خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه پوتین و «رایش سوم»ِ دیگر؟

ایرنا نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت پنجاهمین روز تهاجم نظامی روسیه، خطاب به مردم اوکراین گفت که این تهاجم بی‌معنی و یک خودکشی است.

زلنسکی پنجشنبه شب با تاکید بر اینکه جهان نباید در وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شک داشته باشد مدعی شد که نیروهای روسیه در اوکراین درحال تکرار وقایعی هستند که اروپا در جنگ جهانی دوم شاهد آن‌ها بود.

وی با ادعای اینکه نیروهای روسیه درحال تخریب کامل شهرها و روستاها در منطقه دونباس هستند به گونه‌ای که می‌خواهند هیچ انسانی در این منطقه باقی نماند گفت: اینها نشان دهنده بی‌معنی بودن تهاجم روسیه است. این کشور با سلاح‌های خود درحال سوزاندن همه ارزش‌هایی است که از آن دفاع می‌کند و درحال نابودی فرهنگ و زبان روسی است.

به گزارش ایرنا، پیش از این ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود به خاطر استفاده از عبارت “نسل کشی” در توصیف تهاجم روسیه به اوکراین تشکر کرد.

پارلمان اوکراین عصر پنجشنبه لایحه‌ای را به تصویب رساند که در آن اقدامات ارتش روسیه در این کشور نسل کشی نام گرفته است.

با این حال، آنتونیو گوترش روز چهارشنبه گفت که سازمان ملل آنچه را در اوکراین رخ می‌دهد، نسل کشی ندانسته است چرا که این امر به تصمیم گیری نهایی قانونی از سوی نهادهای قضایی بستگی دارد.

دبیرکل سازمان ملل توضیح داد نسل کشی به صورت دقیق در قوانین بین‌المللی تعریف شده است و محققان دادگاه بین‌المللی کیفری در اوکراین حضور داشته‌اند. ما این مساله که آیا نسل کشی در اوکراین اتفاق افتاده یا نه را به نهادهای قضایی می‌سپاریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا