خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای کرملین مبنی بر دارایی پوتین: یک آپارتمان «۷۷ متری»

ایسنا نوشت: کاخ کرملین فهرستی از دارایی‌های شخصی ولادیمیر پوتین منتشر کرد که با شوخی و استهزای کاربران اینترنتی روبرو شد. بر مبنای این فهرست پوتین از جمله مالک یک آپارتمان ۷۷ مترمربعی و سه خودروی شخصی است.

بر پایه اطلاعاتی که کاخ کرملین منتشر کرده رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین در سال گذشته میلادی در مجموع ده میلیون و ۲۰۰ هزار روبل حقوق دریافت کرده که معادل حدود ۱۱۴ هزار یورو می‌شود.

خبرگزاری آلمان شنبه، ۱۶ آوریل به نقل از کرملین گزارش داد این کل دریافتی نقدی مردی است که از بیش از دو دهه پیش به این سو بر روسیه حکم می‌راند.

دارایی‌های شخصی پوتین شامل یک آپارتمان ۷۷ متر مربعی، سه خودرو و یک یدک‌کش خودرو اعلام شده است.

این در حالی است که منتقدان احتمال می‌دهند دارایی‌های واقعی حاکم روسیه چندین برابر فهرست اعلام شده باشد و برخی او را یکی از ثروتمندترین مردان جهان به شمار می‌آورند.

به گزارش دویچه وله دستگاه حکومتی ولادیمیر پوتین بارها به فساد مالی متهم شده و برخی ناظران معتقدند بسیاری از نزدیکان و معتمدان رئیس جمهوری روسیه، الیگارش‌های روسی با ثروت‌های افسانه‌ای و افراد وابسته به آنها هستند.

تحریم دو دختر پوتین به اتهام پنهان کردن ثروت پدر

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته است کاخ سفید به این نتیجه رسیده که نزدیکان و اعضای خانواده پوتین در پنهان کردن دارایی‌های او نقش فعالی بر عهده دارند و به همین دلیل تحریم شده‌اند.

فهرست منتشر شده توسط کرملین در فضای مجازی با شوخی و استهزا روبرو شده است. برخی کاربران اینترنتی به افشاگری‌های آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت پوتین اشاره کرده‌اند که در زندان به سر می‌برد.

ناولنی تاکنون پرونده‌های زیادی از فساد مالی پوتین و اطرافیانش را فاش کرده است. تیمی از همکاران او سال گذشته در یک فیلم مستند دو ساعته از “یک قصر مجلل پوتین” در ساحل دریای سیاه پرده برداشتند.

در این فیلم به “پنهانکاری‌ها و پرده‌پوشی‌های انجام شده در مالکیت این کاخ” که ظاهرا به انواع تجهیزات ایمنی مجهز است اشاره می‌شود.

به گفته ناوالنی و همکارانش فقط همین “قصر پوتین” بیش از یک میلیارد یورو ارزش دارد. کرملین مستند ناوالنی و همکارانش درباره این قصر را بی‌معنی و دروغ خوانده است.

مطابق اطلاعاتی که کاخ کرملین منتشر کرد پوتین یک سیاستمدار روسی با بالاترین سطح درآمد نیست. در فهرست کرملین درآمد وزیر بازرگانی روسیه در سال گذشته نزدیک به ۷۰۵ میلیون روبل (هفت میلیون و ۹۰۰ هزار یورو) اعلام شده است.

به ادعای مسکو بیشترین درآمد سالانه در میان افراد شاغل در خود کاخ کرملین مربوط به ولادیمیر مدینسکی، مامور ویژه پوتین می‌شود که سرپرستی هیئت روسی در مذاکره با اوکراین را بر عهده داشته است.

کرملین اعلام کرده مدینسکی در سال گذشته میلادی ۱۰۶ میلیون و ۷۰۰ هزار روبل (معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو) دریافت کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا