خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انسیه خزعلی: برابری جنسیتی ظلم به زن است

خبرگزاری ایلنا نوشت: معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم، گفت: با تک تک سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها جلسه برگزار کرده‌ایم و اقتضائات آن سازمان را بررسی کرده‌ایم و شاخص‌های جدید و تکامل یافته‌ای را برای عدالت جنسیتی برای ادارات تعیین کرده‌ایم و هر شش ماه از دستگاه‌ها گزارش وضعیت اقدامات عدالت جنسیتی را می‌گیریم و بررسی می‌کنیم که هر دستگاهی تا چه میزان توانسته است به این مسئله عدالت عمل کند.

«انسیه خزعلی» معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حمایت‌های ویژه از زنان ایرانی که با مردان خارجی به ویژه افغانستانی ازدواج می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه قرار است در قانون تغییراتی ایجاد شود، نمی‌توانیم از نظر قانونی غیر از آنچه که مصوب شده است اقدامی را داشته باشیم، براساس آنچه که مصوب شده است تلاش کردیم تا حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص عدالت در خانواده و عدالت برای زنان، درباره برنامه‌های معاونت زنان در خصوص عدالت جنسیتی گفت: عدالت جنسیتی از برنامه‌های ما است. شعار دولت عدالت محوری است. یکی از انواع عدالت، عدالتی است که باید بین زن و مرد بوده و براساس  عدالت جنسیتی باشد، البته ما معتقد به برابری نیستیم و معتقدیم برابری ظلم به زن است و باید عدالت برای آن‌ها وجود داشته باشد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره این موضوع توضیح داد: گاهی اوقات ممکن است که امتیازات ویژه‌‌ای برای زنان در نظر گرفته بشود مانند همین موضوع مرخصی که برای زنان مطرح می‌شود یا موضوع دورکاری که در حال حاضر درباره آن موضوعاتی را مطرح کرده‌ایم. این موارد از موضوعاتی است که برای حفظ خانواده و مسئولیت‌هایی که زن دارد باید دیده شود. لذا ما روی شاخص‌های عدالت جنسیتی بسیار کار کرده‌ایم. با تک تک سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها جلسه برگزار کرده‌ایم و اقتضائات آن سازمان را بررسی کرده‌ایم و شاخص‌های جدید و تکامل یافته‌ای را برای عدالت جنسیتی برای ادارات تعیین کرده‌ایم و هر شش ماه از دستگاه‌ها گزارش وضعیت اقدامات عدالت جنسیتی را می‌گیریم و بررسی می‌کنیم که هر دستگاهی تا چه میزان توانسته است به این مسئله عدالت عمل کند.

خزعلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مهمترین آسیب اجتماعی که از نظر معاونت احصا شده است چیست و چه راهکاری برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: زنان بخشی از آسیب‌ها را در خانواده می‌بینند و ممکن است بخشی از آسیب را به صورت فردی متحمل شوند، آن چیزی که در حال حاضر بیشتر در بحث خانواده مطرح شده است موضوع طلاق است که به زنان صدمه وارد می‌کند. در واقع شاید صدمه‌ای که طلاق به زنان وارد می‌کند، بیش از صدمه‌ای است که به مردان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر بحث پیشگیری از طلاق و مشاوره را مطرح کرده‌ایم و انشاءالله اجرایی خواهد شد. این برنامه در دو استان در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم این برنامه را به استان‌های مختلف گسترش دهیم و مشاوره خاص برای زوجین را از آغاز ازدواج داشته باشیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین باید به موضوعات و آسیب‌هایی که در محیط کار به زنان وارد می‌شود نیز بپردازیم و باید شرایطی فراهم شود که زنان بتوانند به خانواده هم برسند. این شرایط امن خانواده و امن محیط کاری اگر فراهم نشود، حالت آرامشی که باید برای زن فراهم شود تا بتواند منتقل کننده این آرامش به خانواده باشد دچار خدشه می‌شود.

خزعلی تاکید کرد: براساس دسته‌بندی که سازمان بهزیستی در خصوص آسیب‌ها انجام داده است به طور کلی بخشی از آسیب‌ها به صورت علنی مطرح می‌شود و بخشی از این آسیب‌ها در خانواده است و باید آن را احصاء کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا