خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اختلاف مردم محل با خوابگاه خیابان مولوی دانشگاه امیرکبیر

یکی از دانشجویان می‌گوید که مردم منطقه از احداث و راه اندازی خوابگاه پسرانه‌ی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) در خیابان مولوی تهران ناراضی‌اند و این به زد و خورد و مشکلاتی کشیده شده است.

او به انصاف نیوز گفت: کلا دانشگاه پلی‌تکنیک مشکل خوابگاه دارد، خوابگاه‌هایش در تهران پراکنده است. در دوران کرونا دکتر معتمدی – رئیس وقت – از فرصت استفاده کردند و خوابگاه کشاورز – خیابان جماران – را به مزایده گذاشتند و قرار بود با پول آن دو سه خوابگاه نزدیک دانشگاه احداث کنند. الان چون خوابگاه کشاورز نیست، این کمبود خوابگاه بیشتر دیده می‌شود. فعلا مدیریت جدید هم برنامه‌ای برای رفع این مشکل نداشته است.

خوابگاه ناصرالاسلامی

او درباره‌ی خوابگاه ناصرالاسلامی در نزدیکی خیابان مولوی گفت: یکی از خوابگاه‌های دانشگاه در خیابان مولوی در میدان گمرک به تازگی راه افتاده است. یک پزشک ۸۵ ساله که از آلمان برگشته، زمینی را وقف خوابگاه پسران دانشجو کرده است و تاکید هم داشته که وقف دانشجویان نخبه‌ی پسر شود؛ برای همین طبق وقفنامه به دانشجویان ارشد پسر داده‌اند. این خوابگاه قرار بود تا بعد از عید فطر بهره‌برداری شود منتها به خاطر حضوری شدن دانشگاه‌ها، زودتر بهره‌برداری کردند و دانشجو فرستاده‌اند به آن. هنوز نیمه کاره است و کامل نیست، یعنی هنوز شرایط خوبی نیست. ولی علاوه بر اینها، اهالی محل هم با وجود این خوابگاه مخالفند چون معتقدند که وجود این خوابگاه پسرانه با چهارصد تا دانشجو، قیمت ملک را در آنجا پایین می‌آورد. یکی دیگر اینکه فرهنگ آن منطقه اینطور است که خوابگاه پسرانه با ۴۰۰ دانشجو را نمی‌پذیرند.

به گفته‌ی او، این منطقه جزو بافت فرسوده‌ی شهر است و در پروسه‌ی ساخت این خوابگاه چون شش طبقه است باید از همسایه‌ها اجازه می‌گرفتند. از ابتدا درگیری و اختلافی بوده است اما گویا آن زمان گفته بودند که می‌خواهیم این خوابگاه را به متاهل‌ها بدهیم، برای همین هم مردم محل راضی شده‌اند.

این دانشجو در مورد اتفاق دو سه روز پیش در این خوابگاه گفت: بالکن‌های خوابگاه به خانه‌های مردم مشرف بود و تعدادی از بچه‌ها با زیرپوش و شلوارک به آنجا می‌رفتند و سیگار می‌کشیدند و بخشی از مردم از این وضع ناراحت و عصبانی شدند و به جلوی خوابگاه ریختند و اعتراض کردند و انتظامات خوابگاه را از درون خوابگاه بیرون آوردند و کتک زدند، تعدادی از دانشجوها هم آمدند که ببینند چه خبر است، آنها هم کتک خوردند؛ البته زد و خورد شد.

به گفته‌ی او: بالاخره مردم معترض منطقه گفتند که می‌خواهیم اینجا را برای شما ناامن کنیم که بگذارید بروید. چندین مورد خفت‌گیری و امثال آن هم در این مدت اتفاق افتاده که به‌نظر از روی قصد بوده است. ورودی خوابگاه هم یک کوچه‌ای است که تنگ و باریک است و مخوف است!

بنا به شنیده‌ی این دانشجو، دانشگاه می‌خواهد حدود ۴۰ نفر از دانشجویان را جابجا کنند، در حال حاضر حدود ۱۴۰ دانشجو در آن خوابگاه هستند و ظرفیت این خوابگاه ۴۰۰ نفره است اما خوابگاه‌های دانشگاه مشکل ظرفیت دارد. اهالی محل هم در حال جمع کردن استشهاد محلی هستند.

او البته می‌گوید که وضعیت خوابگاه‌ها کلا مطلوب نیست، مثلا در خوابگاه گلشن پروتکل‌های بهداشتی کرونا به خوبی رعایت نمی‌شود، همچنین در خوابگاه نجات‌آللهی. در باقی خوابگاه‌ها هم اتاق‌ها دارد اضافه ظرفیت می‌خورد. مثلا اتاق ۶ نفره را ۷ نفره کرده‌اند، یا ۴ نفره بوده که ۶ نفره شده، ۱۰ نفره بوده که ۱۲ نفره شده، تعدادی کف‌خواب شده‌اند؛ به این معنا که تخت ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خداوکیلی مردم محلش خیلیم با شعورن
    محلشم امنه
    مشخصه از کجا خط می گیرین تو دانشگاه …
    با کسی کار نداشته باشی و شعور منطقه مسکونی رو رعایت کنی کسی کخ نداره بیاد مزاحمت بشه.

    دزدی و خفت گیری همه جای تهران هست،هیچ کسم اینجا خفت گیری نکردن
    بر آدم دروغ گو لعنت

    2
    13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا