خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رستم قاسمی: مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت مسکن به نتیجه نرسید

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم گفت: مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ورود به ساخت‌وساز مسکن هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش تسنیم، قاسمی در غیاب رسانه‌ها و در نشست با مدیران راه و شهرسازی استان‌ها با اشاره به اینکه جلسات حضوری ماهانه و جلسات هفتگی ویدئوکنفرانسی با مدیران‌کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دولت و قانون مجلس اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که خوشبختانه گزارش‌هایی که مدیران‌کل راه و شهرسازی در خصوص تأمین زمین و پیشرفت پروژه‌ها ارایه کردند حاکی از آن است که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی است.

وی افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دومیلیونی است تا بتوان در پایان دولت سیزدهم وعده دولت را در خصوص مسکن به مرحله عمل رساند. امروز نیز با مدیران‌کل راه و شهرسازی توافق کردیم که حداکثر تا مردادماه عملیات اجرایی شدن ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود.

وی با ابراز اینکه “هم‌اکنون ساخت حدود یک‌میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است که در مراحل مختلف از فونداسیون تا مراحل نازک‌کاری هستند”، اعلام کرد: در برنامه است تا از مردادماه به بعد افتتاح پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد. به‌زودی تا مردادماه 2میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن‌ شروع‌شده در کشور خواهیم داشت، با این کار در دو بخش دومیلیونی موفق خواهیم شد در دولت سیزدهم به تعهدات خود در خصوص ساخت مسکن عمل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به کُند بودن مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی دارد و به‌رغم آنکه سوابق ساخت مسکن مهر در کشور بوده است، ما در دولت سیزدهم و کمتر از 8 ماه حدود یک‌میلیون واحد مسکونی را در دست اجرا داریم.

وی در خصوص نتیجه مذاکراتی که با سایر کشورها انجام شد نیز توضیح داد: مذاکرات با کشورهای دیگر در دست اجراست. این مذاکرات بیشتر برای آوردن کارخانه‌جات صنعتی‌سازی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا