خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نفع شهرداری در تهاتر و فروش املاک در بورس کالا

معاون مالی و اقتصاد شهری به موضوع مولد سازی دارایی ها پرداخته و اظهار داشت: ما بایستی دارایی های شهرداری اعم از املاک، شرکت ها و موسساتی را که سود ده نیستند از انجماد خارج کرده و مولد سازیم و بر همین اساس فروش و تهاتر املاک شهرداری در بورس کالا را که در بررسی های صورت گرفته نشان از یک معامله سود ده دوجانبه هم برای ما و هم برای پیمانکاران را دارد، شروع کرده و برای انجام این کار بزرگ، نیازمند ثبت تمامی اسناد مالکیت شهرداری در سامانه املاک هستیم که همکاری مرکز مطالعات را می طلبد.

فروش و تهاتر املاک در بورس کالا؛ معامله ای برد-برد برای شهرداری

به گزارش فارس، معاون مالی و اقتصاد شهری در جلسه ای با حضور محمد منان رییسی، رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از ایجاد یک تحول نوین و اساسی در راهبرد اقتصادی شهرداری تهران مبتنی بر ارائه خدمت و نه بر اساس بنگاه داری، خبر داد.

ابوالفضل فلاح ضمن اشاره به مطالعات انجام شده در حوزه مالی محاسباتی شهرداری  بر بازنگری سریع و در لحظه جهت اصلاح سیستم مالی شهرداری بر پایه اصول علمی و استانداردهای حسابداری و تغییر آن مطابق با واقعیت های موجود تاکید کرد.

وی تصریح کرد: نظام مالی شهرداری نیازمند یک خزانه واحد است تا علاوه بر آنکه تمامی منابع مالی وصولی و درآمدهای شهرداری در یک حساب تجمیع شود، قابلیت کنترل لحظه به لحظه جهت نظارت قبل، حین و پس از خرج را  نیز داشته باشد. ایجاد خزانه واحد سبب تمرکز رسوب پول در همان حساب و مدیریت نقدینگی نیز خواهد شد.

فلاح ضمن اشاره به ایجاد خزانه واحد در شهرداری گفت: خوشبختانه از اسفند ماه سال گذشته، تمامی پرداختی های سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران از محل این حساب واحد انجام شده است اما در خصوص پیاده سازی و استقرار سامانه خزانه الکترونیکی شهرداری که طراحی آن توسط یک تیم تحقیقاتی دانشگاهی انجام شده، نیازمند همکاری و کمک همه جانبه مرکز مطالعات و برنامه ریزی هستیم.

وی همچنین از ایجاد سامانه مدیریت بدهی ها و مطالبات شهرداری سخن گفت و افزود: از آنجایی که بایستی بدهی را به یک فرصت تبدیل و به عنوان یک ابزار مالی از آن بهره ببریم، لذا این سامانه را برای رصد میزان دیون و مطالبات شهرداری طراحی کرده تا با راه اندازی آن و اطلاع  لحظه ای از میزان بدهی ها، به اندازه ای ایجاد دین کنیم که بتوانیم پرداخت بدهی را انجام دهیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری در ادامه صحبت های خود به موضوع مولد سازی دارایی ها پرداخته و اظهار داشت: ما بایستی دارایی های شهرداری اعم از املاک، شرکت ها و موسساتی را که سود ده نیستند از انجماد خارج کرده و مولد سازیم و بر همین اساس فروش و تهاتر املاک شهرداری در بورس کالا را که در بررسی های صورت گرفته نشان از یک معامله سود ده دوجانبه هم برای ما و هم برای پیمانکاران را دارد، شروع کرده و برای انجام این کار بزرگ، نیازمند ثبت تمامی اسناد مالکیت شهرداری در سامانه املاک هستیم که همکاری مرکز مطالعات را می طلبد. 

فلاح از راهبرد اقتصادی شهرداری تهران مبتنی بر ارائه خدمت سخن گفت و توضیح داد: معاونت مالی شهرداری در صدد است تا راهبرد اقتصادی را که بر پایه بنگاه داری بنا شده است را تغییر داده و مبتنی بر خدمت کند به این صورت که شرکت هایش را توانمند ساخته، به مرحله بلوغ رسانیده و سهام آن ها را در معرض فروش بگذارد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: شهرداری می تواند تولید کنندگان را با سود سهام مشخص، تقویت کرده و با وجود برخورداری از بازار گسترده ای که دارد، سهام این شرکت های دانش بنیان را تقویت کرده و برای شرکت های دانش بنیان بازارسازی کنند تا از این طریق منبع قابل اتکایی برای بودجه غیر نقد خود ایجاد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا