خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستاورد دیدار وزرای امور خارجه ایران و عراق

وزیر امور خارجه دولت سیزدهم پس از استقبال رسمی از وزیر خارجه عراق، در محل وزارت خارجه میزبان هیات بلندپایه عراقی بود.

به گزارش خبرآنلاین، در دیدار امیرعبداللهیان با فواد حسین، آخرین وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و برخی موضوعات مورد علاقه بین المللی از جمله یمن، افغانستان، سوریه و اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان تقویت مناسبات تجاری با عراق را از اولویت های مهم دو کشور دانست و بر موضوعاتی مانند تسهیل تبادلات تجاری در گذرگاه های مرزی، حمل یکسره و نهایی شدن راه اهن بصره شلمچه تاکید کرد.

وی همچنین بر روان سازی تردد زائران دو کشور برای سفر به اماکن زیارتی تاکید نمود و خواستار تسهیل سفر زایران ایرانی از مرزهای زمینی به عتبات عالیات گردید.

امیرعبداللهیان گفت ایران نمی تواند بپذیرد از مرزهای خود از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی وعناصر تروریست و تجزیه طلب تهدید شود و امنیت‌اش در مخاطره قرار گیرد.

فواد حسین در این دیدار روابط و مناسبات دوکشور ایران و عراق را درهم تنیده خواند و از ایران به عنوان همسایه وفادار یاد کرد. وزیر خارجه عراق گفت عراق به نقش سازنده خود در آرام سازی فضای منطقه ادامه داده و در تقویت عنصر گفتگو بین کشورهای منطقه می کوشد.

فواد حسین در این دیدار تصریح کرد امنیت ایران و عراق به یکدیگر وابسته است و عراق اجازه نمی دهد از خاک خود تهدیدی علیه همسایگانش صورت گیرد.

شرح پیشرفت های مذاکرات وین، مسائل افغانستان، سوریه، اکراین و یمن و توسعه مناسبات ایران و خلیج فارس از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا