خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌بازد؟

روزنامه شرق نوشت: نظرسنجی ها نشان می دهد که فاصله بین امانوئل مکرون و مارین لو پن دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات همچنان در حال کمتر شدن است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه| فاصله بین مکرون و لو پن در حال کاهش است

حدود ۱۰ روز مانده تا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نظرسنجی ها نشان می دهد که فاصله بین امانوئل مکرون و مارین لو پن دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات همچنان در حال کمتر شدن است.

لو پن نامزد راستگرا در رقابت انتخاباتی فاصله خود را پیش از برگزاری دور دوم به مکرون نزدیک می کند.

نظرسنجی شرکت تحقیقاتی «اپینیون وی» در روز سه شنبه نشان داد که لو پن فاصله کمی را با مکرون دارد، در حالیکه رئیس جمهوری فعلی فرانسه همچنان با ۵۴ درصد آرا احتمالا پیروز انتخابات خواهد شد.

به این ترتیب رقابت این دو نسبت به سال ۲۰۱۷ نزدیک تر خواهد بود. در آن سال مکرون با ۶۶.۱ درصد آرا در برابر رای ۳۳.۹ درصدی رقیب به پیروزی رسیده بود.

در انتخاباتی که روز یکشنبه دور نخست ‌آن برگزار شد، مکرون با کسب ۲۷.۸ درصد آرا در جایگاه نخست دور اول انتخابات ایستاد و مارین لو پن نیز با ۲۳.۱ درصد آرا پیروزی گذشته را تکرار کرد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که روز  ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده است، دو نامزد که بیشترین رای را در دور نخست آورده باشند به رقابت می‌پردازند.

ارزیابی های نظرسنجی شرکت «اپینیون وی» که از طریق رادیو کلاسیک و روزنامه اکو منتشر شد، انتظار کاهش میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری امسال را دارد بدین صورت که میزان مشارکت از ۷۴.۵۶ درصد در سال ۲۰۱۷ که پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۶۹ بود، به ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا