر است تنها هزینه خرید خیار برای سفر رئیس جمهوری به استان البرز را منتشر کند؟

7 – و بالاخره اینکه در بخشی از این توضیحات آمده است: ” سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان البرز نیز که به منظور افتتاح پالایشگاه غلات انجام شد، سفری نیم روزه بود و رئیس محترم جمهوری و هیأت همراه  ایشان ناهار را میهمان البرز نبودند” حال این پرسش مطرح می‌شود که روابط عمومی استانداری البرز شایعات مربوط به هزینه هنگفت ناهار این روز در رستوران (آ) را تایید و یا رد می‌کند؟

* عدم پاسخگویی مسؤولان به مطالبات دانشجویان بسیجی

و بالاخره اینکه، تریبون آزاد دانشجویی با موضوع نهار 500 میلیونی سفر یک روزه رئیس جمهور به البرز قرار بود روز دوشنبه با حضور شهردار کرج دانشگاه خوارزمی برگزار گردد که در این جلسه مدیران استان البرز بر خلاف وعده‌های داده شده، از حضور در جلسه فوق خودداری کردند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا