خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قدم زدن بوریس جانسون و زلنسکی در خیابان های کیف

ایرنا نوشت: نخست وزیر انگلیس روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده با رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف دیدار کرد.

خبر این دیدار ابتدا در توئیتر سفارت اوکراین در انگلیس اعلام و سپس سخنگوی دفتر نخست وزیری بیان کرد: بوریس جانسون برای نشان دادن همبستگی با مردم اوکراین برای دیدار با رئیس‌جمهور زلنسکی، به اوکراین سفر کرده است.

وی افزود: آنها در مورد حمایت بلندمدت انگلیس از اوکراین بحث و نخست وزیر بسته جدیدی از کمک های مالی و نظامی را ارائه خواهد کرد.

پیشتر «ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان، «پتر فیالا» رهبر جمهوری چک، «یانز یانسا» نخست‌وزیر اسلوونی، کارل نهمر، صدراعظم اتریش و اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا، برای دیدار با رئیس جمهوری اوکراین به کی‌یف سفر کرده بودند.

بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا