خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض آمریکا به برخورد چین با مسلمانان

سفیر آمریکا در امور آزادی مذهبی با اشاره به کمپ‌های بازداشت چین برای مسلمانان در سین‌کیانگ، از نقض حقوق انسانی شامل شکنجه، تفهیم اجباری سیاسی و کار اجباری سخن گفت. او گفت: طبق گزارش‌ها این کمپ‌ها بیش از یک میلیون اقلیت اویغور و سایر اقلیت‌های مسلمان را در خود جای داده‌اند. دولت ترامپ عمیقا نگران است و این سرکوب را تلاش‌ عامدانه پکن برای باز تعریف و کنترل هویت، فرهنگ و ایمان گروه‌های اقلیت مسلمان می‌داند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سم براونبک، سفیر آمریکا در امور آزادی مذهبی در جریان سفر به هنگ‌کنگ تاکید کرد پکن “جنگ علیه ایمان” به راه انداخته است و لازم است که به “حقوق اساسی و مقدس مردم برای عبادت” احترام بگذارد.

این مقام آمریکایی در کلوب خبرنگاران خارجی در هنگ‌کنگ تاکید کرد: این جنگی است که آنها در آن پیروز نخواهند شد. حزب کمونیست چین باید صدای فریاد مردمش برای آزادی مذهبی را بشنود و در راستای تصحیح اشتباهاتش قدم بردارد.

سم براونبک با اشاره به کمپ‌های بازداشت چین برای مسلمانان در سین‌کیانگ، از نقض حقوق انسانی شامل شکنجه، تفهیم اجباری سیاسی و کار اجباری سخن گفت. او گفت: طبق گزارش‌ها این کمپ‌ها بیش از یک میلیون اقلیت اویغور و سایر اقلیت‌های مسلمان را در خود جای داده‌اند. دولت ترامپ عمیقا نگران است و این سرکوب را تلاش‌ عامدانه پکن برای باز تعریف و کنترل هویت، فرهنگ و ایمان گروه‌های اقلیت مسلمان می‌داند.

این مقام درباره برنامه‌های آمریکا برای اتخاذ سیاست‌های جدید یا تحریم‌ علیه چین بابت سرکوب در سین‌کیانگ از  جمله تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر علیه چن کوآنگواو، رئیس حزب کمونیست این منطقه اظهارنظری نکرد. او گفت: ما درباره مسائل داخلی مرتبط با اقدامات احتمالی خودمان درباره هر کشوری در سراسر جهان صحبت نمی‌کنیم و همین مساله شامل سینکیانگ هم می‌شود.

با این حال او خواستار بازدید از بازداشتگاه‌ها در سین‌کیانگ شد. سفیر آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی تاکید کرد: می‌خواهم فرصت بازدید ایجاد شود. می‌خواهم از کمپ‌های واقعی بازدید کنم و آزادانه با مردم دیدار کرده و مصاحبه کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا