خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع هاشمی از تلویزیون خصوصی

آیت الله هاشمی ضمن دفاع از تاسیس تلویزیون خصوصی و تاکید بر نفع مادی و معنوی انقلاب از آن تاکید کرد: تلویزیون خصوصی ظرف یکی دو سال  حسابی راه می‌افتد و مستمع زیادی پیدا می‌کند، مستمعینی که الان به (رسانه های) بیگانه پناه می‌برند، از آن به بعد می توانند همه خبرهای ساده و سالم و درست را از تلویزیون خصوصی دنبال کنند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، گزیده گفتگوی منتشر نشده وی در سال 90 به نقل از اعتماد بدین شرح است:
تلویزیون خصوصی ظرف یکی دو سال  حسابی راه می‌افتد و مستمع زیادی پیدا می‌کند. کسانی هم که تفکری داشته باشند، سرمایه‌گذاری برای آنها هدف است.درکشورهم سرمایه کم نیست. فکرمی‌کنند که این کار خوبی است و انجام می‌دهند. فکر می‌کنم از لحاظ اقتصادی هم مفید است چون دولتی‌ها سنگین هزینه می‌کنند ولی صداوسیمای خصوصی این مقدار پرخرج نیست.
انسان‌های متعهدی هستند که کار تلویزیون خصوصی را به عهده بگیرند و نخواهند به منافع ملی و منافع انقلاب آسیب بزنند. اما بالاخره در حد رسانه‌های معمولی انتقادها را خواهند داشت. انتقاد هم به نفع است. یعنی در کل، انقلاب را تقویت می‌کند. چون همه قبول دارند که انتقاد سازنده است.
اگر(در شبکه های تلویزیون خصوصی) هم ممیزی بخواهد مثل ممیزی بر صداوسیما باشد، بدتر می‌شود و بهترنمی‌شود…اکنون هم بسیاری از ممیزی صداوسیما ناراضی هستند. هم مراجع حوزه و هم مجلس انتقاد می‌کنند.
باید کسانی که تکثر رسانه و آزادی بیان را قبول دارند، درمجموعه تلویزیون خصوصی باشند. منتها شروطی دارد. در مراحل اول نمی‌توان به آدم‌های مفسد و مادی و مخالف نظام و منافع و مصالح ملی و دینی اجازه داد. مهم است مرکزی که می‌خواهد اجازه ‌دهد در محدوده وزارت ارشاد نباشد، بلکه سازمانی دیگر و با وسعت نظر تاسیس شود تا هم شرایط و هم افراد را بررسی کند تا با خیال راحت قدم اول را ‌برداریم. هر وقت که تجربه قوی شد، می‌توان آن را توسعه داد.
اگرهدف این باشد که ما مخاطبان را به داخل جذب کنیم، هدف مهمی است.مستمعینی که الان به (رسانه های)دشمن پناه می‌برند، از این به بعد همه خبرهای ساده و سالم و درست را از اینجا (تلویزیون خصوصی)دنبال می‌کنند. اگر هم هدف این باشد که افکار عمومی، تحصیلکرده‌ها، باسوادها و نخبگان را قانع کنیم، باید ممیزی و مقررات آن خیلی سهل باشد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا