خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خراسان جنوبی برای ورود به بازار لبنان فرصت خوبی دارد

خراسان جنوبی استانی جذاب در حوزه گردشگری و صنایع دستی است و به گفته‌ی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، این استان از فرصت خوبی برای ورود به بازار لبنان برخوردار است.

روزنامه خراسان جنوبی نوشت: «علیرضا خامه زر در جلسه وبیناری کمیسیون صادرات، واردات و امور مرز اتاق بیرجند با رایزن بازرگانی ایران در لبنان، اظهار کرد: رایزنان بازرگانی باید ضمن دریافت اطلاعات استان های مرزی حتما بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور محل ماموریت خود تهیه تا ارتباطات بین دو کشور راحت تر برقرار شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند افزود: خراسان جنوبی تمام تلاش خود را جهت همکاری با هدف تسهیل مناسبات اقتصادی و بازکردن گره‌های موجود با لبنان خواهد کرد و این استان زمینه بسیار خوبی در حوزه صادرات محصولات استراتژیک (زرشک،زعفران و عناب) به لبنان را دارد.

به گزارش مهر خامه زر با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در حوزه صنایع معدنی و محصولات کشاورزی آماده پذیرش صنایع تبدیلی و تکمیلی است، عنوان کرد: خراسان جنوبی همچنین به عنوان قطب دانشگاهی شرق کشور آماده پذیرش و همچنین عقد خواهر خواندگی بین استان و کشورهای محل استقرار رایزنان در حوزه آموزش، صنعت و معدن است.
وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی استانی جذاب در حوزه گردشگری و صنایع دستی است، عنوان کرد: بیش از ۱۵۰۰ اثر تاریخی ثبت شده و سه اثر ثبت جهانی در سطح استان وجود دارد.

ابراهیم محمد رضازاده، رایزن بازرگانی ایران در لبنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه لبنان از طریق دریا با ۲۲ کشور ارتباط دارد، اظهار کرد: به دلیل ورشکستگی دولت لبنان طی چند سال اخیر و کاهش قدرت خرید مردم این منطقه، ورود تجار و محصولات با کیفیت ایرانی به لبنان می تواند فرصت بسیار مناسبی برای صادرات ایران باشد.

وی با بیان اینکه عمده واردات لبنان سوخت معدنی و نفت، محصولات صنعتی شیمیایی، جواهرات، ماشین آلات و خودرو است، افزود:علاقه شدید مسلمانان لبنان به خرید کالاهای ایرانی، اعتماد به ذبح شرعی کالای ایران و حمایت های معنوی حزب الله از جمله فرصت های بسیار مناسب ایران در بازار لبنان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عدم وجود خط مستقیم کشتیرانی، مشکلات ناشی از تحریم ها و تبلیغات ناکافی از اهم ضعف های ایران در بازار لبنان است، گفت: باید شرکت های مدیریت صادرات از سوی ایران در لبنان تشکیل و مستقر شوند.

وی با بیان اینکه راه اندازی انبار توزیع کالای ایرانی در بیروت برای تامین نیازهای شرکت های حساس به تحریم باید در دستور کار کشور ایران قرار گیرد، عنوان کرد: حضور در نمایشگاه ها و تولید مشترک برای صادرات به کشورهای دارای موافقت نامه می تواند راه ورود کشور ایران به بازار لبنان را تسریع کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا