خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصغر فرهادی از داوران جشنواره کن شد

روزنامه شرق نوشت: فهرست فیلمهای حاضر در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در یک نشست خبری در فرانسه اعلام می‌شود و نشریه ورایتی نیز در مطلبی پیش‌بینی خود را از این دوره از جشنواره کن منتشر کرده است.

از جالب ترین نکات منتشر شده در این گزارش اشاره به حضور احتمالی اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۲ است.
فرهادی که از چهره های محبوب کن محسوب می‌شود سال گذشته با فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ هیات داوران کن شد، فیلمی که اخیرا حواشی فراوانی برای او در رابطه با اتهام سرقت ادبی مطرح کرده است و دادگاه در حال رسیدگی به این اتهامات است.

ورایتی همچنین اشاره کرده که عدم اعلام رسمی انتخاب فرهادی تاکنون به دلیل همین حواشی پیش آمده است اما در هر حال او یکی از کاندیدهای اصلی ریاست هیات داوران کن است.

در صورت محقق شدن این پیش‌بینی، فرهادی نخستین سینماگر ایرانی خواهد بود که در راس داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن قرار می‌گیرد. پیش از این عباس کیارستمی یک بار رئیس داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن شده بود و لیلا حاتمی و کتایون شهابی نیز سابقه حضور در میان اعضای هیات داوران بخش مسابقه کن را در کارنامه دارند.

فرهادی پس از فیلم «جدایی» که در برلین رونمایی شد همه آثار خود را در جشنواره کن نمایش داده و از چهرههای محبوب جشنواره کن محسوب می‌شود.

فیلمی جدید از «دیوید لینچ» کارگردان مطرح آمریکایی، «باردو» به کارگردانی «الخاندرو گونزالز اینارینو»، «جرائم آینده» ساخته «دیوید کروننبرگ»،‌ «مثلث اندوه» به کارگردانی «روبن اوستلند»، «پسر» به کارگردانی «فلورین زلر»، «سیارک شهر» از «وس اندرسون»، «ستاره‌های ظهر» به کارگردانی «کلر دنی»، «او گفت» به کارگردانی «ماریا شرادر»، «نشان دادن» ساخته «کلی رایکارد»، «تاپ گان: ماوریک» ساخته «جوزف کاسینسکی»، انیمیشن «لایتیر» محصول جدید کمپانی پیکسار به کارگردانی «انگوس مک‌لین»،‌ «استخوان‌ها و همه» به کارگردانی «لوکا گوادانینو»، «امیلی» از «فرانسس اوکانر»، «موجودات خدا» به کارگردانی مشترک «سیلا دیویس» و «آنا رُز هولمر»، «مردان انیس» ساخته «مارک جنکین»،‌ «بچه‌های مردم» به کارگردانی «ربکا زلوتوفستکی»، «دوباره پاریس را ببین» از «آلیس وینوکور»، «دون ژوان» به کارگردانی «سرژ بوزون»، «بلوند» به کارگردانی «آندرو دومنیک» و «روی علف‌های هرز» جدیدترین ساخته «نوری بیلگه جیلان» فیلم‌هایی هستند که احتمال حضور آنها در جشنواره کن امسال مطرح شده است.

پیش از این حضور «الویس» ساخته «باز لورمن» درباره زندگی «الویس پریسلی» با بازی «تام هنکس» و فیلم «تاپ گان: ماوریک» با نقش‌آفرینی «تام کروز» به صورت رسمی در کن قطعی شده است.

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خردادماه) به صورت حضوری برپا خواهد شد

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا