خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان: گروگانیم، رهایمان کنید!

جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان (ورودی سازمان سنجش، مورد تایید وزارت علوم) در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، ضمن درد دلی درباره ی وضعیت خود نوشتند: درخواست رهایی از این گروگان گیری را داشته و خواستار انتقال قطعی پرونده های آموزشی پژوهشی خود به سایر دانشگاه ها هستیم.

متن این نامه خطاب به دکتر محمد فرهادی که به انصاف نیوز ارسال شده در پی می آید:

احتراما به استحضار می رساند ما دانشجویان ورودی کنکور سراسری و سازمان سنجش از ابتدای دانشجو شدن در این پژوهشگاه صرفا به عنوان طعمه ای بودیم که پژوهشگاه با اعتبار داشتن دانشجوی کنکوری و عوام فریبی در سطح کشور، بتواند بدون مجوز بیش از ۵۰۰ دانشجوی پولی در مقطع ارشد و دکتری جذب و کسب در آمد کند.  امروز بعد از ۳ – ۴ سال از تحصیل نیز همچنان مانند طعمه ای هستیم که صرفا پژوهشگاه به واسطه ی ما می خواهد به وزارت علوم فشار وارد کند تا دانشجویان پولی را تایید کند و حرف از میلیاردها پول است و تا تایید نشدن دانشجویان پولی ورودی های کنکور ذره ای پیشرفت تحصیلی نخواهند داشت.

در دو سال اخیر که حرف از عدم تایید دانشجویان پولی توسط وزارت علوم است، درصد بالایی از دانشجویان مورد تایید وزارت یا از فرط اذیت های مسوول پژوهشگاه و عدم پیشرفت تحصیلی یا درس را در حالت بلاتکلیفی رها کرده اند و با توجه به عدم تصمیم گیری قاطع وزارت علوم در این خصوص، صرفا رییس پژوهشگاه را به خدا واگذار کرده و عده ای نیز کتبا ابلاغیه ی اخراج آن ها صادر شده و نمی توانند ادامه دهند. پژوهشگاه با این گروکشی می خواهد ما را در مقابل وزارت علوم قرار دهد تا با وارد کردن فشار به وزیر علوم دانشجویان پولی تایید شوند و پژوهشگاه به اهداف مادی خود برسد. (بیش از دو سال است این مشکلات را با وزارت علوم مطرح می کنیم و هیچ جوابی نگرفته ایم).

ما دانشجویان در کنار و همگام با مجموعه وزارت خواهان حل این مشکل و احساس مسوولیت وزارت علوم در قبال دانشجویان مورد تایید خود هستیم چرا که ۳ – ۴ سال از بهترین سال های عمر ما را تباه ساخته اند و با این شرایط تا ۱۰ سال دیگر هم فارغ التحصیل نمی شویم و بیشتر دانشجویان (به ویژه دکتری) به دلیل اذیت ها و مانع تراشی ها در حد دانشجوی سال اول هم پیشرفت تحصیلی نداشته اند. به خصوص در دو سال اخیر که سرنوشت ما با سرنوشت دانشجویان پولی گره خورده، ذره ای پیشرفت آموزشی پژوهشی نداشته ایم. این پژوهشگاه به دلایلی که مشخص است نه تنها  نمی خواهد ما را فارغ التحصیل کند بلکه نمی خواهد قدمی در مراحل آموزشی پژوهشی پیشرفت کنیم و به عنوان تنها عامل بقای سیاسی این موسسه، سپر بلا، مشروعیت و طعمه ی تایید دانشجویان تایید نشده هستیم. بد نیست سری به پرونده ی قطور بازرسی استان اصفهان در رابطه با پژوهشگاه شاخص پژوه بزنید. تا بهتر متوجه بشوید این فرد چه خدشه ای بر سر نظام آموزشی این کشور آورده و نه حتی برای ما، بلکه برای سازمان ها و آیندگان وجاهت علمی نداشته و نامه ی بازرسی مبنی بر مورد تردید بودن مدرک این پژوهشگاه آینده ی شخصی و شغلی ما را تحت الشعاع قرار داده است. همکاری با بخش خصوصی در این عرصه متاسفانه با نام و فردی غیر موجه آغاز شد و این جای تاسف است.

خواهشمند است وزارت علوم با دانشجویان مورد تایید خود تماس گرفته و ضمن دادن اطمینان به آن ها در خصوص محرمانه ماندن اطلاعاتشان از این موضوع اطلاع کسب کند که آیا پیشرفت تحصیلی این دانشجویان عادی بوده است یا خیر؟ چرا درصد زیادی از دانشجویان مورد تایید وزارت علوم به خاطر رفتار رییس پژوهشگاه درس را رها کرده و یا اخراج شده اند؟ و آیا با این وضعیت ادامه ی تحصیل در این پژوهشگاه و قربانی شدن دانشجویان مورد تایید منصفانه است؟ و چرا ما دانشجویانی که درس خوانده و ۴ سال عمر خود را گذاشته ایم باید قربانی اهداف کاسبکارانه ی پژوهشگاه شویم؟ آیا خدای نکرده وزارت علوم به این قربانی شدن راضی شده؟ آیا هیچ سازمان نظارتی نبایستی پیگیری کند؟

ما دانشجویان ورودی کنکور سراسری مانند هر دانشجوی دیگر در دوره ی روزانه درس خوانده و کنکور دادیم و در این آزمون قبول شدیم. درست است که انتخاب این پژوهشگاه برای ادامه ی تحصیل توسط خود ما صورت گرفته است اما نکته ی مهم اینجاست که در دفترچه ی انتخاب رشته ی کنکور جلوی اسم این پژوهشگاه عبارت روزانه درج شده و کلمه ای به خصوصی یا غیرانتفاعی بودن این پژوهشگاه اشاره نشده بود و ما به عنوان موسسه ی دولتی اینجا را انتخاب کردیم. علاوه بر آن استقرار این پژوهشگاه در دانشگاه اصفهان و استفاده از آرم دانشگاه اصفهان در سایت و سردرب و درج این آرم در گواهینامه های صادره از پژوهشگاه و صحنه آرایی های دروغین ما فکر کردیم این پژوهشگاه زیرمجموعه ی دانشگاه اصفهان است و تا زمانی که دولت عوض نشده بود (خرداد ۹۲) کاملا دولتی می پنداشتیم.

با توجه به عدم اطلاع رسانی شفاف مجموعه ی وزارت علوم در زمان انتخاب رشته به ما دانشجویان، تباهی عمر چندساله ما در این پژوهشگاه، به بن بست خوردن و غیر ممکن بودن امکان جلو بردن مراحل آموزشی پژوهشی، پرونده ی تخلفات پژوهشگاه در سازمان بازرسی و نداشتن وجهه ی علمی این پژوهشگاه بعد از خبر تصمیم گیری در خصوص انحلال این پژوهشگاه به علت تخلفات متعدد در سایت وزارت علوم، ما دانشجویان مورد تایید فریب خورده ی دیروز و مورد ستم واقع شده ی امروز درخواست رهایی از این گروگان گیری را داشته و خواستار انتقال قطعی پرونده های آموزشی پژوهشی خود به سایر دانشگاه ها هستیم. چند نمونه نامه های درخواست و اخراج دانشجویان مورد تایید وزارت علوم پیوست شده است. جمع آوری ابلاغیه های بیشتر در خصوص اخراج و درخواست های دیگر دانشجویان به دلیل ترس اکثر دانشجویان از اذیت های رییس پژوهشگاه پیوست نشده که با پیگیری مجموعه ی وزارت از وضعیت تحصیلی دانشجویان مشخص خواهد شد. این نامه ۲۵ برگ پیوست دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. ما قربانی وزارت علوم دولت قبل هستیم ما قربانی سهل انگاری وزارت علوم در حال حاضر هستیم ما قربانی فراد سودجو شده ایم ما را رها کنید سرنوشت ما را با خودخواهی های خود و بی تفاوتی های خود نابود نکنید

  2. من نمیدانم چه بده بستانی وجود دارد که همه در برابر قربانی شدن ما دانشجویان کنکوری سکوت کرده اند اگر وزارت تدبیر داشته باشد همه ما را انتقال میدهد چون خودش ما را جذب کرده امیدوارم کار به شکایت کنکوری ها از وازت نکشد هرچند تمام مشکلات را پژوهشگاه برای ما ایجاد کرده اما انها مخصوصا ما را بلاتکلیف میگذارند و با اخراج میکنند که تحریک شویم و علیه وزارت شکایت کنیم
    مسئولان وزارت لطفا قاطع و دائم مشکلات ما را با انتقال حل کنید وگرنه رییس پژوهشگاه دوباره تعهد میدهد خوب کار کند ولی بعد از یک ماه روز از نو

  3. تو رو خدا برای ما کاری کنید ای وزترت علومی ها مارا از دست پزوهشگاه شاخص پژوه نجات دهید مادانشجویان بخت برگشته چه گناهی داریم که دراین بازی شما با پژوهشگاه بسوزیم توروخدا این مساله را جدی پیگیری کنید عمرمان در شاخص پژوه برباد رفت تو رو خدا حق ما را از شاخص پژوه بگیرید .

  4. با حکم دیوان عدالت اداری به نفع پژوهشگاه تمامی این قضایا حل شد و حالا وظیفه وزارت علوم است که از حکم تمکین کند و مشکلاتی را که برای پژوهشگاه ایجاد کرده حل نماید

  5. لطفا صحت مدرک رئیس این پژوهشگاه آقای الف. م و چگونگی تصدی مدیریت پژوهشگاه بدون سابقه و جایگاه علمی بررسی فرمایید تا ماجراهایی مانند دکتر غلامرضا ابیاک پیش نیاید.

    1. معلومه آقای چیت ساز با آقای ابیام دشمنی داره از دعوای ایشان در دانشگاه کاملا علوم بوده متاسفم برات چیت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا