خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خطبه علم‌الهدی زمینه‌ساز خنثی‌سازی چند دهه ایران‌هراسی در افغانستان شد»

بنا بر گزارشی که پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد منتشر کرده است، فردی که نام او اعلام نشده خطاب به سیداحمد علم‌الهدی، نماینده‌ی ولی فقیه در خراسان رضوی گفته است: ماحصل رصد ما از فضای مجازی نشان می‌دهد اخبار مربوط به سخنرانی اخیر شما مورد توجه مهاجران کشورهای مختلف، قرار گرفته و آنچه در خطبه‌ها مطرح شد، موجی از امید را در دل مؤمنان ایجاد کرد و زمینه‌ساز خنثی‌سازی چند دهه ایران‌هراسی در کشور افغانستان شد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد نوشت:

«آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از مهاجران افغانستان ساکن در مشهد بر ضرورت ایجاد اتحاد و انسجام در جمعیت نیروهای متدین و نخبگان دینی افغانستان تاکید کرد.

وی گفت: تشکل لشکر فاطمیون به‌ عنوان نمونه بارز و کاملی از اتحاد مجاهدان افغانستانی ثمرات و برکاتی داشت که نتایج آن فراتر از ملت افغانستان و مردم ایران، در سطح امت اسلامی و محور مقاومت زمینه بروز و ظهور پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مردم افغانستان می‌توانند از طریق وحدت و انسجام در حوزه مسائل و مشکلات کشور خود نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشند و هم در منطقه و کشورهای اسلامی بتوانند به برادران و خواهران ستمدیده خود یاری رسانند.

طبق این گزارش یکی از حاضران افغانستانی هم در این جلسه با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته مشهد،افزود: ماحصل رصد ما از فضای مجازی نشان می‌دهد اخبار مربوط به سخنرانی اخیر شما مورد توجه مهاجران کشورهای مختلف، قرار گرفته و آنچه در خطبه‌ها مطرح شد، موجی از امید را در دل مؤمنان ایجاد کرد و زمینه‌ساز خنثی‌سازی چند دهه ایران‌هراسی در کشور افغانستان شد.

وی که نامش در این گزارش نیامده، ادامه داد: حضور این جمع به خاطر قدردانی و تجدید بیعت به نمایندگی از همه برادران و خواهران افغانستانی مقیم ایران و به ویژه اتباع ساکن در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی است که زیر پرچم ولایت خود را برادر و خواهر دینی مردم شریف ایران می‌دانند.

همچنین یکی دیگر از علمای افغانستان گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تا زمینه‌های ارتباطی دو ملت ایران و افغانستان از وجود مستکبران عالم پاک شود اما واقعه تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی نشان داد که نظام سلطه همچنان از وحدت دو امت در هراس است.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: دشمن با به کارگرفتن ایادی و مزدوران خود تلاش دارد تا از یکسو حرم مطهر رضوی به‌ عنوان قبله‌گاه قلوب عاشقان اهل بیت (ع) و پایتخت معنوی جهان اسلام و از سوی دیگر سفارت جمهوری اسلامی به‌ عنوان نماد این نظام مقدس در کشور افغانستان را مورد هجمه و جسارت قرار دهد.

وی ادامه داد: تهیه و انتشار گسترده کلیپ‌های ساختگی از سوء رفتار با اتباع افغانستانی مقیم ایران و به همین ترتیب، رفتار ناشایست افغانستانی‌ها با برادران ایرانی خود یک توطئه بزرگ و سازمان یافته است که هرگز زیرساخت حقیقی ندارد.

این عالم برجسته افغانستانی تصریح کرد: کشور ما در قرن اخیر همواره باتلاق ابرقدرت‌ها بوده و همیشه کشورهایی که داعیه سروری بر عالم را داشته‌اند، طعم تلخ شکست و ذلت را با ورود به افغانستان تجربه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگرچه ماحصل این جنگ‌های مستمر و متوالی، تحمیل خسارات شدید بر ملت مظلوم افغانستان بوده است، اما انقلاب اسلامی در سال 1357 به‌مثابه انفجار نور، کشور ما را نیز بهره‌مند کرد و آحاد مردم ما به تأسی از راه گرامی و پرافتخار امام خمینی (ره)، رویکرد انقلابی و استکبارستیزانه را در پیش گرفتند.

وی تأکید کرد: نسخه نجات‌بخش و تنها راه برون‌رفت افغانستان از بحران‌های کنونی تأسی به تجربه جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امامین این انقلاب است و بر همین اساس، ملت افغانستان تا همیشه زیر چتر خیمه ولایت خواهد بود و در مقابل جبهه استکبار خواهد ایستاد.

این دیدار با حضور جمعی از نمایندگان مردم و علمای افغانستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی به منظور تقدیر از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته آیت الله علم الهدی انجام شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا