خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“ارتباط اینترنتی، به ارتباط بیشتر با مرجعیت منجر شده”

عضو دفتر استفتائات آیت الله شبیری زنجانی از انتشار تازه ترین استفتائات عمومی و جدید این مرجع عالی قدر در سایت اطلاع رسانی دفتر وی خبر داد.
حجت الاسلام کاظمی در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: بخشی از استفتائات ارسال شده به سامانه ی اینترنتی و پیامکی دفتر، جنبه ی عمومی و همگانی داشته و مورد سوال اقشار مختلف جامعه است که برای اطلاع عموم افراد این استفتائات قبل از انتشار مجموعه ی استفتائات، هر هفته در سایت منتشر می شود.
وی به تحلیل اطلاعات دریافت شده توسط سامانه ی اینترنتی این مرجع عالی قدر پرداخت و گفت: بیش از 70 درصد سوالها توسط گروههای سنی 17 تا 40 سال ارسال می شود که اکثر این افراد تحصیلات دانشگاهی دارند. این امر می تواند مویدی بر توجه جامعه و جوانان به مسایل شرعی باشد و اینکه علی رغم مشکلات موجود در جامعه رابطه ی جوانان و دین همچنان محکم است.
کاظمی افزود: سامانه های ارتباطی و تکنولوژی های ارتباطی نوین موجب دسترسی آسان عموم مؤمنین به مراجع معظم شده و مقلّدان در مسائل مختلف از مراجع تقلید نظرخواهی می کنند. با فرا رسیدن مناسبت ها و ایام خاص یا با مطرح شدن هر مساله ی اجتماعی، سوالهای مختلفی به سامانه ارسال می شود و افراد نظر مرجعیت دینی را جویا می شوند. در واقع ارتباط آسان، به ارتباط بیشتر مردم با مرجعیت منجر شده و از طرفی مقلدان انتظار دارند که مراجع معظم تقلید، در مورد مسائل اجتماعی تأثیرگذار اظهار نظر
کنند.
حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: سوالهای ارسال شده به سامانه ی پیامکی و اینترنتی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه فقط جنبه ی فقهی ندارد و بخش قابل توجهی از آن به مسائل اخلاقی و اعتقادی برمی گردد که این سوالها نیز تحت اشراف معظم له پاسخ داده می شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا