خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله‌ی نویسنده‌ی کیهان به سفیر ایران در کره جنوبی!

یک روزنامه‌نگار اصولگرا که سابقه‌ی نویسندگی روزنامه‌ی کیهان را دارد از اظهارات سفیر ایران در کره جنوبی مبنی بر اینکه «مواضع کیهان در راستای موضع رسمی ایران نیست»، انتقاد کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، محمد ایمانی نوشت: به نظر می رسد در کنار “ممانعت از عبور کشتی ها به مقصد یا از مبدا کره جنوبی در تنگه هرمز” -که اقدام ضروری و به جایی است- هم باید در سفارت ایران در سئول خانه تکانی جدی انجام شود؛ و هم با قاطعیت، مسیر قاچاق کالاهای کره ای بسته شود و مدیران اهمال کننده بازخواست شوند.

متن کامل یادداشت آقای ایمانی را به نقل از خبرگزاری فارس می‌خوانید:

«وزارت خارجه کره جنوبی، دیروز سفیر ایران در سئول را به خاطر انتشار سرمقاله ای در روزنامه کیهان فر اخواند.

مدیر مسئول کیهان در آن یادداشت تاکید کرده بود “ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی ببندیم و مادام که ۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند، اجازه ترددندهیم. این اقدام، بر اساس دو گزاره از حقوق بین‌الملل، حق قانونی ایران اسلامی است. اول؛ کنوانسیون‌های جامائیکا و ژنو؛ و دوم؛ اصل شناخته شده «حق مقابله به مثل»”.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، معاون وزیر خارجه کُره، خطاب به سعید بادامچی شبستری سفیر ایران، “مراتب نگرانی سئول را اعلام کرد و بادامچی هم در این دیدار گفت مطلب روزنامه مذکور، در راستای موضع رسمی تهران نیست”.

وزارت خارجه ما هنوز واکنشی به این خبرسازی نشان نداده، اما طبیعتا از سفیر کشورمان در سئول انتظار می رود موضعی در تراز شان ملت ایران بگیرد و در مطالبه ۷میلیارد دلار پول چند سال بلوکه شده ایران، انفعال به خرج ندهد.

اهمیت ماجرا، در مسبوق به سابقه بودن است. آقای همتی رئیس وقت بانک مرکزی، اواخر فروردین‌ ۱۳۹۹ گفته بود “ستاد مبارزه با قاچاق باید از ورود کالاهای کره‌ای ممانعت به عمل آورد. به مقامات کره گفتم اگر پول‌های ما را ندهید، دیگر اجازه نمی‌ دهم کالاهای سامسونگ و ال‌جی به ایران بیاید. دیدم حساسیتی نشان ندادند و برای شان مهم نیست. کالای شان را از طریق دبی می‌فروشند و از طریق لنج‌ها در کنگان و نظایر آن به داخل می‌آید؛ معلوم است جواب ما را نمی‌ دهند، چون کالایشان را می‌ فروشند. معنا ندارد اگر ما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم، باید جلوی این ها را بگیرند.”.

به نظر می رسد در کنار “ممانعت از عبور کشتی ها به مقصد یا از مبدا کره جنوبی در تنگه هرمز” -که اقدام ضروری و به جایی است- هم باید در سفارت ایران در سئول خانه تکانی جدی انجام شود؛ و هم با قاطعیت، مسیر قاچاق کالاهای کره ای بسته شود و مدیران اهمال کننده بازخواست شوند.

تنها در صورت اعمال قدرت و قاطعیت هست که مقامات بی صداقت سئول، در باز پرداخت بدهی چند سال عقب افتاده ایران، جدیت به خرج خواهند داد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هم آقای ایمانی و هم سفیر ایران در سئول درست گفته اند. آنچه ایمانی گفته است خواسته عمومی ملت قهرمان ایران است که باید جلوی نوچه های آمریکا بهر شکل ممکن ایستاد و به آن ها فهماند که ضرر زدن به ملت ایران به ضرر آنها تمام می شود! سفیر هم جلوگیری از تردد کشتی های مربوط به سئول را کار دیپلماتیک دانسته است که باید وزارت خارجه اقدام نماید!…..اما این که همه مسئولان ما در مقابل دولت هائی مثل سئول و عراق و……ساکتند و این سکوت دیپلماتیک!!!به مردم فشار اقتصادی وارد می کند آه و ناله مردم را به جان خود می خرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا