خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اینترنت کره شمالی دوباره وصل شد

یک شرکت آمریکایی که اینترنت را در سراسر جهان زیر نظر دارد، روز سه شنبه از بازگشت فعالیت شبکه اینترنت کره شمالی به حالت عادی پس از چند ساعت اختلال و در نهایت آفلاین شدن این شبکه خبر داد. 
 
شرکت داین مستقر در نیوهمپشایر اعلام کرد فعالیت شبکه اینترنت در کره شمالی – که در کانون رویارویی با آمریکا بر سر هک کردن شرکت سونی پیکچرز قرار دارد- دیروز چند ساعت مختل شد، اما فعالیت این شبکه روز سه شنبه از سرگرفته شد. 
 
بنا بر اعلام شرکت داین، علت اختلال در شبکه اینترنت کره شمالی مشخص نیست، اما ممکن است ناشی از نقض فنی یا حمله سایبری باشد. این در حالی است که چند مقام آمریکایی آگاه از تحقیقات درباره حمله سایبری به سونی پیکچرز اعلام کردند دولت آمریکا در هیچ گونه حمله سایبری علیه پیونگ یانگ مشارکت نکرده است. 
 
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا جمعه هفته پیش قول داد به حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز -که به کره شمالی نسبت داده شده است- « در زمان و مکان و شیوه دلخواه» پاسخ دهد. 
 
شرکت داین اعلام کرد ارتباطات اینترنتی کره شمالی روز دوشنبه با اختلال رو به رو شد و کمی بعد این ارتباطات کاملاً مختل شد. جیم کووی، از مسئولان شرکت داین پس از بازگشت فعالیت شبکه اینترنت کره شمالی به حالت عادی در تماسی تلفنی گفت: « ما هنوز زیر نظر داریم ببینیم آیا هنوز اختلالاتی در ارتباطات اینترنتی در این کشور مشاهده می شود یا خیر. باید دید در ساعات آینده ممکن است دوباره اختلالاتی بروز کند و شبکه اینترنت مانند دیروز آفلاین شود یا خیر.» 
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، در عین حال، کره جنوبی – که از نظر فنی با کره شمالی در حالت جنگی به سر می برد- اعلام کرد نمی تواند مداخله همسایه شمالی اش را در حمله سایبری به اوپراتور نیروگاه هسته ای خود منتفی بداند. کره جنوبی تصریح کرد در حمله سایبری به این شرکت تنها آمار و اطلاعاتی که از اهمیت زیادی برخوردار نیست سرقت شده است، و فعالیت های این شرکت نیز در معرض خطر قرار نگرفته است. با وجود این سئول خواستار کمک واشنگتن برای تحقیق درباره این حمله شد. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا